Ärsyttääkö sua selittelyt että köyhä ei voi syödä terveellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Mihin muuten perustuu olettamus siitä, että itse tehdyt sämpylät on jotenkin terveellisempiä?

Mun ainakin on :snotty:

mä laitan sämpylöihin usein porkkanaraastetta ja ruisjauhoja.

Kuin myös. Ja hiutaleita- kauraa tai neljää viljaa, ruista jne. Nesteenä vesi. Vehnäjauhoja vaan sitkon vuoksi jonkin verran, täysjyvävehnää käytän paljon ja ylipäänsä täysjyväjauhoja.

JA kohtuudella- sen kun muistais moni muukin, että se on loppujen lopuksi se avainsana melki kaikkeen.

Niin ja hiutalepuuronloput menee yleensä sinne leipä tai sämpylätaikinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja Porvoosta päivää...

Tääkö on susta terveellinen ruokavalio: porkkana, lanttu, kaali, peruna, kaurapuuro, ruisleipä, muikut, silakka, jauheliha, sämpylät, leipä, pulla?

lisäksi meillä käytetään paljon öljyjä, voita leivontaan, luomukananmunia.

Syömme noita ja kyllä, kukaan ei sairasta mitään, ei mitään lääkitystä, nuhaa tai muuta ei ole kenelläkään ollut vuosiin.
tuon lisäksi aika paljon pastaa ja riisiä ja kanaa ja tuoremehujakin menee, maitoa, juustoa rajallisesti.

No nytpä taas en enää uskokaan, että muutamalla satasella ruokit 4-henkisen perheen noilla kaikilla eväillä. Enkä mä tiedän onko paljon öljyn ja voin käyttäminen nyt se terveellinen, mitä sä mainostat...

öljy on kokonaan rasvaa, se on parempaa. sit' ei tarvitse esim paistamiseen kuin RUOKALUSIKALLISEN veran,e i yhtään enempää.

Ja uten sianlhanpaistamisen ei tarvitse käyttää lainkaan rasva on muutenkin rasvaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
"aikuisen on hyvä ollakin hieman nälissään koko ajan."
:laugh: :laugh:

Mutta minä ainakin jos olen nälkäinen olen hyvinkin äkäinen.

Kasvattaa siis myös heikkoa luontoa terveellisyyden lisäksi b =) d

anteeksi mutta mä en ymmärtänyt mitä sä tuolla tarkoitit?Voitko vääntää asian mulle niin että tyhmäkin ymmärtää?

Anteeksi :ashamed:
Se oli vähän sellanen sarkastinen kommentti. Siis jo tuo on ihan naurettavaa, että aikuisen ihmisen on hyvä olla nälissään, kuten ap väitti. Mutta jos sille linjalle lähdemme, niin onhan se luonteelleekin toki hyväksi, koska itsehillintä jne. kasvaa :whistle:

En tosiaan sulle tarkoittanut mitään pahasti tai ilkeästi :hug:

En mä siitä hernettä vetänyt nokkaan.
(herne on muuten halpaa ja tulee iso kattilallinen ite tehden.)
Minun kohdalla kun olen sairastunut masennukseen ja silloin muutenkin helposti äksyilee nukkuu huonosti yms.Niin silloin se että vielä syö huonosti ja etenkin on nälkäinen niin olen kyllä aika äkäinen.En tietenkään lapsilleni tai eläimilleni mutta mies raukka siitä saa usein sitten kärsiä.

No en oikee tajuu miks ketään ärsyttäis toisten ruokailutottmukset, enkä onnekseni kyllä tunnekkaan sellasia ihmisiä. On tässä mielenkiintosempiaki asioita :D Ja terveellinen ruoka on kalliimpaa,siis jos kauppaan menee, en tarkota mitään spudariruokia. Ja ennen ku joku mussuttaa jotain, niin syödään ihan terveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja Porvoosta päivää...

Tääkö on susta terveellinen ruokavalio: porkkana, lanttu, kaali, peruna, kaurapuuro, ruisleipä, muikut, silakka, jauheliha, sämpylät, leipä, pulla?

