Arvostelkaa minun YO-juhla menu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Upea tarjoilu. Joku sano ketjussa, jotta lapsille vielä jotain erikseen. Prinssiakkeja ja pikkuporkkanoita. Tsemppiä kyllä sull aon kauhia työ eessä. Onneksi olkoon :)

Makeita vähentäisin, aivan turhaa kaikkea. Makeista pitää erottua yksi selvä näyttävä juttu, eli se kakku. Ei siihe muuta paljoo tarvii.

Määrilläkään ei mun mielestä ole niin väliä. Jos joku loppuu, niin sit otetaa jotain muuta kun tuossa valinnan varaa kyllä riittää.

Ehkä joku kaunis asetelma hedelmistä tms, nii saa kaiken maailman gluteenittomat, ja diettiläiset siitä napostella edes jotain.

[QUOTE="ruu";29837460]Millainen toinen salaatti ? Pastasalaatti ? Perunasalaatti ?[/QUOTE]

Sun menuuhun ei välttämättä sovi perinteinen perunasalaatti tai pastasalaatti. Mites joku bulgur tai couscous? Sopisi fetan ja filojuttujen kanssa. Tai sitten joku hedelmäisempi, joka maistuisi lapsillekin. Ja aikuisille kuohuvan kanssa. Keventäisi muutoinkin kakkupöytää.

Makeita vähentäisin, aivan turhaa kaikkea. Makeista pitää erottua yksi selvä näyttävä juttu, eli se kakku. Ei siihe muuta paljoo tarvii.

Määrilläkään ei mun mielestä ole niin väliä. Jos joku loppuu, niin sit otetaa jotain muuta kun tuossa valinnan varaa kyllä riittää.

Ehkä joku kaunis asetelma hedelmistä tms, nii saa kaiken maailman gluteenittomat, ja diettiläiset siitä napostella edes jotain.

tuo oli muuten hyvä idea. laitankin lisäksi jonku hedelmäasetelman :)

Ja en väsy, mulla on selvät suunnitelmat, koska teen mitäkin. Ehkä sen Britakakun voi jättää pois kun ei oo suomalaisia mansikoitakaan.

Useimpia noista olen koemaistattanut lasten synttäreillä, joten tiedän, että tarjottavat ovat mieleen. Tietty Yo-juhlille voi tulla ketä vaan ja niiden mausta ei tiedä, mutta varmasti kaikille löytyy jotain

Kyllä mäkin uskon, että kaiken ehtii varsinkin, jos on osa jo tuttuja reseptejä. Mä tykkään puuhata tarjoilujen kanssa ja arvostan jos joku muukin tykkää :D Sellaiseen pöytään on kiva mennä.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Paljon on kirjoitusvirheitä, mutta se varmaan sitten näkyy todistuksessa.

Aika heppoinen on tuo meny, sitä paitsi liiankin tylsä.
Itse olisin panostanut menyyseen enemmän.

Mutta onhan tuokin edes jotain.

hyvä menu ,mut itse inhoa yli kaiken noita juustokakkumaisia voileipkakkuja, normi voileipäkakku on paljon parempi. Ja minun makuuni ihan liikaa jotain kalaa , liha puuttuu ja pasteijat ei olikein ole juhlaruoka :(
Kinuskikakku on toisi hyvp ja muut makeat miutta appelsiinitäytteen jättäisin pois koska se ei maistu passsionin läpi juurikaan eli jää jalkoihin. Tekisin kokonaan passionista

Runsas on menu.
Kiinnostaa tietää, syödäänkö pöydän ääressä vai sylistä? Jos sylistä, kahden käden syötävät erittäin hankalia, ei suositeltavia (haarukalla ja veitsellä).
Mielestäni normaalit lapset löytävät menusta syötävänsä.
Meidän sukujuhlissa lohikakku loppuu aina ensin.

[QUOTE="ruu";29837018]Suolaiset:
- kinkkuvoikeipäkakku ( ei perinteinen vaan ememmän sellainen juustokakun tyylinen, pohjalla leip. sit mauste-juustokerros ja päällä paljon koristeita
- samanlainen lohesta
- katkarapurulla (ns. munakasrulla, sisäänjuustoraaste, katkis,purjo)
- rucolajuustopiiras
- vihreä salaatti, enhä itsemarinoidulla fetalla
- marinoidut oliivit
- feta-pinaatti filonyytit
- itsetehdyt lihapasteijat

Makeat:
-mutakakku (pohjalle diggestiivi, päälle tuorejuusto-kerma-suklaa mössä ja uuniin)
- ehkä kinustkikakku, appelsiini ja passion täytteellä)
- mansikkabrita jos saa tuoreita mansikoita, muuten ehkä vaelmabrita
- mangojuustokakku
- pikkuleivät suklaakuorutteella

Skumppa, vesi, mehu jne

Ainoa ongelma on se, että vieraita tulee 70 kpl ja en oikein tiedä kuinka monta mitäkin tekisin... koska kaikki eivät ota kaikkea

Kommentteja ?[/QUOTE]

Uusimmassa Yhteishyvässä on tarjottavien määristä juhlissa/per henkilö.

