Ärsyttääkö muita vieraat jotka ei pysy aikatauluissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Eli jos pyydät kylään yhdeltä, kahdelta ei vielä ketään näy.

Tai sitten soitetaan tunti myöhässä ettei tullakaan, ei jakseta herätä aamulla kun pitäisi lähteä yms yms.

Pitäiskö tällaiset pyytää tuntia ennen toisia vieraita vai miten saisi pysymään aikataulussa?

En enää itte leivo mitään, ostin pakastimeen valmiita tarjottavia. Ei sitten niin paljon harmita kun joku peruu tulonsa viime tipassa.

No toi peruminen harmittas jos olis jatkuvaa mut ei mua toi myöhästely haittaa kun lapsperhetutuista kyse. Meilläkin likan kans saa välillä vääntää kaikesta asiasta niin saattaa mennä pitempään. Tosin kyl mä ilmotan jos tunti ollaan myöhässä mut monesti sovitaankin et tullaan esim. yhden-kahden maissa niin tuu sit epäselvyyksiä. Ja sama porukan kans joka meille tulee.

No ei mua silloin ärsytä, jos on muitakin vieraita tulossa (kuten viestistäsi ymmärsin). Silloin yleensä meillä onkin ns. avoimet ovet.
Mutta jos on vain joku yksi ihminen/perhe kutsuttu kahvittelemaan tms, ja ovat roimasti myöhässä tai peruvat, niin kyllä sieppaa.

Me ollaan pikkulapsiperhe ja nää myöhästelevät on sellaisia joilla ei ole lapsia. Jos minut kutsutaan johonkin ehditään kyllä ajoissa vaikka on useita puettavia.

:kieh: :kieh: :kieh: ÄRSYTTÄÄ!!! Mä en tajua miksi jotkut ei voi pitää sovitusta kiinni. mä tunnen monta tapamyöhästelijää ja heille tehdään sama temppu että kutsutaan tuntia aikaisemmin. tulevat jokatapauksessa myöhemmin kuin muut.

Kyllä ärsyttää..yks kaveri on AINA myöhässä, ja ei yleensä ees ilmota jos ei loppujen lopuksi oo tulossakaan. Jotkut miehen kaverit on semmosia kans, oon kysyny mieheltä että osaako ne ees kelloa-- ja kellään näistä ei oo lapsia.

Jos olis lapset, niin voisin ymmärtääkin myöhästelyä, mut siltikin oottaisin että aikuinen ihminen osaa ilmottaa jos menee pidempään.

Tietysti ärsyttää. Kun on esim. kattanut jo pöydän valmiiksi niin eipä ole kiva sitten odotella kun käntyt kuivuu ja kahvi painuu.
En kyllä ymmärrä sellaista tiukkapipoisuuttakaan, että heti valitetaan myöhästelystä jos esim. vartin heittää. Lapsiperheissä voi mitä tahansa sattua ennen lähtöä, joten minusta pienet myöhästelyt on ok. Mulla on eräs kaveri, joka valittaa heti että "ollaan tässä jo odoteltukin" jos esim. lapsen wc-hädän takia aikataulu on 10min venynyt.

Tää on vaan sellainen pariskunta joka on jo pari kertaa ollut tulossa (toisen kerran ei kyenneet bileitten jälkeisenä aamuna heräämään, kun heidän piti käydä meillä aamupäivällä). Eilen ei tulleet muuten vaan, vaikka oli sovittu, odotettiin koko ilta.

Ja nyt on sitten taas jo reilun tunnin myöhässä. Mitä tällaisille voi tarjota?Lapsilla meillä välipala-aikansa ja tässä nyt mietin syötänkö noi pullat ja tortut jo lapsille vai ootetaanko vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
enemmän ärsyttää ne jotka tulevat oven taakse ilmoittamatta mitään :/

Peesi, meille tuli joulupäivänä pariskunta. Mä seisotin niitä tossa eteisessä juttelemassa kunnes tajusivat lähteä. Ja ne raivostuttaa jotka tulevat puolituntia aikaisemmin kuin on sovittu.

Ärsyttää!!! Anoppi ja sen miesystävä tulivat jouluaattona 2 tuntia myöhässä sovitusta aikataulusta. Lapset oli siinä vaiheessa jo ihan nälkäsiä ja väsyneitä ja halusivat avata lahjat. :( Eivätkä edes pahoitelleet millään tavalla...

Mä en jatkuvasti odottele. Vaan kun ei ole tullut sovittuna aikana - parin tunnin kuluttua, lähden itse pois. Jos on soittanut perään olen sanonut, etten viitsi odotella kun ei yhtään tiedä milloin tulet..

Sitä vielä, että oli sitten jouluruuat valmiina pöydässä silloin kun oli tulosta sovittu. Kerran tuli viestiä, että myöhästyvät tunnilla ja kun olivat vielä siitä ajasta puoli tuntia myöhässä niin mies soitti ja kyseli missä vaiheessa ovat. Olivat kuulemma kohta lähdössä.

Ärsyttää jos on jotakin sovittu eikä pidetä kiinni, varsinkin jos tiedetään että on ruokaa tarjolla tai muuten nähty vaivaa ja tehty järjestelyjä. Itse pyrin aina ilmoittamaan heti kun näyttää yhtään siltä, että myöhästyn vaikka vartin.

Toinen paha on tietenkin se, että tullaan etuajassa. Appivanhemmat on joka paikassa aina ihan hirveän aikasin, ja jos ollaan lähdössä yhdessä jonnekin, he tulevat hakemaan meitä aina puolta tuntia tai tuntia aikaisemmin kun on sovittu ja antavat sitten ymmärtää, että meitä saa aina odottaa. Tietenkin siihen osaa nykyään vähän varautua, mutta silti.

Ärsyttää. Yksi sukulainen harrastaa sitä että sopii tulevansa kahdelta, ja sitten soittaa kolmelta että ei olekaan tulossa. Siinä vaiheessa meillä on kahvipöytä odottanut jo pitkään..

Toki ollaan opittu, että tiettyjen ihmisten kanssa kun sopii jotain, niin sanoo että soittakaa ennen kuin olette täällä, emme viitsi päivystää koko päivää kotona vain sen takia että olet 2-6h myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
enemmän ärsyttää ne jotka tulevat oven taakse ilmoittamatta mitään :/

Peesi, meille tuli joulupäivänä pariskunta. Mä seisotin niitä tossa eteisessä juttelemassa kunnes tajusivat lähteä. Ja ne raivostuttaa jotka tulevat puolituntia aikaisemmin kuin on sovittu.

Meille voi tulla ilmoittamatta. Se kuuluu karjalais-savolaiseen vieraanvaraisuuteen.

Yhteistyössä