Ärsyynnynkö turhaan äidistäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Hän kävi meillä noin vartin verran äsken, aina on kiire pois. Käy parin-kolmen vkon välein, asuu 10km päässä. nytkin heti ovesta tultuaan sanoi, että "herrajumala, mikä tuolla lapsella (11kk) on suussa"... No se oli pienen pieni roska, joita lapsi onnistuu löytämään lattialta, vaikka imuroin kahdesti viikossa. Kävin vessassa ja äitini oli ottanut roskan pois, näytti sitä mulle että "kato miten ISO roska, voivoi" (ei ollu ees iso, pieni lehdenpalanen). No sitten lapsen housuissa oli märkä läntti (siis n. 4x3cm) ja äiti huudahti "voi herrajumala, se on pissannut housuun ja ne on ihan märät". No, juuri ennen äidin tuloa lapsi oli kaatanut nokkamukista housuilleen vettä enkä heti niitä ehtinyt vaihtaa. Sitten lapsi alkoi itkeä kun ei saanut avattua laatikkoa, niin äitini alkoi hädissään sellaisella itkuvalitteluäänellä naama mutrulla "voivoi pientä lasta mikä sinulle tuli, voi voi kamalaa".

Sitten kun olin jo itse naama norsunv**ulla kyseli äiti että "oletko sinä vihainen jostain". En sitten sanonut mitään, ja äiti sanoikin että hänellä on kiireitä kotona ja pitää lähteä. Mutta voi hitto että ottaa päähän! Ärsyttäisikö ketään muuta tällainen?

Kai sitten olen vain liian herkkä. Mutta mua vaan jotenkin inhottaa, kun mitään apua ei saa, aina on niin kiire joka paikkaan ja sitten koko ajan tekee noita "huomioita" täällä. kuten milloin on liikaa leluja lattioilla, milloin liian sotkuista, milloin minä näytän typerältä.. ja kun raskaaksi tulin (toivotusti), niin äiti sanoi että tee abortti.

Mä kyllä ymmärrän aloittajaa, mun äiti ei ole tavallinen tallaaja -siis omasta mielestään- vaan jotenkin erinomainen ihminen ja käydessään ehdottaa mulle jatkuvasti että miten minun pitäisi asiat omassa kodissani hoitaa. Tai miten pukea lapsia.

Joskus ärsyynnyn, joskus pystyn laittamaaan toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Miehelle valittaminen auttaa myös, toisaalta sitten aina naurammekin mummin uusimmille jutuille.

Ja äiti voi olla aika erilainen kun lapset syntyy, alkaa taas kuvitella että hän elää lapsensa elämää. Ja kyllä, sen voi olla jo unohtanut, kotoa poismuutosta saattaa olla 15 vuottakin ennen kuin lapsia saa...!

Ärsyynnyt turhasta, jos et pysty sanomaan hänelle, mitä hän tekee väärin. Kyllä kai omalle äidilleen pystyy sanomaan että hei, toi on aika ärsyttävää nyt. Sitten kun pystyy antamaan ärsyttävyyksien mennä toisesta korvasta sisään etc., ei tarvitse sanoa...

Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
Ärsyynnyt turhasta, jos et pysty sanomaan hänelle, mitä hän tekee väärin. Kyllä kai omalle äidilleen pystyy sanomaan että hei, toi on aika ärsyttävää nyt. Sitten kun pystyy antamaan ärsyttävyyksien mennä toisesta korvasta sisään etc., ei tarvitse sanoa...

Sehän kun auttaisi! Meillä ei auttanut vaikka mies on jutellut äitini kanssa siitä. Jotkut eivät pysty kertakaikkiaan myöntämään, että heidänkin olisi syytä muuttaa tapojaan. Silloin täytyy vain rajoittaa näkemistä.

no onko äidilläs monta lasta? ehkä vaa ei jaksa enää lisää vastuuta elämäänsä?
itsekin vähän pelkään jos lapseni tekisivät monta lasta ja odottaisivat minulta hoitoapua. en usko että jaksan enää näiden 2 lapsen jälkeen hoitaa kovinkaan paljon lapsia. vauvoja toki jaksaisin mutta äidit jaksavat yleensä vauvansa hoitaa itse. mutta lapset ovat työläitä.

Yhteistyössä