ärsyttää, ukko saa remontista kaiken kunnian.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Ostettiin vanha talo jossa laitetaan kaikki sisäpinnat uusiksi, siirretään pari seinää yms yms.

Mie olen tehnyt ja teen siellä niin paljon kuin pystyn ja osaan. Isäntä käy päivät töissä mutta mie hoitovapaalla lasten kanssa puran ja siivoan taloa. Ja siinä sivussa hoidan lapset.

Isäntä tekee sitten illat meidän kanssa remppaa.

Mutta kaikki miettii että miten se Kalle on saanut purettua että kerkiääkä tehdä sitä ja tätä.

Ukko onnekseen tajuaa todeta että ei hänen tartte purkaa kun emäntä tekee sen.

Toki on hommia mitä minä en pysty tai osaa tehdä. Mm putkien vetoja ja sähkötöitä sekä painavempia juttuja.
Mutta niissäkin autan parhaani mukaan.

Kunhan maalaukseen ja tapetointiin päästään teen varmasti enemmän kuin isäntä.

Mutta koska tässä maailmassa niin perinteisesti miehet hoitavat kaikki tälläiset työt, saa ukkokin kaiken kunnian ja hänen jaksamistaan toivotaan.

haistakoon kakka. On aina ollut hyvin yllättyneitä ihmisiä kun on todettu että mie teen kyllä siellä ihan yhtälailla hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eipä yllätä;23526891:
Johtuu ehkä siitä että suurin osa ämmistä on kuin kitiseviä 5 vuotiaita jotka ei tiedä miten päin vasaraa kuuluis pitää kädessä.

Näin, mutta jättäisin sen omaan arvoonsa. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Kun tietää ite, että on tehnyt, osannut ja jaksanut, niin mitäs muiden puheista. Ei täälä maailmassa saa sulkaa hattuunsa, vaikka menis läpi kiven ja perse eellä puuhun. Anna olla, TE olette tehneet yhdessä ja se on loistavaa, kunniasta viis.

Ymmärrän täysin!!
Teimme pientä pintaremonttia tänne loppuvuodesta, maalattiin seinät. Maalattiin yhdessä kaikki seinät, ja MINÄ taiteilin olohuoneen seinälle vähän erilaisemman, kun perus yksvärisen. Seinä on saanut paljon ihailuja vierailta ja ukko saa kaiken kunnian!! JA se mikä myös siinä ärsyttää, on kun mies puhuu kuinka ME maalattiin klo 4 aamuyöstä SITÄ saamarin seinää. Vaikka todellisuudessa se meni niin, että minä huhkin 4 tuntia aamuyöstä sen seinän kimpussa ja mies katteli boxilta ohjelmia seurana...

Mua alkoi ottaa kannuun tätä taloa rakennettaessa kun pari ulkopuolista urakoitsijaa kävi, mm. putkimies ja lämpöputkien asentaja. Mieheni oli töissä, minä raksalla, appiukko pyöri apuna. Joka ikinen kävi kyselemässä appiukolta, mitä ja miten tehdään, naiselta kun ei voi kysyä. Ekan kerran ymmärrän, mutta en sitä, että kun appiukko uudemman kerran ohjasi kysymään asiaa minulta, silti seuraavaa ja sitä seuraavaa asiaa piti taas ensin yrittää kysyä appiukolta. Vaikka aina sai ohjauksen tulla neuvottelemaan minun kanssani. Täydet pisteet kyllä appiukolle :)

Rakennetaan miehen kanssa paraikaa ja aikas sovinistisia miehiä alalla kyllä on, naisen sanaan ei luoteta ja tarkistetaan vielä mieheltä yms. VAIKKA minä olen meidän perheen hallitus ja varmasti tehnyt yhtä paljon kuin mieheni :)

Meillä mies suoraan sanoo vieraille/sukulaisille että vaimo tänkin on tehnyt :)

Esim. minä tein suurimman osan kaakeloinnista vessan kaappien välitilaan... Maalasin seinät...

Tyttöjen huone tapetoitiin, minä siellä ylhäällä olin laittamassa kuviot kohdalleen. Selvästi minä olin se "päätekijä", mies nosteli mulle milloin mitäkin tapettiharjaa, mattoveistä jne... :)

Meillä ei siis mies vie kaikkea kunniaa itselleen...
Osaa sitten puutöitä tehdä paremmin, kuten ison kaapin ja vasta teki lapsille nukkekodin (jonka MINÄ kokonaan tapetoin, listoitin, maalasin kalusteet jne...

"kiva" kuulla että muillakin samanlaista.

Miten tämä yhteiskunta on vieläkin tälläinen että remontti ja rakennushommissa se on aina automaattisesti mies kuka osaa ja on tehnyt.

Onneksi tuo oma ukko korjaa ja puhuu kuinka emäntäkin on tehnyt.

Mutta automaattisesti useimmat olettaa että se on mies kuka siellä on tehnyt.

Joo, itse tiedetään että yhdessä ollaan tehty ja laitettu yhteistä kotio. Mutta silti ärsyttää joidenkin asenne.

p.s. saa niitä sulkia hyvinkin helpolla hattuunsa, tähän aikaanhan niitä myydä melkein jokakaupassa ;)

Minä ja mieheni tiedämme,
että talomme ei olisi valmistunut, jos en hypännyt taustalta johtohahmoksi ja tehnyt viimeistä puolta vuotta töitä talomme valmistumisen eteen. Laatoitin, maalasin, tapetoin, laitoin lattiamateriaalin jne.

Silti tunnen, että yhdessä talo tehtiin. Mies alussa ja minä lopussa vaikka koko ajan kumpikin jotain teki.

Yhteistyössä