Kuulostaa ihan hyvältä. Itse laittaisin lapsia varten vielä jotain erikseen.

En laittais. Meiän kaks nirppanokka syöjääkin tuosta jotain löytää. eikä sinne juhliin mennä tyhjällä mahalla syömään. Ehkä pikkuleipä osiota lisäisin jos paljon lapsivieraita tulossa. tahtoo kuppi tyhjentyä hujauksessa (niitä voi ostaa kyl valmiinakin ja laittaa tarjolle just sillon kun on se suurin lapsimäärä paikalla)

joka kiinnitti huomitota siihen, että melkein kaikessa on juustoa...? Hienoltahan tuo kuulostaa, mutta jotenkin raskaalta. Onko mitään maidotonta, salaatinlehtiä lukuunottamatta...? (Ja maidottomalla tarkoitan siis, ettei ole maitoa, juustoa, kermaa, voita...)

Alkuperäinen kirjoittaja vie´ras;29838302:
joka kiinnitti huomitota siihen, että melkein kaikessa on juustoa...? Hienoltahan tuo kuulostaa, mutta jotenkin raskaalta. Onko mitään maidotonta, salaatinlehtiä lukuunottamatta...? (Ja maidottomalla tarkoitan siis, ettei ole maitoa, juustoa, kermaa, voita...)

Jep, minä sen laitoin silmälle, minä kun olen henkilö, joka ei syö juustoja missään muodossa, niin sillä tuolla aiemmin tuli mainittuakin, että ei löytyisi minulle kun pasteijat ja salaatti, mikäli se on komponentteina tarjolla, eikä sekotettuna.

70 vierasta on jo aika paljon. Tuleeko vieraita kaukaakin? Siinä tapauksessa, vaikka tarjottavat hyviltä kuulostaakin, laittaisin tarjolle ihan rehtiä ruokaa: vaikka perunaa ja perinteisiä lihapullia siihen salatin ja muun oheen. Sillon vois jonkun suolasen piiraan jättää pois.

Suosiolla varaisin pitopalvelun tai ainakin tilaisin leipomosta osan leivonnaisista. Ja jos ei pitopalvelua niin pari sukulaistyttöä tai tuttua keittiöön hoitamaan kahvinkeittoa ja tiskiä. Itse et voi etkä ehdi kaikkea hoitaa.

Mun makuun toi suolainen puoli on kanssa aivan liian "raskas". Voileipäkakku, juustopiirakka ja katkisrulla ovat liian samaa sarjaa. Näiten kylkeen on sitten ainoastaan yksi vihreä salaattivaihtoehto. Itse vaihtaisin siitä alkupäästä (vaikka sen katkirullan) johonkin ruokaisaan vihersalaattiin, esim. kanasalaattin? Että vois ottaa reilusti salaatteja ja sen kylkeen sitten jonkun tuhdimman piirakka / voileipäkakkupalan.
Samoin kakkuosastosta jättäisin nyt jonkun pois (esim. sen kinuskikakun jos kerran mutakakku jo on) ja laittaisin tarjolle vaikka pikkupullia tai muffinseja... Itse en söisi noista makeista muuta kun vadelmabrittaa, jos se ei oo ihan pehmennyt...

[QUOTE="vierastus";29838357]70 vierasta on jo aika paljon. Tuleeko vieraita kaukaakin? Siinä tapauksessa, vaikka tarjottavat hyviltä kuulostaakin, laittaisin tarjolle ihan rehtiä ruokaa: vaikka perunaa ja perinteisiä lihapullia siihen salatin ja muun oheen. Sillon vois jonkun suolasen piiraan jättää pois.

Suosiolla varaisin pitopalvelun tai ainakin tilaisin leipomosta osan leivonnaisista. Ja jos ei pitopalvelua niin pari sukulaistyttöä tai tuttua keittiöön hoitamaan kahvinkeittoa ja tiskiä. Itse et voi etkä ehdi kaikkea hoitaa.[/QUOTE]

En halua pitopalvelua, haluan tehdä itse että tulee varmaan hyvää. Ja on todella huonoja kokemuksia leipomoiden kakuista. Viimeksi rippijuhlissa jouduin tekemään yöllä kakut kun leipomon kakut olivat todella huonoja (rahat sain kyllä takaisin, mutta ei se siinä vaiheessa lämmitä)

Tottakai minulla on apua kahvinkeitossa ja tiskeissä. Mutta tarjottavat teen itse

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ei tuossa oo liikaa. Meilläpäin ainakin tarjottavaa on yleensä "sen seittämää sorttia" ja jos kerta osaat niin tee ihmeessä. Ja kun teet useampaa sorttia, ei yhtä tarvi tedä niin paljon. Meillä on useammissa juhlissa ollut tuo hedelmävati, ja se on kyllä ollut kiva. Suolaista tahtoo mennä täällä enemmän, kuin makiaa. Tuon brita-kakun oon kans tehny juhliin, välillä mansikkaisen ja välillä raparperi-hilloke ja kermavaahto täytteisen, sekin on mukavan raikas. Mistä nuo kinkku&kalakakkujen ohjeet on, kuulostaa hyvältä. :)

Yhteistyössä