Ärsyttäviä noi kummiksi itseään tyrkyttävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian kolmen äiti

Vieras
Tuli vain mieleeni. Odotan nyt kolmatta ja velipuoleni on koko ajan höpöttämässä tästä, että hän sitten kummiksi. Pääsee ripille kesäkuussa ja tämän kolmannen ristiäiset on ilmeisestikin joskus toukokuun alussa jo.

Nyt selittää, että hän voi sopia papin kanssa sitten ja pääsee kyllä kummiksi ja plaaplaaplaa.

ARGH! Minulla on kolme ns. täyttä sisarustakin joista kaksi on jo edellisten lastemme kummeina. Nyt tietysti tämä kolmas täysiveljeni tulee tämän kolmannen kummiksi ja hänellä siis ikääkin jo 26v eikä vasta täytä 15 vuotta.

En vain ymmärrä tuota. Itselleni ei ole ikinä tullut pieneen mieleenkään, että tarjoaisin itseäni kummiksi jonkun lapselle. Ei vaikka meitä pyydettiin ystäviemme lapsen kummiksi ja jostain syystä kuitenkin ilmeisesti raskausaikana muuttivat mieltään eivätkä puhuneetkaan enää koko kummiudesta mitään. Emme siis ole lapsen kummeja, mutta ei silti aiemmista puheista huolimatta tullut mieleen mennäkyselemän, että niin ollaanhan me siis kummeja.

En tiedä mitä tolle veljelleni sanoisin, tai siis velipuoli, kun höpisee vaan tuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuskin se nyt pahuuttaan tyrkyttää itseään, taitaa vaan olla innostunut. Ja todellakin, vielä ärsyttävämpää on se, ettei kummeja löydy!

Onhan se varmaan tietysti ärsyttävää sekin, jos ei kummeja löydy. Tuo on vain niin vaivaannuttavaa kun toinen tyrkyttää ja tyrkyttää ja itse tiedän, että hänestä ei tosiaan tule kummia lapsellemme.

ja ikää oli????
no onpas kamalaa jos toinen haluaa rakastaa ja huolehtia SISKOPUOLENSA vauvelista. kai sille mukelolle tulee enempi ,kuin yksi kummi??? miksi ei vois ottaa molemmat,niin ei tarvii omalleveljelleen tuottaa pettymystä...
mä olisin ainakin otettu jos mun veli tai velipuoli tarjoituis ja olisi noin innoissaan asiasta!!

Tälle kolmannelle tulee siis neljä kummia. Veljeni avovaimoineen ja ystäväpariskuntamme.

Enkä ota noin nuorta kummiksi vain siksi, että saisi sitten retostella kavereilleen olevansa jo kummi. Ei ole valmis vielä kummintehtävään.

Taitaa ap:lla olla jotain hampaankolossa tätä velipuolta kohtaan. Mä olisin otettu jos 15-vee olisi tuollaisesta innostunut.

Ei ole mitään hampaankolossa. Tiedän vain, että se on tasan sitä että saisi sitten retostella asialla jossain tuolla. Hän saa ja on lastemme elämässä läsnä muutenkin. Kummit olemme valinneet jo paljon aiemmin kuin alkoi höpöttää tätä asiaa.

Ja onhan se hienoa, että on innostunut mutta olisi hienoa olla innostunut nimenomaan tästä lapsesta eikä siitä tittelistä.

Ja haluan kummilta tietynlaista kypsyyttä kuitenkin ja sitä ei ole se, että koko ajan tyrkyttää itseään jopa tylystikin ja se että naureskelee aina minut nähdessään, että "oletpas läski".

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
No eikö sillo kannattais sanoa velipuolelle että kummit on jo valittu ettei toinen elättele toiveita ja vouhkaa asiasta turhaan :/

Äidilleni asiasta mainitsin ja hän varmaan puhuu asiasta tälle. Ja jos hän elättelee toiveita niin se ei ole minun syyni, koska en ole milloinkaan antanut ymmärtää että olisimme häntä pyytämässä. EIhän hän edes ole ripille päässyt vielä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Taitaa ap:lla olla jotain hampaankolossa tätä velipuolta kohtaan. Mä olisin otettu jos 15-vee olisi tuollaisesta innostunut.

