Arvatkaa mun paino? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin ja lisäksi mulla ei ole korkeaa verenpainetta, verensokeri on ok, mulla ei ole huonoja kolsteroleja juuri ollenkaan. (edellisessä testissä arvo oli alle 2)... eli ihan vakavasti sairas en ole muutoin kuin lihavuuden osalta.

Mitä jos muuttaisit ruokailutottumuksiasi ihan kunnolla. Alkaisit nyt aluksi syödä sen puoli kiloa kasviksia päivässä ainakin? :) Ja jätä perunat, riisi ja pasta minimiin. Eli sitä vain ihan pieni määrä lautaselle. Enemmän kalaa, kanaa ja kasviksia.

Mietin tässä että oletko ap nyt aivan varma että syöt joka ikinen päivä tuon verran? Ei tuu siis vaikka viikonloppuisin vedettyä perskännejä ja sen jälkeen grillimättöä? Tai koskaan vedettyä karkkipussia, suklaalevyä, sipsipussia? Itse ainakin huomaan että ihan vahingossa (oikeasti, vahingossa!) unohdan jotain radikaalisesti kalorimäärää muuttavaa minun ruokapäiväkirjasta. Ja tietty kun kroppasi on säästöliekillä niin se imasee kaiken ylimääräsen rasvan ja sokerin suoraan rasvakudokseen.

Ja jos todellakin syöt noin kuin nyt olet kertonut, niin ainakin tuon jäätelön vaihtaisin johonkin terveellisempään, vaikka sokerittomaan (itsetehty tietysti paras) marjakeittoon. Yks jäätelö päivässä tekee kuitenkin 30 jäätelöä kuukaudessa, ja tyhjiä kaloreita ihan kiitettävästi.

Ja edelleenkin jonnekkin harrastamaan liikuntaa, sali vois tehdä ihan hyvää? Polttaa kaloreita ja kasvattaa lihaksia jotka sitte itsestään polttaa enemmän kaloreita kuin pelkkä rasva. Ja senttien katoaminen vyötäröltä auttaa jaksamaan vaikka vaaka itsepintaisesti näyttäisikin samaa.

Kakkanmarjat, jos yli vuoden jo OIKEASTI syönyt noin niin kyllä jokasella paino laskee (siis jos ei jotain sairautta tms.). Aapeella taitaa olla nyt vaan pieni itsehuijaus päällänsä. "Mä tos eilen kyl vedin iltapalaks pari perhe pitsaa, mut muuten mä kyl söin niukasti koko päivän ja tänään mä syön kyl sit vaan omenaa."

hei ap! äläs ny masennu, kokeile vaikka aloittaa juoksu(hölkkä) lenkin sijaan. itsellä kans paino vain pysyi samana kunnes aloin hölkkäämään kävelynsijasta nii rupes paino putoamaan!. ja pitää muistaa et juosta silleen ett pystyy samalla puhumaan :D

Kakkanmarjat, jos yli vuoden jo OIKEASTI syönyt noin niin kyllä jokasella paino laskee (siis jos ei jotain sairautta tms.). Aapeella taitaa olla nyt vaan pieni itsehuijaus päällänsä. "Mä tos eilen kyl vedin iltapalaks pari perhe pitsaa, mut muuten mä kyl söin niukasti koko päivän ja tänään mä syön kyl sit vaan omenaa."

Samaa mieltä. Nyt ap napostelee jotain huomaamattaan samalla ku tekee ruokaa tms. TAI on vakavasti sairas!

no joo. en ole trakoituksella yrittänyt väittää etten koskaan syö mitään tuosta poikkeavaa. pahoittelen jos näin on käynyt. tai sitten olen ainakin ymmärtänyt ihan väärin jos laihuus tarkoittaa ehdotonta ja ikuista eitä vaikkapa niille perskänneille tai sipsipussille. kyllä minäkin niin teen, mutta se tapahtuu kuitenkin harvoin. joskus baarin jälkeen näkee snagarijonossa kännisiä laihoja ihmisiä, miten se on sitten mahdollista? jos kerta minä painan yli 100 kg sillä että käyn baarissa ehkä kerran kahteen kuukauteen tms. ja kyllä mä koskaan syön karkkiakin, mutta olen ehkä virheellisesti luullut että joskus harvoin karkin syöminen ei pitäisi lihottaa ihmistä näihin mittoihin... ehkä se virhe on sitten ollut tässä ja että jos haluan olla normaalipainoinen, ei koskaan, huom koskaan saa käydä ulkona tai nakkikiskalla. se on vaan kanaa ja kasviksia vuodesta toiseen. tämä masentaa jos mikä...

