Arvon naiset, tarvitsen apuanne. Naisen ajattelumaailmasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kielletty

Aktiivinen jäsen
29.03.2008
7 796
1
36
Yritän nyt referoida tapahtuneen ymmärrettävään muotoon niin että sen kaikki varmasti ymmärtävät. Vajaa vuosi sitten kesäkuussa juhlittiin poikani 3v synttäreitä. Minulla ja alakerran naapurilla on samanikäiset lapset, ja oltiin molemmat eron jälkeen päädytty samaan kerrostaloon. Tämä oli sinäällään kätevää, hoitoapu oli lähellä ja lapsilla ja aikuisilla toisistaan seuraa. Noh.

Olin jo viikkoja ennen synttäreitä saanut kuulla palautetta naapurilta, kun veljeni vaimo teki kakut lapseni juhliin, joista siis luonnollisesti maksoin rahallisen korvauksen. Kunnon äidin olisi kuulemma pitänyt leipoa kakku itse, mutta totesin rakastavani lastani sen verran että mieluummin ulkoistan leipomisen ja käytän aikani vaikkapa siivoamiseen ja vältyn stressiltä.

Tuli nämä synttärit. Synttäreillä tilaisuuden tullen naapurini kailotti kovaan ääneen miten hänen mielestään on olemassa kahdenlaisia äitejä. Sellaisia jotka kopistelevat korkkareissaan, lapset on enemmän tai vähemmän miten sattuu ja niitä äitejä ei tavalliset asiat kiinnosta. Sitten on niitä jotka ei niin ulkonäöstään välitä kunhan lapset saavat askarrella, LEIPOA ja leikkiä mutta kuri on kova. Ja ihan ei minkään keskustelun yhteyteen alkoi mielipiteitänsä latoa, kaikkien vieraiden ihmetellessä että mistäs nyt tuulee...

Samaisilla synttäreillä oli myös lapseni isä käymässä, ja katsoi tarkkaan että tämä myös kuuli tuon edellämainitun mielipiteen. Tuo nyt ei välittänyt tuon taivaallista, eikä edes tajunnut että mistä koko haloo sai alkunsa. Muuten koko päivän sitten viettikin eksäni välittömässä läheisyydessä, välillä heittäen härskimpääkin huulta mm siitä miten ei ole saanut miestä aikoihin.

Tänään eksäni oli moikkaamassa lapsiaan (asutaan nykyään eri kaupungeissa tämän naapurin kanssa) ja tämä ex-naapuri sattui soittamaan. Eksäni käski sanoa terveisiä, ja naurahti että vaikka viime tekstarista onkin jo kohta vuosi mutta hän nyt on vähän turhan kaukana. Puhelun jälkeen sitten kysyin että mikähän minulta on mahtanut mennä ohi.. ? :D

Eksäni ei siinä lasten läsnäollessa kuulemma rohjennut sen tarkemmin valaista viestin sisältöä, mutta rivien välistä luin ja eksäni tuntien tajusin hyvin pian että tämä entinen naapurini oli sitten laittanut noiden synttäreiden jälkeen eksälleni viestiä että josko tulisi häntä panemaan. Sinne miun alakertaan. Meidän lapsen synttäreiden jälkeen.

Kysymys siis kuuluukin: Mitä vittua?!?

No tämähän tuli lyhyesti...

Lisään vielä että olen tämän entisen naapurini tuntenut yli kymmenen vuotta, ja ollaan oltu hyvinkin tiiviisti tekemisissä. Myös silloin kun oltiin vielä eksäni kanssa yhdessä, kävimme kyläilemässä tämän naisen luona lasten kanssa.

[QUOTE="selma";26029168]No semmoinen naapuri sitten, mikä olikaan oikein kysymyksesi? Onneksi ette ole enää naapureita? Onhan noita kuspäitä joka lähtöön.[/QUOTE]

Kysymys kai kuului jotakuinkin että mitä v-ttua kun en osaa tässä oikein muutakaan ajatella :D Tai sitten että miten päin tässä nyt pitäisi olla, pitäisikö suoraan kysyä tältä ihmiseltä että mitähän on päässä liikkunut, mutta toisaalta tunnen ihmisen sen verran hyvin että ei koskaan myöntäisi asiaa, koska on (olevinaan) moraaliltaan muita ylempänä.