Samaa mietin, varsinkin kun tun tuntuu painotus olevan tuolla PUOLI sanalla.

Painotus ei ollut siellä, mutta totesinpa vain että minulla on ns. kokonainen velikin jonka kanssa olen hyvin paljon läheisempi, koska meillä on yhteinen lapsuus. Tämän velipuoleni kanssa en ole koskaan edes asunut saman katon alla. Hän on siis kokolailla melko vieraskin jopa minulle. Veljeni taas on läheinen ja sydämestäni haluan hänet lapseni kummiksi.

No pienet on sulla ongelmat jos on ylitarjontaa kummeista. Se asia ei varmaankaan täällä ratkea, päinvastoin, suurinosa taitaa olla sun kanssa ihan eri mieltä. Joten otappas se velipuoles puhutteluun ja kerro mitä mieltä olet. Viistoista vuotiaalle voi kuitenkin jo puhua, muunkin kuin äidin kautta.

Minä halusin kummiksi tätini pojalle, kun olin juuri päässyt ripiltä. Vasta omien lasten myötä olen alkanut ymmärtää mitä se kummius pitäisi parhaimmillaan olla. Tuolloin halusin kummiksi koska pystyin olemaan kummi ripille pääsyn johdosta.

no mitäs siltä kummilta sitten vaaditaan??? täys ikäisyyttä vai??

Ei täysi-ikäisyyttä mutta tietynlaista kypsyyttä. Sitä toisilla on jo ennen täysi-ikää ja toisilla ei vielä sen jälkeenkään. Mieheni ei esimerkiksi tahtonut viel esikoisellemme jo täysi-ikäistä veljeään koska ei selkeästi ollut kypsä kummiuteen. Hän on toisen lapsemme kummi ja olemme valitettavasti joutuneet toteamaan, että hänellä ei vieläkään ole sitä kypsyyttä asiaan.

Ja se mitä ihan virallisestikin vaaditaan niin on se rippikoulu.

elikkä syy on se ,että VELIPUOLI on sanonu sua läskiksi??? annetaan samalla mitalla sitten takasin vai???
lapselllista !!!! kasva aikuiseksi!!!!!!
15v voipi olla jopa parempi kummi ,kuin nuo teitin täydelliset,täysikäiset veljenne ja avokkinne...

Minä halusin kummiksi tätini pojalle, kun olin juuri päässyt ripiltä. Vasta omien lasten myötä olen alkanut ymmärtää mitä se kummius pitäisi parhaimmillaan olla. Tuolloin halusin kummiksi koska pystyin olemaan kummi ripille pääsyn johdosta.

Nimenomaan! Tajusit pointtini. Halusit sitä sen tittelin vuoksi ja koska se on jotain aikuistamaista.

Alkuperäinen kirjoittaja grrr:
elikkä syy on se ,että VELIPUOLI on sanonu sua läskiksi??? annetaan samalla mitalla sitten takasin vai???
15v voipi olla jopa parempi kummi ,kuin nuo teitin täydelliset,täysikäiset veljenne ja avokkinne...

Joo sehän se syy on. Kummit on valittu jo aikoja sitten, kuten kerroin. Nämä läskikommentit on tulleet nyt loppuraskaudesta. Ja mainitsin tuon vain ihan tuosta kypsyydestä tai sen puutteesta esimerkkinä. Minun itsetuntoni ei heilahda 15 vuotiaan läski-mietteistä.

mitä sä kummeilta vaadit???
rahataan selkä vääränä paketteja,katotaan penikoita joka v.loppu.paasataan jumalasta jne jne eikö se ,että välitetään toisesta (kummilapsesta) ole tärkeä ???

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja grrr:

Joo sehän se syy on. Kummit on valittu jo aikoja sitten, kuten kerroin. Nämä läskikommentit on tulleet nyt loppuraskaudesta. Ja mainitsin tuon vain ihan tuosta kypsyydestä tai sen puutteesta esimerkkinä. Minun itsetuntoni ei heilahda 15 vuotiaan läski-mietteistä.

ööö. eikö??? 15v velipuoli nimittelee läskiksi.nyt meni pasmat sekasin

Yhteistyössä