Arvostelkaa/kommentoikaa mun työhakemusta:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työnhakija

Vieras
En kovin tarkkaan tiedä kyseisestä tehtävästä, sen verran vain että kyseessä on laskutussihteerin paikka ja mulla ei ole aikaisempaa kokemusta juuri laskutuksesta... Mutta tässä alustava hakemus, pitäisikö muuttaa/korjata jotain?

"Ystäväni Maija Meikäläinen kertoi että etsitte sihteeriä. Kiinnostuin kyseisestä tehtävästä todella paljon. Olen 27-vuotias markkinointimerkonomi (ja kaupungin nimi loppuun, sama kaupunki missä työpaikka sijaitsee, joten kannattaako edes mainita??).

Tällä hetkellä olen "työttömänä" sillä lopetin osa-aikaisen työni **** kun sain tietää, että minut valittiin ***** sihteeriksi alkaen 1.3.2010. Kyseinen työ olisi kuitenkin vain puolen vuoden vuorotteluvapaasijaisuus, joten olisin erittäin kiinnostunut Teidän pidempiaikaisesta sihteerin virasta.

Olen työskennellyt useissa erilaisissa sihteerin tehtävissä ja viihdyn hyvin toimistotöiden parissa. Olen innokas oppimaan uusia asioita, täsmällinen, oma-aloitteinen ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta pidän myös itsenäisestä työskentelystä. Uskon vahvasti kunnianhimoisena puurtajana olevani paras valinta kyseiseen tehtävään. Toivonkin että tapaamme pian haastattelun merkeissä.

Työt voisin aloittaa heti.

Ystävällisin terveisin

Maija Meikäläinen"

ehkä tos alus on vähän turhaa toi ystäväni kertoi kohta. mitäs sen väliä mistä sait tietää paikasta.. aikasemmat työnantajat pitäis mainita tarkemmin, ja toi maininta sun toisesta työpaikasta ei mun mielestä oo ollenkaan tarpeellinen..

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Pois noi että olet työttämänä ja saanu toisen paikan. Haet täsmällisesti ja selittelemättä tuota mihin nyt oot hakemassa.

No kun kaveri joka kertoi minulle että tähän paikkaan tarvitaan kiireesti nyt heti joku, niin hän oli jo kertonut pomolle minusta, että "mulla olisi uusi työ odottamassa, mutta mä sopisin niin hyvin heidän tiimiinsä" ja pomo oli käskenyt mun laittaa hakemuksen...

Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
En selittelisi sitä, että olet kieltäytynyt sinulle tarjotuista työtehtävistä..sellainen ei kuulosta hyvältä. Antaa sinusta valikoivan kuvan.

Enhän mä ole vielä kieltäytynyt enkä kieltäydy todellakaan ennen kuin tiedän saanko tän paikan! Voinko sivuuttaa ton vaikka kaveri jo kertoi pomolleen että mulla olisi uusi työ odottamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
ehkä tos alus on vähän turhaa toi ystäväni kertoi kohta. mitäs sen väliä mistä sait tietää paikasta.. aikasemmat työnantajat pitäis mainita tarkemmin, ja toi maininta sun toisesta työpaikasta ei mun mielestä oo ollenkaan tarpeellinen..

Mulla tulee CV liitteeksi niin en viitsi alkaa toistamaan niitä hakemukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis kertomaan aikaisemmistä työpaikoista kun ne kaikki näkyy CV:ssä.

En selittelisi sitä, että olet kieltäytynyt sinulle tarjotuista työtehtävistä..sellainen ei kuulosta hyvältä. Antaa sinusta valikoivan kuvan.

Enhän mä ole vielä kieltäytynyt enkä kieltäydy todellakaan ennen kuin tiedän saanko tän paikan! Voinko sivuuttaa ton vaikka kaveri jo kertoi pomolleen että mulla olisi uusi työ odottamassa?

Kerro, miksi haluat siihen työhön joka on tarjolla eikä miksi et halua sitä johon sinut on valittu. Työnanatajan tulee nähdä, että haluat heille töihin koska olet motivoitunut. Jos kerrot syyksi toisen työsi määräaikaisuuden, niin työnantaja voi ajatella, että haet heille vain koska se toine paikka ei ole kiinnostava.

Sinun pitää siis tuntea hakeemaasi työtä kohti veto- eikä työntövoimaa.

