Ärsyttäviä noi kummiksi itseään tyrkyttävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisään, että minulla on näitä sisarpuolia neljä. Eli pitäisikö minun nyt pyytää heidät kaikki kummeiksi että varmaan kaikilla heillä olisi sitten hyvä mieli ja he tuntisivat olevansa hyväksyttyjä? Varmaan heistä kaikista olisi hienoa saada sellainen titteli itselleen.

Minä en tiedä miten te valitsette lastenne kummit, mutta meillä ei miellyttäminen ole yhtenäkään perusteena ollut yhdelläkään lapsemme kummille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä sä kummeilta vaadit???
rahataan selkä vääränä paketteja,katotaan penikoita joka v.loppu.paasataan jumalasta jne jne eikö se ,että välitetään toisesta (kummilapsesta) ole tärkeä ???

Ei todellakaan vaadita mitään lahjoja tai penikoiden vahtimista. Meillä ei itseasiassa ole yksikään lapsemme kummeista koskaan vahtinut lapsiamme. Eipäs - korjaan. Esikoisen kummeista kaksi on kerran pyytänyt omaehtoisesti esikoista heille yökylään. Se on ainut ja sekin tosiaan heidän aloitteestaan täysin. Meillä ei lapset ole missään mummulassakaan hoidossa kuin äääääärettömän harvoin, tai missään muuallakaan.

Miksi sä sitten yrität hakea täältä hyväksyntää jos kerta olet päättänyt kummit lapsellesi jo?

Enhän minä mitään hyväksyntää hakenut? Missä minä hyväksyntää hain. Tuli vain tuosta toisesta kummi-avauksesta mieleen ja TOTESIN että ärsyttävää ja vaivaannuttavaa kun tyrkytettään ja tyrkytetään itseään kummiksi.

ensinäkin mikä pirussa siinä on ,että täytyy painottaa tuota sanaa PUOLI???
ehkä sun pitäis sitten hankkia niin monta muksua ,että saat kaikki noi sun PUOLETKIN kummeiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Parhaiten kummin hommia ovat meillä hoitaneet 15v kummiksi pyydetyt.

Kuten sanoin jo tuossa aiemmin niin toisilla sitä kypsyyttä on jo ennen täysi-ikää, toisilla taas ei vielä paljon sen jälkeenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Miksi sä sitten yrität hakea täältä hyväksyntää jos kerta olet päättänyt kummit lapsellesi jo?

Enhän minä mitään hyväksyntää hakenut? Missä minä hyväksyntää hain. Tuli vain tuosta toisesta kummi-avauksesta mieleen ja TOTESIN että ärsyttävää ja vaivaannuttavaa kun tyrkytettään ja tyrkytetään itseään kummiksi.

Harvemmin tänne kirjoitellaan vaan ihan omaksi ilokseen, että ompas harmillista ja en ainakaan halua niin tai näin... Yleensa sitä odotetaan vastauksia avaukseen...

ensinäkin mikä pirussa siinä on ,että täytyy painottaa tuota sanaa PUOLI???
ehkä sun pitäis sitten hankkia niin monta muksua ,että saat kaikki noi sun PUOLETKIN kummeiksi...

En painottanut sitä. Sinä itse sitä painotat. Minä vain totesin nämä sukulaisuussuhteet. Ja lähinnä asian pointti oli se, että tämä ns. täysiveljeni on minulle ihan oikeasti ja aidosti läheinen ja on sitä myös lapsillemme. Myös näille kahdelle joiden kummi hän ei ole. Tämä velipuoleni taasen on minulle melko vieras, koska emme ole ikinä saman katon alla asuneet ja välimatkaakin on aina ollut paljon ja olemme nähneet todella harvoin.

juu ei kannata valita kummiksi sellaista ketä ei halua, kenen ei usko tehtävästä välittävän. Itse kadun, että otin kummiksi mun kaverin, ketä ei vois paskan vertaa kiinnostaa kummilapsensa. Hän on jo aikuinen naishenkilö, mutta tuntuu että halusi vaan kummin tittelin. Epäilin näin heti alkuunsa, mutta hän ei käytännössä antanut minulle vaihtoehtoja olla ottamatta häntä kummiksi, sanoi nimittäin loukkaantuvansa pahasti (sanatarkasti en muista) jos en ota häntä kummiksi.

Harvemmin tänne kirjoitellaan vaan ihan omaksi ilokseen, että ompas harmillista ja en ainakaan halua niin tai näin... Yleensa sitä odotetaan vastauksia avaukseen...

