Ärsyttävää tapa, jolla kaverini komentaa lastani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ehkä ylireagoin, mutta eilen alkoi niin paljon kyrsimään kaverini käytös. Oli käymässä meillä ja meidän 2,5 -vuotiaalla oli ruokailu kesken kun tämä saapui. Muksu sitten oli aika innoissaan ja komensin tyttöä syömään loppuun. Niin heti perään kaverini inhottavaan sävyyn käski lasta tyyliin " Syöppäs nyt X kunnolla hei!" Mä en tiedä mut mun mielestä ei ole kaverin/ystävän tai muunkaan homma komentaa toisen lasta, jota on kaiken lisäksi jo ojennettu. Vastaavia tilanteita sattui eilen monta. Ja välillä se töksäytti juttuja siihen malliin, että lapsella alkoi alahuuli jo väpättämään. Tämä kyseinen kaveri pitää kyllä lapsista mutta omia ei vielä ole..

Mulla on pari tuttua, jotka tekee tota. Yksi lapseton ja lapsellinen siskoni. En mä ole tosta jaksanut tosta hermostua. Mutta mun lapsia saa muut komentaa, jos aiheelliseksi näkevät. Jos noita kieltoja aletaan jakelemaan sallituista asioista, asia on eri.

suivaannuin ehkä siksi, että olin juuri itse komentanut lastani eikä menny ku sekuntti kun kaveri avas suunsa. Siis ei lapsi ehtinyt vielä reagoida. Ja eniten ärsytti se äänensävy joka kaverilla oli..

Mun tytärpuolella on ollut paha taipumus tehdä tuota samaa, ja tyyli millä muksuille sanoo on, no ei niin mukava.

Täsät asiasta on kyllä jouduttu hänelle sanomaan, muksut kun vähän harvemmin näkee, niin kovasti odottavat isosiskoa ja kun heti on tylynä äkseeraamassa (vaikka siis hyvää tarkoittaa, yrittää auttaa minua) niin pienemmille sisaruksille se on selkeästi kova pala.

No tämä asia on korjaantunut aika hyväksi juuri siksi kun hänelle huomautettiin, että ei tarvitse komentaa jatkuvalla syötöllä ja varsinkaan niin rumasti.

Tai jos sillä oli itsellään huono päivä,hermo kireellä tms..? Kannattais varmaan ihan asiallisesti sanoa että pliis,jos kerran komennan lapsiani itse niin sinun ei tarvitse,etenkään töykeällä äänensävyllä.

Yhteistyössä