Syömme noita ja kyllä, kukaan ei sairasta mitään, ei mitään lääkitystä, nuhaa tai muuta ei ole kenelläkään ollut vuosiin.
tuon lisäksi aika paljon pastaa ja riisiä ja kanaa ja tuoremehujakin menee, maitoa, juustoa rajallisesti.

Noihan on helvetin kalliita aineksia. Luomua, kanaa, tuoremehua, juustoa.. Ei köyhän eväitä alkuunkaan. Et taida tietää mitä se köyhyys oikeesti tarkoittaa...

kun ei syö liikaa, niin kyllä on varaa syödä kerran pari viikossa kanaa ja laittaa leivälle juustoa. appelsiinituoremehu on halvempaa kuin maito.tai saman hintasita.

Köyhät nyt yleensäkkään ei syö liikaa kun ruoan määrissäkin säästellään. Mut noi sun luettelemat raaka-aineet on liian kalliita köyhdän ruokavalioon, söi vähän tai paljon. Jos ei ole varaa ostaa niin sit ei ole. Se on aika pieni summa mikä on varattu päivittäiseks ruokarahaks, siitä jos alkaa luomua, kanaa ja juustoa ostella niin muuhun ei jääkkään rahaa... Mut toisten mielestä köyhyys on sitä, että ei pääse etelän lomalle kuin kerran vuodessa ja sä taidat kuulua juuri niihin "toisiin".

me ollaan virallisestikin köyhiä. Kumpiki työtömin ja neljä lasta, alle köyhyysrajankoko ajan.
Silti me syödään hyvin. kävellään, pyöräillään melkein kaikki alle 5 km matkat, ei käydä ulkomailla ja vaateitaki o ja laskuto satu amketua ajoissa.tosin varaa ei ole käydä ulkomaila tai edes ostaa uutta mikroa rikki menenn tilalle, mutta ollaan pärjätty ilman sitäkin. Astianpesukonekio rikki, mutta uutta ei voi ostaa ku rahatilanen ei anna myöden. laitan mieluummi senki rahan siihen ruokaan.

Ja Porvoosta päivää...

No nytpä taas en enää uskokaan, että muutamalla satasella ruokit 4-henkisen perheen noilla kaikilla eväillä. Enkä mä tiedän onko paljon öljyn ja voin käyttäminen nyt se terveellinen, mitä sä mainostat...

öljy on kokonaan rasvaa, se on parempaa. sit' ei tarvitse esim paistamiseen kuin RUOKALUSIKALLISEN veran,e i yhtään enempää.

Ja uten sianlhanpaistamisen ei tarvitse käyttää lainkaan rasva on muutenkin rasvaista.

Ap kertoi käyttävänsä paljon öljyjä ja voita leivontaan.

Ja Porvoosta päivää...

Ap kertoi käyttävänsä paljon öljyjä ja voita leivontaan.

livonnassa öljy tulee halvemmaksi ja on terveellisempää kuin margariini.
Me käytettän kans leivontaan öljyä. öljyä laitetaan takinaan vähemmän kuin sulatettua margariinia esim.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Kiitos näistä 60-70-luvun muistelmista. Jospa keskityttäisiin kuitenkin 2000-luvun hintoihin.

enkös juuri luetellut 2000-luvun halpoja ja terveellisiä ruoka-aineita ?

Ei melkein uskois kun 70% kerroit tasaisen tylsästä nuoruudestasi, jolloin kaikki oli paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
äh.meillä on kolmipäisen perheen päiväruokakustannukset 11euroa ja mä en silti mitään eineksiä ja pelkää vaaleeta vehnää halua puputtaa..

Siis onks toi 11 euroa jotenki vähän?

on se kolmelel, kun yhdelle aiikuiselle lasketaan KOKO päivän ( huom aamupalasta iltapalaan) 11e

No akuutissa eräs lääkäri sanoi että aikuiselle on parempi että hiukan nälissään koko ajan. Eipä tuu läskiä.