Se nyt ikävä kyllä vain on niin että jos laihuttaa niin ei voi repsuilla grillin ruuilla tai sipsipussilla.
Hoikilla ihmisillä ei kroppa ole säästöliekillä, ja ne voivat syödä roskaa ilman että se näkyy missään (ei tietysti joka päivä). Ihan niinkuin ihminen voi myös paastota yhden päivän ilman että se näkyy missään.

Sinun täytyy löytää se sinulle toimiva laihdutuskeino. Ehkä se on karppaus, ehkä vähäkalorinen, kokeilemalla selviää. Ja se liikunta tosiaan auttaa.

Tsemppiä sinulle, kyllä se siitä!! Ja muista että et todellakaan ole yksin tuon ongelmasi kanssa :) Meitä on suomenmaassa ja länsimaissa yleensäkin aivan liikaa.

Eli tässä vois olla otanta mun koko päivän syömisistä. Toki jotain vaihtelua esiintyy, tämä esimerkki :) ja olen 165cm pitkä ja 25v.

ja syömiset ei missään järjestyksessä :)

n. 3 kuppia kahvia, maidolla ja joskus sokerilla
1-2 leipää voilla tai margariinilla.
perunamuussia
esim. broilerileike tai vaikka jauhelihapihvi
salaattia erinäinen määrä
jotain rahkaa vähän tai eskimojäde.
pala vesimelonia tai omena.

Kysymys kuuluu, paljon painan? :)

Itse laihduttaneena ja siinä onnistuneena neuvoisin sinua:

Jätä leivät pois. Turhia hiilareita! Samoin peruna. Korvaa peruna kasviksilla tai pienellä määrää riisiä. Rahka on hyvä proteiinin lähde, liää raejuustoa ruuan lisukkeeksi se on myös hyvä protskun lähde. Älä syö päivittäin jäätelöä, se on kamala kaloripommi.

Liikutko? Tunti reipasta liikuntaa per päivä tai vaihtoehtoisesti muutama tunti joka toinen päivä.

Nimin. ennen 97kg, nyt 74kg :)

Se nyt ikävä kyllä vain on niin että jos laihuttaa niin ei voi repsuilla grillin ruuilla tai sipsipussilla.
Hoikilla ihmisillä ei kroppa ole säästöliekillä, ja ne voivat syödä roskaa ilman että se näkyy missään (ei tietysti joka päivä). Ihan niinkuin ihminen voi myös paastota yhden päivän ilman että se näkyy missään.

Sinun täytyy löytää se sinulle toimiva laihdutuskeino. Ehkä se on karppaus, ehkä vähäkalorinen, kokeilemalla selviää. Ja se liikunta tosiaan auttaa.

Tsemppiä sinulle, kyllä se siitä!! Ja muista että et todellakaan ole yksin tuon ongelmasi kanssa :) Meitä on suomenmaassa ja länsimaissa yleensäkin aivan liikaa.

no mutta...en mä ole koskaan mitään joka päivä mässäillyt ja silti olen lihonut näin kamalaksi valaaksi. eli kun mä syön vaan kasviksia ja kalaa ja laihdun (johon en usko) niin en voi enää koskaan käydä baarissa tai ostaa krapulapizzaa koska sitten mä taas heti lihon 40 kiloa...niinkö?

no mutta...en mä ole koskaan mitään joka päivä mässäillyt ja silti olen lihonut näin kamalaksi valaaksi. eli kun mä syön vaan kasviksia ja kalaa ja laihdun (johon en usko) niin en voi enää koskaan käydä baarissa tai ostaa krapulapizzaa koska sitten mä taas heti lihon 40 kiloa...niinkö?

No tuota, ei siinä väkisin kai liho, ellei tule pahaksi tavaksi mennä useammin ja useammin tilaamaan pizzaa. Mutta kyllähän se laihdutus tyssää ikävästi siihen että ensin kituuttelee 5 päivää ja sitte repsahtaa ja juo/syö ne kalorit takaisin korkojen kera.
Voithan ihan vain kokeilla viikon pari tuota ruokavaliota jossa on pelkästään lihaa/kalaa ja kasviksia. Ehkä jopa tykkäät siitä :) Karppi-foorumilla on keksitty aika vinhoja vaihtoehtoja hiilareille (esim kesäkurpitsalasagne tai lanttutikut) eli jos tykkäät olla keittiössä, niin keksit varmasti aivan mahtavia ruokia myös ilman vehnää ja sokeria sun muita hiilarihöttöjä.

Varoituksen sana karppauksesta. Eli jos haluat aloittaa sen, niin silloin kannattaa olla aivan varma siitä ettei tule repsuiltua. Sillä jos mättää ihan sikanaa rasvaa kiduksiin ja sitten sen päälle hiilareita, niin tulos on kamala.

