Ärsyttääkö teitä tuntikausia istuvat vieraat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossukka

Vieras
Jos ei puhuta illanistujaisista. Mua ottaa päähän että ensin sovitaan joku aika milloin tulevat. No, pari kertaa sitten siirtävät aikaa ja lopulta tulevat kuitenkin myöhässä.

Sitten juodaan kahvia ja vaihdetaan kuulumisia, eli siis jutellaan vieraan työasioista. No, ei se mitään, mukava nähdä. Mutta kun tämä tyyppi viihtyy vähän turhankin pitkään istumassa meillä. Neljä tunti ei ole ihme.

Siinä alkaa jo perheen ruoka-aika jne tulemaan vastaan, päiväunia yms. Ja ruokaa ei aina ole välttämättä varattu kuin omalle porukalle. Ja jos alamme syömään, tulee hän myös syömään, Vaikka häntä ei kutsuta pöytään. Hän on tottunut siihen että "ei niin vieraiden" ihmisten luona kyläillessä myös jääkaapilla voi käydä miten lystää.

Ja kovin on vaikea asiasta sanoakaan. raivostuttavaa.

meillä ruokitaan yleensä vieraatkin ja kun omistetaan jalat niin voidaan siirtyä juttelemaan ulos ja mennä jopa rantatuvalle... ja lapset voi laittaa nukkumaan vieraista huolimatta.

eli ei haittaa vieraat.

Ei meillä vieraat mene jääkaapille eivätkä tule pöytään kutsumatta (lukuunottamatta mun veljeä, joka on meillä kuin kotonaan silloin harvoin kun ehtii käymään).

Mutta kysymykseen vastaus: Ärsyttää sellaiset, jotka eivät tajua lähteä, kun olis esim. itse lähdettävä johonkin tai laitettava lapsia nukkumaan

Meillä vieraidenkin aikana voidaan olla normaalisti. Lapset saa nukkumaan vaikka siinä samalla. Syövät iltapalaa samalla kun jutellaan vieraiden kanssa, sitten hammaspesut ja nukkumaan. Ei vieraiden sen takia pois tarvitse lähteä.

Ei ärsytä. Päinvastoin, musta on ihanaa jos vieraat istuskelee ja oleskelee rauhassa.. mua ärsyttää jos ne lähtee "kesken kaiken" siis liian aikaisin. Mutta mä olen lapsesta asti tottunut sellaiseen, että kyläillään yötä myöten ja yötäkin. Mun mielestä on muuten vaikeaa, kun tapaa uusia ihmisiä ja ei tiedä heidän tapojaan, niin ei voi tietää mikä on heille se sopivin aika mun vierailla siellä.

Ärsyttää. Tykkään että pidetään kiinni sovituista ajoista, usein on päivälle muutakin sovittua. Tai sitten haluaa vaan viettää rauhallista aikaa oman perheen kesken tai itsekseen. En tykkää, jos vieraat jää 'asumaan'. Erilaisia, jos on kyse ylivertaista, mut silloinhan sen tietää.

Meillä läheiset asuvat niin kaukana, ettei kannata muutaman tunnin takia tulla käymään.

Juuri tällä viikolla erään vieraan piti tulla yhdeksi yöksi, mutta hän jäikin kahdeksi. Se oli oikein mukava yllätys.

• Tykkää
Reactions: möhköwantti
"Kala ja vieraat alkavat haista kahden päivän päästä..."
brows-1041.gif

Yövieraat tai illanistujaiset ovat eri asia. Mutta kyllä muakin ärsyttää jos henkilön X kanssa on sovittu että tulee kaffelle vaikkapa klo 14. Ja henkilö X edelleen istua napittaa paikoillaan soffan nurkassa klo 20 illalla. Meidän ystäväpiirissä kahvilla käyminen tarkoittaa yleensä sellaista 2-3 tunnin vierailua. Omiin koteihin mennään sitten syömään jne. Mutta minulla on yksi ystävä, joka tulee "käymään" ja istuu koko armaan päivän meillä.

Noh, nykyään sen tiedän ja osaa varautua mutta joskus ystävyytemme alussa rupes ärsyttää kun olin ehtinyt suunnitella muutakin saman päivän illalle eikä tämä meinannut tajuta lähteä.

riippuu vieraasta. harvoin käy sellaisia, jotka ei tajua lähteä tai ainakaan semmosia, joille ei kehtais sanoa, että "pitäiskö kattoa junaa sulle?" kun aletaan värkätä iltapalaa tms.

Joo juurikin tupo että olisi kiva olla hetki oman perheen kanssa päivästä. Ja jos on oikeasti sovittu jotain muuta niin silloin osaan sanoa että nyt meidän pitää lähteä, mutta muuten en osaa häätää pois. Ja meidän lapset kun ei ole sellaisia että voisi tuosta vaan laittaa nukkumaan vaan siihen joutuu varaamaan sen puoli tuntia vähintään.

Ja tosiaan, kaukana asuvat on eri asia.

Ei ärsytä. Meillä on ihan normaalia se, että esim. miehen sukulaiset (asuvat kaikki lähellä) tulevat ihan ilmoittamattakin syömään - miehen vanhapoika-setä tulee oudosti aika usein just siihen ku tietää että meillä syödään (syödään aina samaa aikaa). Asuu siis naapurissa. Lapset tykkää kyseisestä sedästä ja miehelleki on kuin isä niin on mukavaa, että käy usein. Keskimäärin kai nuo vieraat 3-4 tuntia viipyy jos on asioita.

Ihmisten kanssa on mukavaa olla ja muutenkin kasvaapa lapsistakin sosiaalisempia kuin tottuvat siihen, että on ihmisiä vieraina. Sitä paitsi kivaa kun on sukua ympärillä. Ja kyllä naapuritkin tulee kutsumatta kylään kun "teillä oli auto pihassa". Koen oloni itseasiassa varsin immarrelluksi jos meillä on niin mukavaa, että halutaan toistekin tulla.

Muiden vastauksia luettuani lisään vielä, että jos olisi sellainen vieras kuka änkeis meille joka päivä aamusta iltaan istumaan, niin voisi alkaa ärsyttää. Mutta muuten ei lainkaan. Jos mä nyt en tänään saa viettää hetkeä vain oman perheen kesken, niin sitten huomenna. Perhettä mä nään joka päivä, mutta ystäviä en. Ja meillä on lapset oppineet joustaviksi, osaavat käydä nukkumaan vieraassa paikassa ja vieraiden ollessa jne.

Ei ärsytä eikä vieraat koskaan ole häirinneet talon elämää. Jääkaapille ei mee muut kun lähisuku ja heitä ei silleen vieraiksi lasketa. Laps syö,menee nukkumaan jne vaikka vieras ois paikalla. Jos on jonnekin meno niin tottakai katotaa sillee aikaa ettei vierasta tarvi käskeä pois.

Ei, päinvastoin. Jos ruokaa teen, teen koko porukalle tietenkin.
Jos vieraani marssisi omine lupineen jääkaapillemme, saattaisi kulmakarvani hieman kohota. Näin ei ole kyllä kukaan tehnyt tähän mennessä.

Yhteistyössä