Ei kannatakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Kerro, miksi haluat siihen työhön joka on tarjolla eikä miksi et halua sitä johon sinut on valittu. Työnanatajan tulee nähdä, että haluat heille töihin koska olet motivoitunut. Jos kerrot syyksi toisen työsi määräaikaisuuden, niin työnantaja voi ajatella, että haet heille vain koska se toine paikka ei ole kiinnostava.

Sinun pitää siis tuntea hakeemaasi työtä kohti veto- eikä työntövoimaa.

Nokun mä en tiedä muuta kuin että työtehtävä liittyy laskutukseen (kaveri tekee firmassa eri alan hommaa joten hän ei osannut kertoa juuri ollenkaan mitä tehtäviin kuuluu. Ja mulla ei ole juuri ollenkaan kokemusta laskutuksesta, joten en voi muuta laittaa kuin että olisin erittäin kiinnostunut oppimaan kyseisen homman...

Pitääkö mun nyt uudestaan aloittaa hakemus niin että jätän sit kertomatta uudesta työstä?

oletko tehnyt työspopimuksen siitä paikasta jo tai muuten luvannut mennä sinne?

Ei välttämättä turha. Mulle ainakin kurssilla neuvottiin, ett laittaa mistä on saanut tietää työpaikasta eikä ole ainakaan minun työnhakua haitannu.

Mutta tosiaan se miksi on kiinnostunt ois varmaan hyvä laittaa. Niin ja se cv minkä ap laittaa kertoo sit aikasemmat työkokemukset, harrastukset yms. eli ei tartte itse työhakemusta alkaa rönsyilemään sen takia, koska cv kertoo kaiken muun paitsi työpaikasta mitä hakee ja miksi hakee.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
mistä ajattelen niiden löytävän toisen sijallesi näin lyhyellä ajalla työhön minkä piti alkaa 1.3????

No, ei se ole ap:n ongelma. Jos sopparia ei ole kirjoitettu tai siinä on koeaika, niin työnantaja on ottanut tietoisen riskin.

Kyllä kai nykypäivänä on työnantajien markkinat eikä uuden sijaisen löytäminen ole kovakaan homma.

oletko tehnyt työspopimuksen siitä paikasta jo tai muuten luvannut mennä sinne?

Suullisesti olen luvannut, en ole allekirjoittanut mitään. Mitenhän irtisanomisaika menee näissä tapauksissa että ilmottaisi tyyliin 1,5 viikkoa ennen töiden alkua ettei tulekaan. Pitäiskö mun mennä puoleksi viikoksi 1.3 töihin että se 2 viikon irtisanomisaika täyttyy? :D

Nokun mä en tiedä muuta kuin että työtehtävä liittyy laskutukseen (kaveri tekee firmassa eri alan hommaa joten hän ei osannut kertoa juuri ollenkaan mitä tehtäviin kuuluu. Ja mulla ei ole juuri ollenkaan kokemusta laskutuksesta, joten en voi muuta laittaa kuin että olisin erittäin kiinnostunut oppimaan kyseisen homman...

Onko ainoa motivaatiosi ko. työtä kohtaan sen pitkäaikaisuus?

mistä ajattelen niiden löytävän toisen sijallesi näin lyhyellä ajalla työhön minkä piti alkaa 1.3????

Heh, ei mitään väliä, joka paikassa on koeaika ja sen aikana ei tarvi edes syytä sanoa, miksi lähtee :)

Eihän se työntekijän asia ole miettiä mistä saavat sijaisen!

"Ystäväni Maija Meikäläinen kertoi että etsitte sihteeriä. Kiinnostuin kyseisestä tehtävästä todella paljon. Olen 27-vuotias markkinointimerkonomi,.

Olen työskennellyt useissa erilaisissa sihteerin tehtävissä ja viihdyn hyvin toimistotöiden parissa. Olen innokas oppimaan uusia asioita, täsmällinen, oma-aloitteinen ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, mutta pidän myös itsenäisestä työskentelystä. Uskon vahvasti kunnianhimoisena puurtajana olevani paras valinta kyseiseen tehtävään. Toivonkin että tapaamme pian haastattelun merkeissä.

Työt voisin aloittaa heti.

Ystävällisin terveisin

Maija Meikäläinen"

Yhteistyössä