Mitäs synninpäästöä aapee nyt hakee? Mä en edelleenkään usko sitä että jos syö vaikkapa 1800 kilokaloria päivässä (joka ehkä vieläpä enemmän kuin tuo aapeen listaus päivän ruuista) ja vetää perseet olalle vaikka joka viikonloppu ja grillin kautta kotiin niin lihoaa yli 100 kiloiseksi. Tuollaisen painon ylläpitämiseen tarvitaan reippaasti ylimääräisiä kaloreita.

Mitäs synninpäästöä aapee nyt hakee? Mä en edelleenkään usko sitä että jos syö vaikkapa 1800 kilokaloria päivässä (joka ehkä vieläpä enemmän kuin tuo aapeen listaus päivän ruuista) ja vetää perseet olalle vaikka joka viikonloppu ja grillin kautta kotiin niin lihoaa yli 100 kiloiseksi. Tuollaisen painon ylläpitämiseen tarvitaan reippaasti ylimääräisiä kaloreita.

no sepä se! Missä ihmeessa ne on ne reippaasti ylimääräiset kalorit??!! sitä mä tässä just yritän etsiä. ja kuten sanoin, en väitä että en söisi turhaan, mutta en tee sitä säännölllisesti. tuskin se muidenkaan normaali-ihmisten painoa on pilannut jos käy kerran kahdessa kuussa pizzalla tai baarissa tai ostaa karkkipussin. sitä mä en ymmärrä miks musta tuli valas jos mä tein niin...?? :(

No tuota, ei siinä väkisin kai liho, ellei tule pahaksi tavaksi mennä useammin ja useammin tilaamaan pizzaa. Mutta kyllähän se laihdutus tyssää ikävästi siihen että ensin kituuttelee 5 päivää ja sitte repsahtaa ja juo/syö ne kalorit takaisin korkojen kera.
Voithan ihan vain kokeilla viikon pari tuota ruokavaliota jossa on pelkästään lihaa/kalaa ja kasviksia. Ehkä jopa tykkäät siitä :) Karppi-foorumilla on keksitty aika vinhoja vaihtoehtoja hiilareille (esim kesäkurpitsalasagne tai lanttutikut) eli jos tykkäät olla keittiössä, niin keksit varmasti aivan mahtavia ruokia myös ilman vehnää ja sokeria sun muita hiilarihöttöjä.

Varoituksen sana karppauksesta. Eli jos haluat aloittaa sen, niin silloin kannattaa olla aivan varma siitä ettei tule repsuiltua. Sillä jos mättää ihan sikanaa rasvaa kiduksiin ja sitten sen päälle hiilareita, niin tulos on kamala.

no, voi olla että saan lokaa niskaani tästä, mutta en halua aloittaa karppausta. ymmärrän hiilihydraattien vähentämisen, mutta muuten karppausta en halua. en ymmärrä sen hienoutta.

Mun mielestäni tuo määrä on tosi pieni. Siis aivan liian pieni laihduttajalle. Mikset syö enemmän kasviksia, höyrytät vaikka kesäkurpitsaa, parsakaalia, kukkakaalia, porkkanoita, sitten lisäät salaattiin, kurkkua, tomaattia, sipuleita, ...? Vatsa täyttyy ja ruuansulatus pysyy vauhdissa? Tuleeko sulla edes mitään toisesta päästä ulos tuolla ruokavaliolla? Tuo määrä voisi olla jonkun hoikkeliinin päiväannos kyllä, mutta jos tuolla yrität laihtua niin en usko. Elimistö kerää kaiken mahdollisen itseensä kun ei saa polttoainetta?

Eli onko nyt siis ongelmana se että olet lyhyessä ajassa lihonnut sikanaa, etkä saa sitä painoa pois?
Niinhän se kai on, että kun on täyttänyt 21 niin pitää alkaa olemaan tarkkana siitä mitä syö. Jos jatkaa samaan malliin kuin mitä teini-ikäisenä, niin lihoo. Tämä oli neuvo jonka minä sain kuulla parikymppisenä. Nauroin sille, mutta nauru loppu lyhyeen kun lihoinkin lyhyessä ajassa 10kg 21-vuotiaana :D

Oletko nyt kuitenkin pysynyt samassa painossa tämän vuoden? Jos olet, niin sehän tarkoittaa että voit käydä juomassa ja syödä pizzaa ilman ongelmia. Ihan niinkuin normaalipainoiset. Mutta laihduttaminen on niin pirun paljon vaativampaa kuin painon pitäminen kurissa, ja se on todella per*eestä.

Oletko ollut jollain lääkekuurilla joka voisi lihottaa? Syötkö e-pillereitä?

