Arvostelkaa/kommentoikaa mun työhakemusta:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuvaa vielä paremmin missä olet aikaisemmin työskennellyt ellei ihan yritysten nimillä niin suurin piirtein (mitä alaa, mitä kokoluokkaa tmv). Ja vielä, mitä olet tehnyt tarkemmin ja mitä eri tehtävät ovat opettaneet (osittain samojakin joita jo mainitsit, noita vahvuuksiasi).

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nokun mä en tiedä muuta kuin että työtehtävä liittyy laskutukseen (kaveri tekee firmassa eri alan hommaa joten hän ei osannut kertoa juuri ollenkaan mitä tehtäviin kuuluu. Ja mulla ei ole juuri ollenkaan kokemusta laskutuksesta, joten en voi muuta laittaa kuin että olisin erittäin kiinnostunut oppimaan kyseisen homman...

Onko ainoa motivaatiosi ko. työtä kohtaan sen pitkäaikaisuus?

No ei :) Toisaalta molemmat hommat olisi yhtä kiinnostavia, täytyy kehitellä miten "ylistän" juuri tätä paikkaa (olisi yksityinen iso firma, jolla hyvät työsuhde-edut ;) Toinen homma olisi valtion hommia)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
En selittelisi sitä, että olet kieltäytynyt sinulle tarjotuista työtehtävistä..sellainen ei kuulosta hyvältä. Antaa sinusta valikoivan kuvan.

Enhän mä ole vielä kieltäytynyt enkä kieltäydy todellakaan ennen kuin tiedän saanko tän paikan! Voinko sivuuttaa ton vaikka kaveri jo kertoi pomolleen että mulla olisi uusi työ odottamassa?

oletko tehnyt työspopimuksen siitä paikasta jo tai muuten luvannut mennä sinne?

Suullisesti olen luvannut, en ole allekirjoittanut mitään. Mitenhän irtisanomisaika menee näissä tapauksissa että ilmottaisi tyyliin 1,5 viikkoa ennen töiden alkua ettei tulekaan. Pitäiskö mun mennä puoleksi viikoksi 1.3 töihin että se 2 viikon irtisanomisaika täyttyy? :D

kannattaisi tarkistaa tuollaiset asiat eikä vain olettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
mistä ajattelen niiden löytävän toisen sijallesi näin lyhyellä ajalla työhön minkä piti alkaa 1.3????

No, ei se ole ap:n ongelma. Jos sopparia ei ole kirjoitettu tai siinä on koeaika, niin työnantaja on ottanut tietoisen riskin.

Kyllä kai nykypäivänä on työnantajien markkinat eikä uuden sijaisen löytäminen ole kovakaan homma.

lupaus on lupaus vaikka suullisena! mitä tekisitte jos itse olisitte se työnantaja jolle joku lupasi tulla parin viikon kuluttua töihin ja sitten ei tulisikaan. Ilmeisesti haukkuisitte työntekijät ja hakijat vai kuinka

En selittelisi sitä, että olet kieltäytynyt sinulle tarjotuista työtehtävistä..sellainen ei kuulosta hyvältä. Antaa sinusta valikoivan kuvan.

Enhän mä ole vielä kieltäytynyt enkä kieltäydy todellakaan ennen kuin tiedän saanko tän paikan! Voinko sivuuttaa ton vaikka kaveri jo kertoi pomolleen että mulla olisi uusi työ odottamassa?

Suullisesti olen luvannut, en ole allekirjoittanut mitään. Mitenhän irtisanomisaika menee näissä tapauksissa että ilmottaisi tyyliin 1,5 viikkoa ennen töiden alkua ettei tulekaan. Pitäiskö mun mennä puoleksi viikoksi 1.3 töihin että se 2 viikon irtisanomisaika täyttyy? :D

kannattaisi tarkistaa tuollaiset asiat eikä vain olettaa. Jos et nyt saakaan paikkaa mitä olet hakemassa niin en minä ainakaan taitisi tarjota sinulle tuota määräaikaista enää.

