Arvioitko ihmisiä ulkonäön perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kyllä mä melkein ulkonäön perusteella osaan sanoa, onko jostain ihmisestä mulle kaveriksi vai ei tai kuinka hyvin tulen jonkun kanssa toimeen. Kyllä ulkonäkö aika paljon kertoo. Osaatko itse ulkonäön perusteella arvioida ihmisiä? Osuuko arviot usein oikeaan?

En. Ja täytyy sanoa, että itse en esimerkiksi pukeudu samalla tapaa kuin stereotyyppinen käsityöläinen eikä mun vaatetuksen perusteella vois oikeastaan kertoa yhtään mitään siitä mitä olen. Korkeintaan sen, että pidän punaisesta ja rennoista vaatteista.

Jonkin verran. Harvoin kuitenkaan pystyn pelkän ulkonäön perusteella tietämään tulenko kyseisen henkilön kanssa toimeen. Jos näen esim selvästi alkoholisoituneen laitapuolen kulkijan, huomaan sen kyllä ulkonäöstä ja tiedän, ettei tuosta ainakaan minulle ole kaveriksi.

Arvioin ja toisinaan en. Jos joku ei niin kiinnostava tyyppi pystyy kuitenkin "valloittamaan sydämeni" ja voittavat luottamukseni, niin meistä voi tulla todella hyviäkin ystäviä.
Mutta voin sanoa suoraan että yleissiisteys ja pukeutumistyyli pelottaa jotkut tyypit niin kauaksi ettei todellakaan kiinnosta ystävystyä heidän kanssa. Mutta ystäväpiirissäni on monenmoista tyyppiä viherpipertäjistä rokkareihin ja akateemikkoihin.

Totta kai. Lähinnä karsiutuu pois sellaiset, joista ei "todellakaan" voisi olla kavereiksi. Sitten ajan kanssa karsiutuu vielä pois ne, joiden kanssa ei nyt vaan tule juttuun. Mutta arvioin ulkonäön perusteella hyvinkin voimakkaasti, kenen kanssa edes lähden kaveeraamaan.

Yhteistyössä