Ai kyllä sitä aika usein näkee avauksia jotka tehty juuri noin. Ja itse teen usein avauksia tänne sekä muille keskustelupalstoille ihan vain ajankulukseni. En ole vielä kertaakaan perustanut elämääni ja päätöksiäni palstaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Kuten sanoin jo tuossa aiemmin niin toisilla sitä kypsyyttä on jo ennen täysi-ikää, toisilla taas ei vielä paljon sen jälkeenkään.

Sä ap vaikutat suorastaan jo ylikypsältä....

Voitko perustella? Minusta on ihan kypsää pystyä valitsemaan kummit sen mukaan mitä minä ja mies haluamme eikä sen mukaan, että joku tyrkyttää itseään. Tai kuten tuossa ylempänä joku kertoo katuvansa, kun pyysi ystävää kummiksi joka tyrkytti ja kertoi loukkaantuvansa, jos ei pyydä. Lapselle pitää valita ne kummit, jotka itse sydämestään tahtoo ja pyytää heitä. Eikä niitä jota itseään tuppaavat. Usein kun käy nimenomaan niin, että se on vain tittelinmetsästystä eikä mitään muuta.

Me olemme joutuneet pettymään miehen veljeen ja tämän avovaimoon, he eivät olleet kummeiksi valmiita selvästikään ja kaduttaa että pyydettiin. Heille kummius on vain lahjojen antamista ja me olemme sanoneet, että sellaista sen ei pidä olla ja on väärin kokea se niin. Mutta heille seon sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:

Sä ap vaikutat suorastaan jo ylikypsältä....

Voitko perustella? Minusta on ihan kypsää pystyä valitsemaan kummit sen mukaan mitä minä ja mies haluamme eikä sen mukaan, että joku tyrkyttää itseään. Tai kuten tuossa ylempänä joku kertoo katuvansa, kun pyysi ystävää kummiksi joka tyrkytti ja kertoi loukkaantuvansa, jos ei pyydä. Lapselle pitää valita ne kummit, jotka itse sydämestään tahtoo ja pyytää heitä. Eikä niitä jota itseään tuppaavat. Usein kun käy nimenomaan niin, että se on vain tittelinmetsästystä eikä mitään muuta.

Me olemme joutuneet pettymään miehen veljeen ja tämän avovaimoon, he eivät olleet kummeiksi valmiita selvästikään ja kaduttaa että pyydettiin. Heille kummius on vain lahjojen antamista ja me olemme sanoneet, että sellaista sen ei pidä olla ja on väärin kokea se niin. Mutta heille seon sitä.

Tää menee aina vain huvittavammaksi. Minua tökkii sinun asenteesi; se tapa, jolla puhut velipuolestasi. Jos hän kerran on vielä epäkypsä pojankloppi, niin luulisi sinulta kypsänä aikuisena liikenevän edes hieman myötätuntoa velipuoltasi kohtaan, olivatpa hänen motiivinsa kummiksi haluamiseen mitkä tahansa. Sen sijaan sätit tuota (käytännössä katsoen) lasta selän takana. Enkä tarkoita liikenevällä myötätunnolla kummiksi pyytämistä, vaan sitä, että reilusti puhuisit asiasta hänen kanssaan, etkä raukkamaisesti pistä äitiäsi asialle.

Ja vielä miehen veljestä vaimoineen...jos kerran hekään eivät teistä olleet lopulta valmiita kummeiksi, niin mitä ihmettä te niiltä kummeilta vaaditte? Jos kerran lahjojakaan ei saisi (?) antaa. Ja ehkä kannattaa sitten ihan puhumalla selvittää niiltä seuraavilta kummiehdokkailtanne se, että he ovat teidän mittapuunne mukaisia kummeiksi. Ihmiset ovat erilaisia, kummius on luonnollisesti myös eri asia eri ihmisille. Kaikki eivät ajattele siitä samalla tavalla, eikä tuo asia automaattisesti tee ihmisistä "tittelimetsästäjiä".

Minusta on liikuttavaa, että 15 v haluaa kummiksi. Olisin ottanut, jos sellainen olisi ollut tarjolla. Mutta noin yleisesti ottaen en pidä siitä, että jollasin sukulaisuussuhteilla edellytetään kummiutta. Exän sisko väen väkisin halusi junnun kummiksi ja mä myönnyin ainoastaan siksi, että kyse oli exän siskosta.Eikä kyse siis ollut mistään riparin päättävästä teinistä vaan naimisissa olevasta miltei kolmikymppisestä naisesta. Joka ei ole kummipoikaansa tavannut kuin kerran viimeisen 10 vuoden aikana ja maantieteellistä etäisyyttä on noin 15 km.

Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa:
Tää menee aina vain huvittavammaksi. Minua tökkii sinun asenteesi; se tapa, jolla puhut velipuolestasi.
Kiinnitin huomiota ihan samaan. Mä en ikinä pyytäisi lapselleni kummiksi ihmistä, joka jaottelee sisaruksensa noin selkeästi A-luokkaan ja B-luokkaan. Itse asiassa siedän tuollaisia ihmisiä ainoastaan internetin keskustelupalstoilla, irl en haluaisi olla ikinä missään tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
No eikö sillo kannattais sanoa velipuolelle että kummit on jo valittu ettei toinen elättele toiveita ja vouhkaa asiasta turhaan :/

Äidilleni asiasta mainitsin ja hän varmaan puhuu asiasta tälle. Ja jos hän elättelee toiveita niin se ei ole minun syyni, koska en ole milloinkaan antanut ymmärtää että olisimme häntä pyytämässä. EIhän hän edes ole ripille päässyt vielä!!!

Eikö sun pitäis itse jo kyetä hoitamaan nuo puhumiset, varsinkin kun kysehän on sinun lapsesi kummeista ei äitisi lapsen kummeista.

Taitaa se sana puoli olla aika iso, tai sen käsityksen kirjoituksistasi sai.

En lukenut vastauksia mutta mä en tajua miksei voi sanoa suoraan että kummit on jo valittu.
Toinen asia mikä pisti silmään oli tuo puolittaminen.
Mun äiti yritti sitä tyrkyttää silloin kun sain toisen lapseni,että ne ei ole sisaruksia vaan sisarpuolia.
Meillä kun ei ihmisiä puolitella,saan aina siepit tuosta puolittamisesta,kuulostaa niin ärsyttävän alentavalta :/

Hmm, meillä on mun siskoPUOLI paras kummi mitä neitillä on, se on ainoa jota oikeesti kiinnostaa viettää aikaa tytön kanssa, on ainut joka sitä ottaa yökylään tai ees tekee sen kanssa yleensäkkään mitään. täti asuu siis reilu 100km päässä, kaks muuta asuu n.30km päässä, eikä heitä kiinnosta pätkääkään lapsukainen, jouluna ja synttärinä muistetaan, yks kummi sentäs reilusti lopetti kokonaan yhteydenpidon kun ei ilmeisesti kiinnostanut lapsi.
Itse eniten arvostan sitä että lapsen kanssa vietetään aikaa, en niitä lahjoja. SiskoPUOLENI on opettanut tytön luistelemaan ja uimaan, heillä ei siis viel oo omia lapsia.
Ja ennen kuin kukaan vetää herneitä, niin itselleni tämä siskoPUOLI on ihan vaan SISKO.
Aijoo ja sillon kun neitin ristiäiset oli ni systeri oli just sen 15vee että pääs kummiksi.

mä oon kans 15 vuotiaana päässy siskoni pojan kummiksi.olisin päässy jo 2 vuotta aikaisemmin mutta en ollu käyny rippikoulua.musta on ihanaa kun poika on jo kohta 14 vuotta,ja mä näin "nuori" kummi.kyllä pojan kaveritkin ihmettelee "miten voi olla noin nuori kummi"=))

kyllä muakin kävis rasittamaan jos joku tyrkyttäis itseään kummiksi! mä en ees kehtais! kyllä se on vanhempien tehtävä PYYTÄÄ kummiksi eikä tartte itteensä tyrkyttää! Ymmärrän täysin ap sua..

1.En ymmärrä jos ikään katsomatta kukaan tyrkyttää itseään kummiksi.
2.meillä siskoPUOLI 15v kummina oikein ihana
3.asioista pitäis puhua asianomaiselle ihan nätisti suoraan
(ikävätkin asiat voi esittää olematta ilkeä tms.)
sulla ap. toi avaus on hirveän negatiivinen, asioita voi kattoa pehmeämminkin vaikka se sua harmittaisikin

Kummiksi ei pääse, jos ei ole ripari ja konfirmaatio suoritettu. Näin ollen ylimääräinen kummi pitäisi sitten lisätä kasteen jälkeen tai siirtää ristiäisiä.

Yhteistyössä