Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
He itse ovat mieltäneet, että kummius on vain lahjojen antamista. Olen monet kerrat sanonut heille, että lahjominen ei ole kummien tehtävä
Olisiko siis ollut parempi jos eivät olisi tuoneet kummalekaan?
Miksi heidät valitsitte kummeiksi jos eivät tehtävästä innostuneita ole?
No mistäs me se oltais voitu tietää? Ei ole ollut tapana kysyä kummeilta, että oletteko innostuneita. Olemme aina kysyneet, että tulisitteko kummeiksi ja aina on vastattu myöntävästi heti. Ei käynyt mielessä, että heitä ei kiinnosta.
Eikö sitä ruukata keskustella että mitä kummeilta odotetaan, siinä samalla kun kysytään? Muutamilla on sellainen käsitys, ettei voi kieltäytyä jos kummiksi pyydetään, joten siksikin minusta on tärkeää keskustella asiat halki jo pyyntövaiheessa, ettei tule näitä ikäviä pettymyksiä kenellekään. Ja miten niin ei ole käynyt mielessä ettei kiinnosta? Taatusti on paljonkin ihmisiä jotka eivät kummiksi tahdo. En minäkään. En ole käynyt rippikoulua enkä kuulu kirkkoon joten eipä minusta kummiksi edes olisi.
No ei käynyt joo mielessä, kun molemmat silloin innokkaina lupasivat. Ja jotenkin sitä luulee, että on itsestäänselvää ettei lahjat ole pääasia. Ja siitä on monet kerrat keskusteltu jälkikäteen ja olen korostanut, että lahjaa ei anneta koska on pakko ja jos heistä tuntuu, että on pakko niin sitten eivät anna. Mutta minusta se on törkeää, että tullaansynttäreille eikä voi muistaa molempia sankareita.
Ikävää eikä tietenkään pitäisi mennä näin, mutta jos joskus heillä on lapsia niin minä annan kunnon näpäytykset näistä kaikista mitä näiden vuosien aikana he ovat sanoneet ja tehneet. Ei ollut siis todellakaan eka kerta kun tapahtuu jotain. Emmehän me osaa heidän mielestään edes kasvattaa lapsia. Lapset kuuluu kasvattaa istumaan hiljaa, kädet ristissä ja lapset puhuvat vain kun heiltä kysyy jotain. Eli vaikka se ei heidän tulevien lastensa vika olekaan niin minä näpäytän kyllä vanhempia kun siihen tilaisuuden saan. Oli miten lapsellista tahansa.