äh.meillä on kolmipäisen perheen päiväruokakustannukset 11euroa ja mä en silti mitään eineksiä ja pelkää vaaleeta vehnää halua puputtaa..

on se kolmelel, kun yhdelle aiikuiselle lasketaan KOKO päivän ( huom aamupalasta iltapalaan) 11e

Jaa? No tämmösestä laskukaavasta en tiennytkään. Aika hyvin kyllä yhellätoista eurolla/pvä söiskin.

mä ostin muuten prismasta mämmiä (on terveellistä, kun on ruista) 90centtä rove. siin o hyvä aamutai iltapala. terveellisempää kun syö rasvattoman maidon kera. vähän voi laittaa sokeria.

Alkuperäinen kirjoittaja kilu09:

No akuutissa eräs lääkäri sanoi että aikuiselle on parempi että hiukan nälissään koko ajan. Eipä tuu läskiä.

Minusta olisi parempi sydä siihen nälkäänsä, eikä syödä sitten muuten huvikseen. Ihmisillä on jotenkin hukassa tuo näläntunne, siis se oikea nälkä. "Nälissään" voi toki olla hyväkin olla, jos sillä tarkoitetaan sitä että jätetään se välipala syömättä, vaikka mieli vähän tekisin. Mutta jos on oikeasti nälkä, niin se ei kai ole hyvä asia.

Jaa? No tämmösestä laskukaavasta en tiennytkään. Aika hyvin kyllä yhellätoista eurolla/pvä söiskin.

meillon vielä selviytymiserikoiseffarit kun poika on maito- ja vehnäallerginen..
ettei ihan helpoimmasta päästä köyhällä kuitenkaan..
mut toi 11 e on sitä millä on pärjättävä.

Alkuperäinen kirjoittaja kilu09:

Jassoo.Kiitos kun kerroit syyni läskistymiseeni.Mieheni varmaan tykkää kun alan pitää itseäni nälissäni ja mies saa kuunnella mun äksyilyä ja sairastun pahemmin juuri kun olen saanut sairauteni kanssa lähes niska otteen sillai että tiedostan asioita enempi ja tajuan että sairauteni takia menetän joskus itsekontrollin jos päästän sen pahaksi ja tiedän miten tehdä ja olla ettei niin pääsisi käymään.

mä ostin muuten prismasta mämmiä (on terveellistä, kun on ruista) 90centtä rove. siin o hyvä aamutai iltapala. terveellisempää kun syö rasvattoman maidon kera. vähän voi laittaa sokeria.

Enpä mä mämmiä erityisen terveelliseksi sanoisi, vaikka siinä ruista onkin... Samalla kaavalla kenties olutkin on terveellistä kun siinä on ohraa. Sipsit vasta terveellisiä onkin kun niissä on aitoa perunaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:

Enpä mä mämmiä erityisen terveelliseksi sanoisi, vaikka siinä ruista onkin... Samalla kaavalla kenties olutkin on terveellistä kun siinä on ohraa. Sipsit vasta terveellisiä onkin kun niissä on aitoa perunaa!

Mutta tähän aikaan sitä alkaa saamaan ale hintaan jotenkö köyhän on sitä ostettava kun se on halpaa.

Toisinaan ärsyttää, koska jos vähänkin viitsii esim. tarjouksia katsoa ja nähdä vaivaa ruoanlaitossa, niin kyllä aika halvalla pääsee. Esim. täällä on naudan paistijauheliha tarjouksessa 2kpl 400g pakettia hintaan 5? eikä ollut ostorajoitusta. Pakkaseen meni meillä. Ja kuten sanottukin jo täällä, niin porkkana, kaali ym ovat edullisia ja niistä saa vaikka mitä. Jos mahdollisuus, niin marjoja saa metsästä, kunhan viitsii hakea.

Niin ja köyhän (ja miksei muittenkin) tulisi muistaa hyödyntää ruoantähteet, eikä heittää niitä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:

on se terveellisempää kuin murot tai vanukkaat.

Katso tuoteselostetta. oletko lukenut koskaan mitä mämmissä n.

Yhteistyössä