Ärsyynnyn, kun ystävä arvostelee kotiani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maatiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maatiainen

Vieras
Mulla on ystävä, joka ei mielestäni ole kateellinen eikä ilkeämielinen.

Hän kävi tänään luonani ja taas eräs kommentti jäi kaivamaan korvan taakse. Meillä on tavis talo tyyliin "punainen tupa ja perunamaa". Ystäväni tuli luokseni edellisestä kyläpaikasta joka oli uusi omakotitalo. Siellä oli ollut uudenaikainen korkea sisäkatto. Meillä on tavallinen, matala sisäkatto. Hän sanoi, että "kyllähän se korkea sisäkatto on todella hieno, ihan toisenlainen kuin tämmöinen" (ja viittoi kattoomme). Äsh, tuo ei kuulosta kovin pahalta, mutta silti onnistuin provosoitumaan. En onneksi näyttänyt sitä.

Aiemmin hän on kommentoinut taloamme "oli hieno se Minnan talo, ei ollenkaan tavallinen niin kuin tämä".

Hän aloittaa kohta miehensä kanssa talonrakentamisen. Mieleni tekisi kommentoida piirustuksia tyyliin "ai tämä on tämmöinen tyyppitalo"...

Ärsyynnyttekö te muut tämmöisistä? Olisi mukavampi elää ja olla, jos tämmöiset vaan menisivät ohi korvien.

Luultavasti ärsyyntyisin, mutta ajattelisin, että kaverini on kateellinen kaikille jolla on oma talo. "Happamia nuo pihlajanmarjat"

Ystäväsi ei varmaan paljon mieti sanomisiaan. Jos haluat, voithan pysäyttää hänet ja kysyä, mitä hän tarkoittaa kommenteillaan. Jos loukataan, saa kyllä loukkaantua. Miksi sanot "onneksi en näyttänyt sitä"?

Kyllä ärsyynyisin. Ehkä hän on vaan kateellinen tai katkera jostain ja haluaa pahoittaa sun mielen. Tarkoituksella.

Oisithan sä voinut sanoa, että tämä on meidän koti ja juuri tällaisena rakas / paras.. tai vain oma KOTI!! =)

Kuulostaa vähän omituiselta. mutta jotkut ihmiset eivät ole siunatut empatialla tai sosiaalisuudella, eivätkä tahallisesti lauo tuollaisia, niitä vaan pääsee suusta. Mummoni, äitini ja minä itse olemme tuollaisia epäsosiaalisia yksilöitä. Vaikka miten yritttää olla ystävällinen, kummallisia rehellisyyksiä tulee suusta ennen kuin ehtii miettiä. Ja taas pidetään epäsosiaalisena jos ei puhua vaan miettii, mitä sanoo, ja kun on hidas miettimään... äh.

Niin, jokaisella on oma tyylinsä ja makunsa talonsa suhteen. Itse myönnän, että olen joidenkin ystävieni luona ajatellut, etten ikinä haluaisi asua sellaisessa kodissa, sisustuksesta puhumattakaan.. mutta en ikinä ääneen puhuisi siitä. Kaverin uutta kotia kun käydään katsomassa, kehun aina niitä asioita mitkä itseäni siellä miellyttää.

ymmärrän..meillä rintamamiestalo,miehen kaveri sitten toi uuden misun käymään,heti ekana sen suusta tuli 'mummola tunnelma',meidän huonekalut tms.eivät kuitenkaan ole sellaisia..noh ei siinä mitään kunnes yhdessä vaiheessa miehen kaveri sanoo tälle naiselleen että niin kun sinähän et tälläisistä vanhoista pidä..heh..eli siis se mummola oli sama kuin ällö;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa vähän omituiselta. mutta jotkut ihmiset eivät ole siunatut empatialla tai sosiaalisuudella, eivätkä tahallisesti lauo tuollaisia, niitä vaan pääsee suusta. Mummoni, äitini ja minä itse olemme tuollaisia epäsosiaalisia yksilöitä. Vaikka miten yritttää olla ystävällinen, kummallisia rehellisyyksiä tulee suusta ennen kuin ehtii miettiä. Ja taas pidetään epäsosiaalisena jos ei puhua vaan miettii, mitä sanoo, ja kun on hidas miettimään... äh.

Onko sulla sitten paljon kavereita? Tai saatko helposti uusia pitkäaikaisia ystäviä?
*ohi aiheen, mutta menköös*

onhan toi vähän ärsyttävää kieltämättä. Meidän asunto ei tosiaan ole mikään design asunto, ihan oerus kerrostalokolmio vuokralla.. Ei parhaat tapetit eikä mitään. Meillä on aika plaljon kaikkea pientä täällä ja paljon meriaiheista... Monet ei tykkää, mut meille tää on se rakas koti eikä sitä ketään pilaa kommenteillaan :D Jätä noi omaan arvoonsa :hug:

Tuli mieleeni, että kaverisi suunnittelee niin vimmatusti tulevaa kotiaan, että miettii ääneen eri vaihtoehtoja ja mitkä niistä ovat hänelle mieleen. Voisit ihan rauhassa kertoa omia mieltymyksiäsi ja sitä miten teillä on päädytty ko sisustusratkaisuun. Esim. "Ai jaa. Meistä taas tälläinen katto on niin kodikas. Emme kyllä edes haluaisi maksaa korkeamman huoneen lämmityksestä, sähkölasku on nytkin jo huikea"

No ei oikeastaan häiritse, pääasia, jos olen itse tyytyväinen- ja ukkoki :xmas: . Onkai tuo aika tarpeettoman kuuloista, kun ihmisellä voi olla eri maku, taloasioissakin. Sinun kannattais ehkä seuraavalla kerralla provosoimatta mainita tästä, että olette itse tyytyväisiä. Mutta samoille linjoille en kyllä lähtis tämän kaverin kans, eli hänen taloaan arvostelemaan. Se on aina eri asia, jos mielipidettä kysytään.