Siis enhän mä ilmoitakkaan tonne yhtään mitään ennen kuin selviää saanko tämän paikan. Selviää ensi viikon aikana.

kannattaisi tarkistaa tuollaiset asiat eikä vain olettaa. Jos et nyt saakaan paikkaa mitä olet hakemassa niin en minä ainakaan taitisi tarjota sinulle tuota määräaikaista enää.

Eihän se työnantaja tiedä, että ap on hakkemassa myös tätä toista työtä. Eikä saakaan tietää, jos ap ei työllisty muualla. Silloin ap menee sopimuksen mukaisesti siihen vuorotteluvapaan sijaisuuteen.

Siis enhän mä ilmoitakkaan tonne yhtään mitään ennen kuin selviää saanko tämän paikan. Selviää ensi viikon aikana.

ja montako päivää tuolla työantajalle jää aikaa hakea uutta sijaista?

ja tuo vuorotteluvapaan sijaisuusjuttu. Se joka on jäämässä vuorotteluvapaalle ei sitten voikaan jäädä tai ei ainakaan saa korvausta siitä ajasta. mutta eihän se ap:n eikä kenenkään palstalaisen murhe ole niin kauan kuin itse ei ole siinä tilanteessa ja harvapa tällä palstalla taitaa olla oikeasti työllistämisasioiden kanssa tekemisissä eli siis palkkaamassa ketään töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Työnhakija:
kyseessä on laskutussihteerin paikka ja mulla ei ole aikaisempaa kokemusta juuri laskutuksesta...
Hups... Mikset vain soita sinne ja kysy lisää? Antaisit paljon aktiivisemman kuvan itsestäsi soittamalla sinne ja kyselemällä lisää työtehtävistä.

Kannattaa myös kehua tätä firmaa, mihin olet hakemassa. Itse luen välillä työhakemuksia ja mieltä aina lämmittää, kun joku kehuu firmaamme. Se voi olla esim. "Olen erityisen kiinnostunut teidän yrityksestänne, sillä mielestäni olette arvostettu ja luotettava yritys"

Tällaiset asiat antavat kuvan, että hakija todella haluaa juuri meille töihin, ei vain mihin tahansa firmaan.

Muuten hakemuksesi kuulosti minusta oikein hyvältä. Tosin juuri nuo työttömyysasiat jättäisin pois. En kertoisi mitään siitä, että olet päässyt myös toiseen firmaan töihin.

Mitä mieltä jos tällaisen laittaisin sen kakkoskappaleen tilalle (siis kokonaan pois se missä kerron että olisi jo toinen työpaikka tiedossa)

"Olen työskennellyt useissa erilaisissa sihteerin tehtävissä ja viihdyn hyvin toimistotöiden parissa. Olen innokas oppimaan uusia asioita ja laskutukseen liittyvät tehtävät kiinnostavat kovasti, niitä en ole aiemmin juuri tehnyt, mutta opin uudet asiat nopeasti ja olisi mukavaa kehittyä uralla ja oppia uusia asioita."

Onko toi huono juttu jos laitan noin "...niitä en ole aiemmin juuri tehnyt,..." Tuleeko huono kuva? En vaan keksi miten sen voisi paremmin muotoilla kun tosiaan ei ole kokemusta :(

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kannattaa myös kehua tätä firmaa, mihin olet hakemassa. Itse luen välillä työhakemuksia ja mieltä aina lämmittää, kun joku kehuu firmaamme. Se voi olla esim. "Olen erityisen kiinnostunut teidän yrityksestänne, sillä mielestäni olette arvostettu ja luotettava yritys"

Tällaiset asiat antavat kuvan, että hakija todella haluaa juuri meille töihin, ei vain mihin tahansa firmaan.

Muuten hakemuksesi kuulosti minusta oikein hyvältä. Tosin juuri nuo työttömyysasiat jättäisin pois. En kertoisi mitään siitä, että olet päässyt myös toiseen firmaan töihin.

Kiitos myös tästä vinkistä. Lisätty ;)

Yhteistyössä