Ärsyttää vietävästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
Ihan ensimmäiseksi tää palstan tökiminen ja hitaus...

Toiseksi piha piirin mukulat tai kaksi niistä neiti on 4v juuri täyttänyt ja yrittää määrätä kuka leikkii kenenkin kanssa ja nyt on saanut "sydänystävän" toisesta tytöstä joka on reilun vuoden häntä vanhempi (tämä vanhempi) neiti on aika avutun puhuu tosi epäselvästi ja on muitakin ongelmiaÄiti itse on kertonut) joten on täysin tämän nuoremman ohjattavissa.
No nämä kaksi neitiä kävelee aina meidän perässä ja tämä nuorempi huutelee meidän tytölle että ei me nyt leikitä sun kanssa ja seuraavat meitä koti ovelle ja jäävät siihen leikkimään ja juoksevat ja kiljuvat eivätkä ota meidän neitiä mukaan.
Muutaman kerran on käynyt niin että neidit ovat tulleet pyytämään meidän likkaa ulos ja kun sitten mennyt niin ovatkin ilmoittaneet etteivät leikikkään,sitä eivät enään uskala tehdä meikäläisen puhuttelun jälkeen.
nykyään on vain toi perässä juoksu ja lälättely itsellä tekee pahaa kun oma tyttö istuu ulkona omalla pihalla ja toiset vieressä härnäävät tulee sitten itkemään kun ei ole ketään kavereita ja haluaisi leikkiä.
Välillä tämä naapurin pikkuneiti jakelee "armopaloja" ja ottaa likan leikkeihin mukaan ja hetken päästä likka tulee pyytää eväitä retkelle ja toinen huutaa takaa pyydä keksejä ja mehua ja jos en anna niin ilmoittaa että leikkii sen toisen kanssa kun sen äiti antaa jäätelöä eli ostaa tytärelleen kavereita,kun ei niitä muuten saa on ollut jo kauan aina on meidänkin lapset saaneet jos jotain herkkuja kun ovat leikkineet heidän tytön kanssa.

Onneksi pääsevät huomenna päiväkotiin ja siellä on kavereita joiden kanssa voi leikkiä eikä kukaan työnnä pois ainakin niin on tädit sanoneet että likalla on kavereita ja ottavat mielellään mukaan leikkeihin sekä isommat että pienemmät.

tulipas sekava mutta auttoi pahimpaan hatutukseen....

Tuttua..meidänkin pihalla on moista nähty. Onneksi ikä on tuonut joitain tapoja ja hiukkasen empatiaakin meidän pihan neitien päähän. Tänään kuitenkin piti taas puuttua tilanteeseen...toisaalta, osaavat kuitenkin leikkiäkin yhdessä ihan kivasti, mutta välillä sitten joku/jotkut jätetään ulkopuolelle. Huoh!
Sanot niille vaan topakasti että nyt loppuu tommonen peli ja miltä teistä tuntuis jos teille huudeltas, ettei leikitä sun kanssa. Ovat kyllä aika pieniä, joten ei ehkä mee perille vielä..sanoi mitä sanoi.

Aivan ja eihän sitä ole pakko leikkiä mutta tarvitseeko sitä tulla koti ovelle huutamaan ja näyttämään kun mulla on nyt tämä kaveri en ole sun kanssa....Varsinkin kun tulee viellä se päivä että nämä neidit keksii jonkin konnankuokun jonka jälkeen tämän vanhemman äiti kieltää tytärtään leikkimästä.

Tuonikäselle yleensä jo auttaa sanominen. Lopeta tuo ärsyttävä kiusaaminen jne :headwall: Minä en kylä vaan kuntelis hiljaa, jos tuollasta tapahtuis.
Silleen on meilläki käyny, että tyttöä on tullu kaveri hakeen. No, on menny sitten ulos, ni tää kaveri lähteeki melkeen samantien kotiin. Pari-kolme kertaa näin kävi melkeen peräjälkeen, kunnes taas tuli kaveri hakeen tyttöä. Mä menin ovelle ja sanoin että ei mun tyttö nyt tuu, koska oot tehny niitä temppuja, että katoa tkuitenkin samntie, ettei sellasen kanssa oo kiva leikkiä. :|

