Ärsyttääkö jotakuta muuta kun raketit jo räiskyy

Eilen illalla muutama raketti valaisi taivasta ja yöllä 03 oli ihan kunnollinen ilotulitus menossa jo ja tänään illalla muutamat reketit näkkys taivaalla. Tollasista aikarajotuksista ei oo oikeastaan mitään hyötyä ku niitä ei noudateta eikä niiden noudattamista pystytä valvomaankaan.

Päättömän kans hyvin samaa mieltä, kun kyseessä on alaikäset, sit ku pommittajina on aikuiset en tiä mitä niistä ajattelis.

Kyllä ärsyttää! Idioottien vanhempien kakarat ovat niin tyhmiä (oikeasti) etteivät tajua, mitä raketit voi aiheuttaa, kun ne singotaan suoraan ihmisiä ja eläimiä kohti!

ei ole näkynyt ainuttakaan rakettia vielä. mutta ei mua ärsyttäisikään. miksi pitäs ärsyttää, enemmän ärjsyttää se kun ihmiset alkaa juhannuksen jälkeen vouhkaamaan joulusta ja lahjoista, kun on vielä pahimmat helteet menossa.

Ne ois voinu kieltää Pitäjänmäki-Pajamäki-Konala akselillakin koska meillä ei taas nuku koko perhe koko Uuden Vuoden yönä.
Viime vuonna poika torkahteli vain koko yön, aina kun oli nukahtamassa niin jossain vinkas tai posahti raketti, ja nyt meillä on vielä koiranpentukin ja mulla ei ole hajuakaan miten karvakasa reagoi niihin.
Tai oikeastaan ois paree jos sais ampua tunnin molemmin puolin puoltayötä, se ois ihan tarpeeksi mun mielestä.

Tiistaista asti paukkunut. Siitä päättelin että myynti alkoi.
Miks ihmeessä sitä myyntiä ei voi alottaa vast 31 pv aamulla |O
:kieh:
Ja ikäraja vois olla ainakii 25v. Naapurissa asuu pari noit "aikuisia", eli 18v täyttäneitä ketkä on viel niin pentuja kun olla ja voi. Iha pelottaa tuleva viikonloppu/uus vuos.

mut toisaalt taas ei sekään (korkeempi ikäraja) mitään takaa. Joltai aikuisilta noi ala-asteikäsetkii on paukkuja saaneet :/
Ja iha lasten käsis viel vaarallisempaa. hrrrr

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="Tanjuska";25327530]Ne ois voinu kieltää Pitäjänmäki-Pajamäki-Konala akselillakin koska meillä ei taas nuku koko perhe koko Uuden Vuoden yönä.
Viime vuonna poika torkahteli vain koko yön, aina kun oli nukahtamassa niin jossain vinkas tai posahti raketti, ja nyt meillä on vielä koiranpentukin ja mulla ei ole hajuakaan miten karvakasa reagoi niihin.
Tai oikeastaan ois paree jos sais ampua tunnin molemmin puolin puoltayötä, se ois ihan tarpeeksi mun mielestä.[/QUOTE]

Koiranpentu lukee teitä eli jos te reagoitte pommeihin, sekin reagoi. Jos te taas olette kuin ette kuuliskaan niin pentukin rauhoittuu. Ihminen opettaa koiralle, mitä sen tarvitsee pelätä ja usein näkee sitä, että kun pentu pelkää niin se otetaan syliin tai aletaan paijaamaan. Tämä vain vahvistaa pennun ajatusta siitä, että asia on oikeasti pelottava, kun ihminen suojaa häntä siltä ja reagoi siihen.

Todellakin nyppii. Muutenkaan en perusta raketeista, mutta kun 3v pomppii sängystä puol kakstoista "Äiti, taas meni semmoinen raketti" niin ottaa päähän vielä pahemmin.

Ilotulitteiden haitta on pientä verrattuna naisiin, jotka haisevat haisunäädälle kipattuaan hajusteita ämpärillisen päällensä ja näitä naisia on kaupat ym. julkiset tilat pullollaan ympäri vuoden

Ärsyttää.
Varsinkin kun elukkaparat ovat monta päivää hysteerisinä paukkeesta.

Siinä on ihan syystä rajansa, koska sopii ilotulitella.
Mutta mitäpä nämä pässit täällä uskois......
en tiedä kummat on pahempia- keskenkasvuiset kossit, vai ämpäripäissään olevat keskenkasvuiset miehet.

Ärsyttäis jos sellasta näkisin tai kuulisin. Mut ärsyttää mua sekin et niitä ei saa ostettua mistään meidän kodin läheltä vaan joudun lähtee johonki toiselle puolelle kaupunkia vielä tänään.. huomennahan niitä on turha etsiä enää mistään.

Ei, mutta luulen että meidän kissoja ärsyttää :kieh:.

Ja tosiaan, ihmettelen niitä vanhempia jotka ostavat ilotulitusraketteja alaikäisille, ja antaa ne vielä vapaaseen käyttöön ennen uutta vuotta. Lakia rikotaan siinä kahdessa kohtaa. Opettavaista.

Meillä kun toinen koiruli ei ole välitä ollenkaan, mutta toinen pelkää kuollakseen ukkosta ja raketteja. Kun vielä asutaan vähän syrjemässä, niin täällähän raketit laulaa jo yötä päivää. (en ole ymmärtänyt, mikä järki niillä lapsukaisilla on keskellä kirkasta päivää niitä ampua) Eikä poliisitkaan varmasti tällaisen asian takia ehdi paikalle. Ei ole kiva, jos toinen koira tarvii pitää rauhottavissa lääkkeissä useamman päivän ennen uutta vuotta (pahimassa tapauksessa niitä raketteja riittä vielä pitkälle tammikuuhun)

ärsyttää ja paljon! itse olen joskus monta vuotta sitten saanut raketista päähän kun olen ihan normaalisti ulkoillut. koiran ensimmäisen uvna koira sai raketista kylkeen joten eipä oo ulos menemista pahimpaan paukkuaikaan kiitos pentujen joiden vanhemmat ei yhtää kato missä ja mihin niitä raketteja ammutaan.

Noista voi ihan suoraan soittaa poliisille ja jos heillä ei ole mitään kiireisempää juuri menossa, tulevat kyllä paikalle.

Eilen iltayöstä joku palstalainen soittikin. Katsotaan löytäisinkö ketjun...

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2075724-onse-kumma-kun-nuo-penikat-ei-osaa-olla-perkele-ihmisiksi/

Yhteistyössä