Lainaten vierailijaa..
"Se nyt ikävä kyllä vain on niin että jos laihuttaa niin ei voi repsuilla grillin ruuilla tai sipsipussilla. Hoikilla ihmisillä ei kroppa ole säästöliekillä, ja ne voivat syödä roskaa ilman että se näkyy missään (ei tietysti joka päivä). Ihan niinkuin ihminen voi myös paastota yhden päivän ilman että se näkyy missään"
Ja nyt sulla on kyllä tää tilanne, mutta ton yli 100kg oot kyllä jo aiemmin syömällä saanut.

Ja tuo kun surit ettet voi ikinä herkutella niin ei se kyllä pidä paikkaansa. Sen aikaa kun laihdutat, kannattaa kännäämiset ja herkuttelut toki jättää mahdollisimman vähälle, mutta sitten kun olet päässyt haluttuun painoon voi noita kuitenkin joskus harrastaa. Just sen kerran parissa kk ehkä.

Urheilua voisit tietenkin myös lisätä, kun käyt koirien kanssa lenkillä niin tuleeko sulle oikeasti joskus hiki? Ja kestääkö se lenkki yli tunnin joskus?

no, voi olla että saan lokaa niskaani tästä, mutta en halua aloittaa karppausta. ymmärrän hiilihydraattien vähentämisen, mutta muuten karppausta en halua. en ymmärrä sen hienoutta.

En heitä lokaa, mutta onhan se niin paljon hankalempaa neuvoa ihmistä joka ei suostu edes kokeilemaan. Pari viikkoa on kuitenkin niin lyhyt aika. Mutta periaatteet on periaatteita, tiedetään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;24315951:
Ja tuo kun surit ettet voi ikinä herkutella niin ei se kyllä pidä paikkaansa. Sen aikaa kun laihdutat, kannattaa kännäämiset ja herkuttelut toki jättää mahdollisimman vähälle, mutta sitten kun olet päässyt haluttuun painoon voi noita kuitenkin joskus harrastaa. Just sen kerran parissa kk ehkä.

Urheilua voisit tietenkin myös lisätä, kun käyt koirien kanssa lenkillä niin tuleeko sulle oikeasti joskus hiki? Ja kestääkö se lenkki yli tunnin joskus?

no tästä päästään seuraavaan ahdistuksen aiheeseen, et heippa kaverit, mä en lähdekään teidän kanssa ulos tai pizzalle seuraavaan abaut kolmeen vuoteen koska mä olen kyllästynyt olemaan ruma valas. itkuhan tässä tulee :,(

ja harvoin mulla koirien kanssa tulee hiki vaikka ajallisesti oltaisikin kauan ulkona. ne on jo vähän vanhuksia. ja voihan tässä käydä niinkin et käyn etsimässä jotkut vanhat lenkkarit ja lähden hölkkälenkille. sit jaksan hölkätä puoli kilometriä jonka jälkeen saan jonku astmakohtauksen ja kamalan lihassäryn ettei tule mieleenkään lähteä samaiselle lenkille ainakaan kahteen seuraavaan viikkoon.

Eli onko nyt siis ongelmana se että olet lyhyessä ajassa lihonnut sikanaa, etkä saa sitä painoa pois?
Niinhän se kai on, että kun on täyttänyt 21 niin pitää alkaa olemaan tarkkana siitä mitä syö. Jos jatkaa samaan malliin kuin mitä teini-ikäisenä, niin lihoo. Tämä oli neuvo jonka minä sain kuulla parikymppisenä. Nauroin sille, mutta nauru loppu lyhyeen kun lihoinkin lyhyessä ajassa 10kg 21-vuotiaana :D

Oletko nyt kuitenkin pysynyt samassa painossa tämän vuoden? Jos olet, niin sehän tarkoittaa että voit käydä juomassa ja syödä pizzaa ilman ongelmia. Ihan niinkuin normaalipainoiset. Mutta laihduttaminen on niin pirun paljon vaativampaa kuin painon pitäminen kurissa, ja se on todella per*eestä.

Oletko ollut jollain lääkekuurilla joka voisi lihottaa? Syötkö e-pillereitä?

no kyllä tähän on aikaa kulunut pidempi aika. eli oot ihan oikeassa. ja en voi syyttää mitään lääketieteellistä tästä. Mun mielestä mä en vaan ole koskaan syönyt tosi paljon tai tosi epäterveellisesti, ja se tässä suureksi osaksi aiheuttaa hermojen menetystä. liikuntaa olen vähentänyt kyllä hurjasti.

Kokeile syödä niin että tulet täyteen mutta et kuitenkaan ähkyyn. Jätä pois leivonnaiset, sipsit, LIMUT, vaalea leipä. Lähde hölkkälenkille! Limut isolla siksi, että olen huomannut että useat täällä kittaa sitä litratolkulla päivässä ja vielä luulevat että jos siinä lukee light, se ei sisällä yhtään sokeria.

Yhteistyössä