Arvatkaa mitä mä löysin tänään meijän kirsikkapuusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arviolta noin 40 punkkia kasassa. :x

Leikin makkaran paistoa nuotiolla. Otin kynttilän ja poltin sen päällä koko lehdet punkkeineen.

Tais minusta tulla joukkomurhaaja. :whistle:

Onneks ei naapurit sillon kulkenu ohi. :whistle:

Soittakaa poliisi! :xmas: Hyh...

Viime kesänä, kun asuttiin vuokralla omakotitalossa, siinä pihalla oli tosi iso pihlaja, ja siinä oli mitä lie "luteita" (vihreitä ja rumia ) ihan kamalasti! :x Mä en voinu kävellä sen puun alta ikinä... Ja aina kun kävin tupakilla, poltin niitä sytkärillä :saint: Tai vaan ravistelin jonkun kepakon kanssa oksia ja miljuuna ötökkää tippu alas!

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:

Viime kesänä, kun asuttiin vuokralla omakotitalossa, siinä pihalla oli tosi iso pihlaja, ja siinä oli mitä lie "luteita" (vihreitä ja rumia ) ihan kamalasti! :x Mä en voinu kävellä sen puun alta ikinä... Ja aina kun kävin tupakilla, poltin niitä sytkärillä :saint: Tai vaan ravistelin jonkun kepakon kanssa oksia ja miljuuna ötökkää tippu alas!

Ei kai näitä ötököitä näin paljon ollu, ku oltiin lapsia? Mistä nää on kaikki tullu? Hyi...

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:

Ei kai näitä ötököitä näin paljon ollu, ku oltiin lapsia? Mistä nää on kaikki tullu? Hyi...

:laugh: eiku sä olet niin pohjosesta että ne ei ole siellä silloin eläny ;)

Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:

:laugh: eiku sä olet niin pohjosesta että ne ei ole siellä silloin eläny ;)

Mä asun nyt Savossa, mutta kotosinhan mä olen vielä tuolta Lapin läänistä, joten en oo moisten kökköjen kanssa aiemmin todellakaan elänyt. Taidan muuttaa takas, parempi poronkin kanssa asua.

Alkuperäinen kirjoittaja Inker Imatralt:
Ei oikein kuulosta punkeilta, siis niiltä puutiaisilta, jotka tarrautuvat kiinni ja levittävät mm. borrelioosia. Mitä ihmeen punkkeja?

No eikös puutiainen ja punkki ole sama asia. Meidän neidillä oli 2v sitten 4 punkkia kerralla ja miehellä oli viime vuonna yks ja tuli sitä aika likeltä tarkasteltua, että minkäslainen se on, ennenku se delattiin.

Ja naapuri kävi tsekkaamassa kans, että punkkeja oli. Lähti sitten eikä nähnyt sitä mun pyromaani tekoa. :saint:

lukuisia eri ryhmiä ja ryhmissä lohkoja. Puutiaisen kansanomainen nimitys on punkki, mutta on myös mm. vihannes-, mansikka- ja petopunkkeja sekä lukuisia muita, kuten mikroskooppisen pieni pölypunkki.

"Verenimijäpunkki", puutiainen, jolta sietää itseään varjella, ettei saa borrelioosia tai puutiaisaivokuumetta, ei elä yhdyskuntina sen enempää kuin muutenmkaan puissa. Yksittäiset puutiaiset vaanivat veriateriaa heinikoissa ja hypähtävät sieltä kulkijan - olkoon kyseessä sitten vaikka koira, kissa, lehmä tai ihminen - kyytiin ja ihoon kiinni.

Ruotsissa kun oltiin 2v sitten, niin punkki LENSI tuulen mukana äidin serkun kädelle. Ja eiköhän se siitä lähikoivusta tullut. Tunsi ku lensi siihen nimittäin, ku ei ollut ihan pieni punkki.

Ja nyt mä etin punkin kuvan ja katon oliko se se.

Uusimmat

Yhteistyössä