Arvioikaas mullekin lapsen ensi talven haalarin kokoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lapsi on nyt 8,5 kk, on 76 cm ja 10 kg, eli keskivertoa vähän isokokoisempi. Eli ensi marraskuussa 1,5 v.

Oisko se 86 vai 92 cm? Ja millä merkillä on reilu mitoitus, millä ei?

Mä ostan omalleni 86, jos on reimatec. :) On nyt 11 kk. Tällä hetkellä sillä on 74 cm reimatec ja on tosi reilua mitoitusta. Lapsella oli pituutta yli 75 cm 10 kk neuvolassa, mut haalari ei sais olla yhtään isompi.

Niin ja sen vielä sanon, että mun sisko osti pojalleen 92 haalarin ja sitkeästi käytti sitä, vaikka iso se oli. (siis vastaavassa tilanteessa). Kaveri taas tytölleen 92 haalarin ja kävi kiltisti ostamassa tälle talvelle sen 86 cm haalarin, koska koki, että tuo 92 oli AIVAN liian iso. Merkkeinä noissa Reimatec ja Remu.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä ostan omalleni 86, jos on reimatec. :) On nyt 11 kk. Tällä hetkellä sillä on 74 cm reimatec ja on tosi reilua mitoitusta. Lapsella oli pituutta yli 75 cm 10 kk neuvolassa, mut haalari ei sais olla yhtään isompi.

Meillä nyt käytössä Travallen haalari, koko 74, ja on myöskin reilu, eikä tarvitsisi yhtään isompi olla, menee koko talven. Eli 86 varmaankin riittäisi.:-)

Niin ja sen vielä sanon, että mun sisko osti pojalleen 92 haalarin ja sitkeästi käytti sitä, vaikka iso se oli. (siis vastaavassa tilanteessa). Kaveri taas tytölleen 92 haalarin ja kävi kiltisti ostamassa tälle talvelle sen 86 cm haalarin, koska koki, että tuo 92 oli AIVAN liian iso. Merkkeinä noissa Reimatec ja Remu.

Voi hitsi, ostin tänään kirppikseltä 92 cm Remun. Mutta oli tosi halpa ja hyväkuntoinen, voin myydä sen eteenpäin ja ostaa 86 cm haalarin sitten, jos siltä tuntuu.:-)

Voi hitsi, ostin tänään kirppikseltä 92 cm Remun. Mutta oli tosi halpa ja hyväkuntoinen, voin myydä sen eteenpäin ja ostaa 86 cm haalarin sitten, jos siltä tuntuu.:-)

Niin siis tämä olin minä, ap.:-)

Mulla on nyt 1v8kk tyttö. Pituus kuukaus sitten oli tasan 80cm. Talvihaalarit nyt 86cm (tähti-jonathan sekä reima) Ja uskon et molemmat menee vielä ensi syksynä kun ilmat viilenee. Ostin kyllä ensi talvelle 92 haalarinkin.

Jaa'a. Meillä oli muistaakseni pituutta 1veenä 78cm ja 1.5veenä 85cm. Käytössä oli 86cm Reimatec koko vuoden (1.5vee->). Koko talven puku meni, mutta ei se enää valtava ollut lopputalvesta (2v 88cm). Eli lapsesi olisi minun lastani hieman isompi? 80cm Reimatec meni muutaman kerran vielä lapsen ollessa 1.5v, mutta se on ihan väärä koko teille ensi vuodeksi. Meillä oli lopputalvesta Lennen 92cm (alussa iso) ja se menikin melkein seuraavankin talven (2.5v->)

Käsittääkseni esim Lenne, Remu ovat hieman pienempiä kuin Reiman ja Ticketin mitoitus. 1/2-1 numeroa.

Yhteistyössä