meidänkin pihalla on tuota samaa havaittavissa.
ja oven takana on nää "kiusaajat" aina ensimmäisenä hakemassa ns.herkkuja. olenkin nyt monesti sanonut,ettei oo mitään. nyt vaan oon huomannut,et tytön paras pihakaveri on sit ruvennut kiusaamaan. ja vielä vähemmän tekee mieli antaa yhtään mitään.
oon lapsille opettanut,et muillekin pitää antaa,jos ite herkuttelee.
en sit tiiä mistä toi kiusaaminen johtuu,kun leikit meni ennen kamalan hyvin yhteen. ja tuon toisen rapun lapsista ei pahemmin tarvinnut välittää. niitä ei oo edes opetettu tervehtimään.

ja sitten just tuota,et ei voida leikkiä kaikkien kanssa yhdessä. meillä ainakin tässä meidän talossa on aivan selkeästi erikseen erirappujen lapset. sit kyl kaveriksi kelpuutetaan,kun ei muita ole. ja jätetään sivuun,kun joku toinen tulee paikalle.

Tänään mietin että menen keskustelemaan mutta kun olin itsekin niin raivona että itku tuli ja sitten itkettiin yhdessä niin katsoin paremmaksi jättää keskustelut tuonnemaksi,mutta seuraavan kerran kun tämän "prisessan" äiti tulee valittaa että meitin vanhempi lapsi (poika) kiusaa heidän neitiä niin varmasti sanon että ehkä se johtuu siitä että puolustaa siskoaan kun heidän neiti niin kovasti ärsyttää.

:/ mä sanoisin lapsille että meidän pihasta pois. tai ei tarvi tulla siihen ilkuu. sanon aika suoraan noille lapsien kavereille mitä saa ja mitä ei. sano suoraan että noin ei toiselle tehdä. onneksi teillä on poika jka voi leikiä siskonsa kanssa ettei ihan yksin ole. ja kai tyttö jossai hoidossa käy että saa siellä leikkiä?

joo on se hän päiväkodissa mutta nyt ollaan lomailtu melkein 5vko:a mutta huomenna pääsee leikkimään ja siellä hänenllä niitä kavereita on ja toisaaltaan on sen luontoinen että saattaa leikkiä pitkiä aikojakin yksin eikä edes halua ulos.Isoveljellä on sitten ne omat leikit ja juuri saanut vapautta eli saa olla ulkona yksin ilman valvontaa joten ei paljon pikkusiskon kanssa ole malttanut touhuta,mutta nyt kun alkaa päiväkoti ja arkinen aherus niin tilanne helpottuu ja onhan sillä neidillä niitä kavereita mutta eivät asu ihan piha piirissä tänääkin mentiin sitten toisen luokse leikkimään kun oli itkut itketty.

On ja kyllähän nää neiditkin sitten kun toinen on poissa niin leikkivät mutta nytten ärsyttää niin vietävästi heti kun mennään ulos syöksyvät jostain puskasta ja lähtevät perään ja aloittavat sen lälätyksen nään jo punaista kun ovat ulkona.tätä on jatkunut monta päivää

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
On ja kyllähän nää neiditkin sitten kun toinen on poissa niin leikkivät mutta nytten ärsyttää niin vietävästi heti kun mennään ulos syöksyvät jostain puskasta ja lähtevät perään ja aloittavat sen lälätyksen nään jo punaista kun ovat ulkona.tätä on jatkunut monta päivää

sanos uoraan niille etei teitä saa häiritä. ettei noin saa toiselle lällätellä

Ajattelin mennä juttelemaan neidin äidin kanssa mutta tänään jätin sen väliin en olisi pystynyt hoitamaan asiaa aikuismaisen rauhallisesti niin paljon otti pannuun että olisi tainnut tulla paino kelvotonta tekstiä.

normaalia pskaa, jota lapsiperheiden on iankaikkisesti kestettävä. Mitä muuta tämä vanhempana olo on kuin ikuista kivireen vetämistä, milloin mistäkin syystä.

Yhteistyössä