Ärsyttää tuo pummi-tuttavani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Aina kerjäämässä meiltä jotain, lastenvaatetta lähinnä.

Hetki sitten soitti ja kyseli kuulumisia (odotin jo siinä vaiheessa että milloin päästään asiaan). Sitten kysyi, että mahtuuko se vaaleanpuna-ruskea Reimatecin haalari meidän tytölle vielä. Sanoin että ei mahdu. Kaveri sanoi että "No älä vaan myy sitä, kun se olis just ihana meidän XXX:lle ens talveks. Äläkä myy mitään muutakaan 104-senttistä ennen kun näytät ne mulle". :|

Sanoin, että olen jo luvannut ne jollekin toiselle :whistle: . Eli Huutikseen laitan. En tajua, miksi mun pitäisi luovuttaa kaikki mun lapselta jääneet hyväkuntoiset/uudenveroiset vaatteet heille. Heitä on kaksi työssäkäyvää aikuista ja yksi lapsi, eli luulisi olevan varaa vaatettaa oma muksunsa. Meillä on kaksi lasta ja yksi työssäkäyvä aikuinen...

Paljon olen sinne vaatteita antanut, ja homma menee aina niin, että ekana kaveri kysyy onko jotain vaatteita ja kun sanon että on, niin hän sanoo että kyllä hän niistä jotain maksaa. Mitään ei ole maksanut, eikä ole edes kysynyt hintaa. Viimeeksi kun hän haki meiltä yhden toppapuvun niin sanoin että se olisi viisi euroa, kiitos. Siitä tuli jo vuosi, eikä sitä 5? ole vieläkään näkynyt :snotty:

Kun juteltiin jokin aika sitten siitä, että ollaan hankkimassa kerrossänkyä, niin kaveri kehtasi sanoa että "älkää myykö pinnasänkyä pois vaan säästäkää se meille jos meille vaikka tulis vauva". No en säästä, vaan myyn. Missä mä sitä sänkyä edes säilyttäisin, ja miksi?!

Mä olen sika ja myyn pieneksi jääneet lastenvaatteet mielummin Huutiksessa, kun jakelen niitä tuttaville jotka ei niistä edes mitään maksa :xmas: . Me ei olla edes ystäviä, hädintuskin kavereita, eikä nähdä kovin usein, ei olla juurikaan yhteyksissä tms. Ainoastaan silloin hän soittaa, kun tyttö tarvitsisi vaatteita.

Mun yks kaveri pyytää kans mun lapsen vanhat vaatteet ja myy niitä sitten huuto.netissä ilman että käyttää niitä omalla lapsella. Rahanahneudella ei ole rajaa :(

No aikamoinen kaveri sulla, tai siis kaveri ja kaveri...

Teet ihan oikein, älä anna sille vaatteita vaan teet niille ihan mitä haluat. Inhottavaa tuollainen käytös tuolta ns. kaveriltasi, yök.

No tottakai myyt vaatteet jos tollanen tyyli on. Me saadaan kaverilta useinki vaatteita mut ei o rahaa ottanu vaikka oon joka kerta kysyny/tarjonnu. Samoin mä oon tarjonnu vaatteita eteenpäin ja niistä on aina kysytty et mitä on saaja velkaa - oletus et saa jotain ihan muuten vaan tuntuu oudolle.

Mulle ei tulisi mieleenkään pyytää toisten lasten vaatteita omaksi. Yhden talvipuvun (52cm) olen pyytänyt lainaan miehen sukulaiselta kun äp:n puku oli ihan älyttömän iso meidän keskoselle. Jos joku haluaa antaa vaatteita niin tottakai otan ilomielin vastaan =) , mutta en oma-aloitteisesti kyllä pyytäisi. aika epäkohteliasta.

Mulla on yksi ystävätär joka kärkkyy kanssa meiltä pieneksi jääneitä vaatteita, ei omille lapsilleen.. mutta köyhille tuttavilleen!!
Joita minä en edes tunne?!
Kai se on kiva olla "hyväntekijä" ja viedä vaatepusseja mukanaan kylässä käydessään.
Mutta suoraan sanoen annan vaatteet mielummin OMILLE tuttavilleni tai myyn kirppiksellä tai huutonetissä.
Olin pitkän aikaa pitämättä yhteyttä häneen koska hän on tosi tunkeileva, kurkkii jopa kaappeihin että missä pidän kirpputorille meneviä tavaroita.
Pitkään meni aluksi että en saanut sanottua hänelle EI!
Jossain vaiheessa sen opin, mutta tapailutauon aikan taas unohtui ja hän lähti meiltä mukanaan pari jätesäkillistä tavaraa ja vaatteita.. GRRR..
Tunnetteko ihmistyypin jolle ei saa sanottua EI?

Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Mulla on yksi ystävätär joka kärkkyy kanssa meiltä pieneksi jääneitä vaatteita, ei omille lapsilleen.. mutta köyhille tuttavilleen!!

Mun kaverini kerjäsi joskus vauvanvaatteita LAINAKSI ystävälleen, joka sai vauvan mutta rahat oli tosi vähissä. Tämä kaverini ystävä oli siis kysynyt, että olisiko meillä lainata 50-60 cm vaatteita. Lainata nimenomaan.

Ensin pyysin niitä vaatteita takaisin kaverini kautta, tuloksetta. Sitten tekstasin monta kertaa suoraan tälle kaverin kaverille, joka lupasi ne aina palauttaa, mutta koskaan en enää niitä vaatteita nähnyt.

Kerran sitten nähtiin kaupungilla (joskus viime vuonna se oli), tämä kaverin kaveri oli äitinsä ja miehensä kanssa liikenteessä, ja esitteli minut heille: "tämä on XXX, YYY:n kaveri, ollaan tavattu joskus BBB:n synttäreillä " tms. Otin maireimman hymyni, sanoin että "joo, olen se XXX joka lainasi teille ison kasan vauvanvaatteita kun GGG syntyi, mutta vieläkään en ole saanut niitä takaisin vaikka olen monesti pyytänyt" :whistle: . Sitten häivyin. Siihen jäivät tuijottamaan monttu auki.

Halveksin tuollaisia pummeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Mun kaverini kerjäsi joskus vauvanvaatteita LAINAKSI ystävälleen, joka sai vauvan mutta rahat oli tosi vähissä. Tämä kaverini ystävä oli siis kysynyt, että olisiko meillä lainata 50-60 cm vaatteita. Lainata nimenomaan.

Ensin pyysin niitä vaatteita takaisin kaverini kautta, tuloksetta. Sitten tekstasin monta kertaa suoraan tälle kaverin kaverille, joka lupasi ne aina palauttaa, mutta koskaan en enää niitä vaatteita nähnyt.

Kerran sitten nähtiin kaupungilla (joskus viime vuonna se oli), tämä kaverin kaveri oli äitinsä ja miehensä kanssa liikenteessä, ja esitteli minut heille: "tämä on XXX, YYY:n kaveri, ollaan tavattu joskus BBB:n synttäreillä " tms. Otin maireimman hymyni, sanoin että "joo, olen se XXX joka lainasi teille ison kasan vauvanvaatteita kun GGG syntyi, mutta vieläkään en ole saanut niitä takaisin vaikka olen monesti pyytänyt" :whistle: . Sitten häivyin. Siihen jäivät tuijottamaan monttu auki.

wow........hyvä hyvä taputtaa rohkee olit!!!!!!!!!

On kyllä ihme touhua! Mulle on kyllä käynyt vain niin että esim. olen kahdelle tytön saaneelle tarjonnut vaatteita kun ovat saaneet tytön. Mutta ei vaan ole kelvannut. Kyllä siittäkkin tulee vähän vaivautunut olo että miksiköhän ei. Kuitenkin ihan hyviä vielä. Ja sitten toiset tulevat suoraan vaatimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä ap:

Rohkee?
Kun pakeni paikalta kuuntelematta selityksiä.

multa taas kaveri pyysi lainaks mun suorat äitiyshousut ja juhlavamman äitiyspaidan kutakuinkin vuosi sitten ja sanoin et tahdon ne sit todellakin takasin kun et enää tarvii.. tän kaverin lapsi on nyt puoli vuotta,eikä oo vaatteita näkyny.. oon pyytäny niit ja aina kaveri jotenki vaikeena sanonu et joo hän tuo ku tulee seuraavan kerran ja sit onkin aina unohtanu (??) :( ja mä en eräästä syystä käy heillä ollenkaan ikinä, että en voi mennä hakemaankaan :whistle: harmittaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä ap:

Rohkee?
Kun pakeni paikalta kuuntelematta selityksiä.

No mitähän selityksiä tossa nyt viel ois pitäny kuunnella??!!

Yhteistyössä