Millainen talo ystävälläsi nyt on? Voithan kokeilla millaisen reaktion heidän piirustusten arvostelu saa aikaan. Yleensä tuollaiset ihmiset jotka huomauttelevat/piikittelevät muille asioista, eivät itse kestä sitä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Mutta samoille linjoille en kyllä lähtis tämän kaverin kans, eli hänen taloaan arvostelemaan. Se on aina eri asia, jos mielipidettä kysytään.

haluaisin nähdä ystäväsi ilmeen kun kysyt, haluaako hän sinun mielipiteesi talosuunnitelmista :)

Alkuperäinen kirjoittaja udaLinx:

Onko sulla sitten paljon kavereita? Tai saatko helposti uusia pitkäaikaisia ystäviä?

Kyllä minulla lapsena oli aika paljon kavereita ja nuorena (itselleni riittävästi, sen verran kuin jaksoin seurustella, saman verran kuin muillakin naapuriston lapsilla), mutta nyt muuttojen myötä valitettavasti jääneet. Liian pitkä matka...
En itse loukkaannu, jos joku kommentoi jotain. Pidän rehellisyydestä. Jos olen lihonut, en loukkaannu, jos joku kommentoi, kuten itse saattaisin, että oletpas lihonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Tuli mieleeni, että kaverisi suunnittelee niin vimmatusti tulevaa kotiaan, että miettii ääneen eri vaihtoehtoja ja mitkä niistä ovat hänelle mieleen. Voisit ihan rauhassa kertoa omia mieltymyksiäsi ja sitä miten teillä on päädytty ko sisustusratkaisuun. Esim. "Ai jaa. Meistä taas tälläinen katto on niin kodikas. Emme kyllä edes haluaisi maksaa korkeamman huoneen lämmityksestä, sähkölasku on nytkin jo huikea"

Yhdellä tuttavaperheellä on korotettu sisäkatto ja mielestäni sen takia talosta puuttuu kodikkuus. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Mutta samoille linjoille en kyllä lähtis tämän kaverin kans, eli hänen taloaan arvostelemaan. Se on aina eri asia, jos mielipidettä kysytään.

haluaisin nähdä ystäväsi ilmeen kun kysyt, haluaako hän sinun mielipiteesi talosuunnitelmista :)

Tarkiotin, että eri asia vastata suoraan jostakin kattomausta, jos on kysytty mielipidettä- kuin ilman, että ollaan mielipidettä kysytty. Mutta voihan sitä toki kysyä kaverilta, haluaako mielipiteitä kuulla, ehkä vois hyviä niksejä ollakin..

Ystäväni asuu nyt vuokralla rivarissa. Ihan tavallinen koti hänelläkin. Uutta kotia suunnitellessaan hän sanoi "ei ainakaan punainen". Hmm... meidän talomme on punainen...

Sitten lisää vähän tämän asian vierestä erään vastauksen innoittamana: kun menette sellaiseen paikkaan kylään missä ette ole ennen käyneet, niin keksittekö jotain positiivista sanottavaa? Itse sanon aina jotakin positiivista. Jokaisessa huushollissa on jotakin mikä miellyttää silmää. Meillä on käynyt paljon ystäviämme tutustumassa kotiimme. Monet sanovat jotain pientä kehua, mutta on niitäkin jotka eivät kommentoi puolella sanallakaan.

Ei minusta kuulu toisen taloa tai tavaroita tavan tai kohteliaisuuden vuoksi kommentoida, en ainakaan odota kenenkään kommentoivan. Joskus tulee sanottua talosta, että on hieno tai jostakin mukavasta jutusta talossa, mutta en uuteen paikkaan mennessä aina ruukaa kommenttia antaa.

On tuo minusta epäkohteliaasti sanottu, ap. Mutta jospa kyseessä on tyyppi, joka ei ymmärrä möläyttäneensä typerästi. Semmoisiakin on. Valitettavasti tuommoiset harkitsemattomat (?) lapselliset möläytykset jää mieleen. Itse muistan jopa sen, kun eräs kaveri kehui ihailemansa tyypin kynsilakkapulloriviä ja lisäsi päälle, että "ei voi verratakaan sun pariin pulloos". Hohhoijaa. Meillä nyt oli tosin ehkä vähän eri keräilykohteet :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja udaLinx:

Mietin tota samaa. Mulla kanssa tollanen tuttu, joka laukoo milloin mitäkin. Hirveästi haluaa olla tekemisissä, ja sit päästelee mitä törkeimpiä asioita suustaan. Oon miettiny että onko v...mainen luonne vai mikä on. Että pakkoko on haluta olla tekemisissä jos mun koti on rempallaan, peffa leveä, hiukset ohuet, vaatteet vääränlaiset jopa meidän auto on ruma. Meidän hääkuvassa oon sentään onnistunu, on kuulema mulla kasvoissa muoto siinä :o. Siis voitko valottaa, mistä toi suurisuisuus johtuu? Ja onko teillä suurisuisilla ystäviä?

Yhteistyössä