Häiritsevää. Ollaan puhelinyhteydessä hyvin tiiviisti ja tapahtuneesta kuitenkin vuosi.

Eli mitä tämä entinen naapuri on muuta kuin vittumainen entinen naapuri jos olitte tunteneet jo yli kymmenen vuotta ja tekstistä päätellen että kuitenkaan naapureina ole olleet koko sitä aikaa? Ja vieläkin soittelette/soittelee?

Analyysini: Jostain syystä sulle hirmu katkera eukko - sinähän oot nätti kuin mikä, ja hän ilmeisesti ei ole - joka munankaipuussaan kuvitteli saavansa eksältäsi, muttei saanutkaan (hähähää :D).

Mitä v*ttua, nimenomaan - ei kuulosta ihan terveeltä touhulta :D

Eli mitä tämä entinen naapuri on muuta kuin vittumainen entinen naapuri jos olitte tunteneet jo yli kymmenen vuotta ja tekstistä päätellen että kuitenkaan naapureina ole olleet koko sitä aikaa? Ja vieläkin soittelette/soittelee?

Kaverina olen pitänyt tähän asti! Sekava sepostus myönnetään, mutta niin oli tarinakin, varsinkin jos ei asiaankuuluvia tunne :/

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26029234:
Koitappa ap aikuistua, vittuuks sulle kuuluu jos ex-naapurieukko kuolaa ex:ääsi?

Ethän sinä edes uskonut koko juttua? Ja kysymys kuuluikin mitä vittua? Ei siis kai varmaankaan minkäännäköistä v-ttua. Toisekseen - olisin elänyt mieluummin ilman tätä tietoa!

Analyysini: Jostain syystä sulle hirmu katkera eukko - sinähän oot nätti kuin mikä, ja hän ilmeisesti ei ole - joka munankaipuussaan kuvitteli saavansa eksältäsi, muttei saanutkaan (hähähää :D).

Mitä v*ttua, nimenomaan - ei kuulosta ihan terveeltä touhulta :D

No tää kaveri on aina ollut vähän omanlaisensa, mutta yleisesti ottaen oikein mukava tyyppi ja koettu hienoja hetkiä yhdessä. Vähän vaan varauksella olen suhtautunut aina sillä tiedän varmaksi tämän valehdelleen jopa joissain ihan vähäpätöisissä asioissa, tai lisänneen ainakin rutkasti värikynää tarinoihinsa. Ei se nyt minun elämääni niinkään ole haitannut, joten olen lähinnä nyökytellyt kun ei oikein muutakaan tuollaisissa tilanteissa osaa :D

Aika lapselliselta kuulostaa. Mikä se tilanne nyt on sinun ja tämän naapurityypin kanssa?

No siis tämä "tieto" kantautui korviini tänään, enkä ole siis hänelle sanonut mitään asiasta. Ja voi olla etten sanokaan. Mutta enköhän ole ihmisestä kyllä kuullut enemmän kuin tarpeeksi, ei voi enää kaverina pitää. Sääli vaan, lapset on niin hyvää pataa keskenään, mutta tuokin mätä kyllä aikanaan leviää...

Mulla ois ollu entinen kaveri jo ton kakkuhaloon jälkeen.

Kyllä se kaivelikin jonkun aikaa, vaikka toisaalta huvitti koska tietää varsin hyvin että on minussa paljon muutakin kuin pelkät korkokengät, yhdessä kun lasten kanssa vielä touhuttiin paljon. Lisäksi otin usein hänen lapsiaan meille, että sai vaikkapa siivota rauhassa tai kun etäopiskelin ja hänen lapset oli sairaana, otin lapsia meille hoitoon.

Mutta vajaa kuukausi tuon episodin jälkeen muutin pois siitä yläkerrasta toiseen kaupunkiin, ja katsoin että turha tuosta nyt on ruveta vääntämään kun toinen on nyt päättänyt että huono äiti ei leivo.