Äryttääkö tää ketään muuta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mua ärsyttää joskus tosi paljon sellaiset ihmiset, joillle kaiken täytyy olla juuri tietyn merkkistä hinnalla millä hyvänsä. Espritiä (en varmaan osannu edes oikein kirjoittaa),marimekkoo, arabian astioita yms.yms.
ymmärtäisin jos kyse olisi laadusta, mutta kyllä monia tuotteita saa halvallakin ja varmasti ovat ihan yhtä laadukkaita.
Ei tulisi mieleenkään ostaa marimekon pyyhkeitä kun niitä saa tavarataloista lähes pilkkahintaan marimekon hintatasoon verrattuna. Itselläni on yksi marimekon lahja pyyhe ja ihan samalla tavoin käytössä kuluu kuin muutkin pyyhkeet.
Saattaahaan tämä olla alitajuntaista kateutta :)
EIkä tarkoitus ole ketään provosoida vaan haluaisin mielipiteitä, varsinkin teiltä merkkitietoisilta..

Minä ostaisin juuri sitä mikä silmää miellyttää jos talous antaisi periksi, nyt pitää aika tarkkaan miettiä hinta-laatusuhdetta.

Minusta jokainen saa toimia tyylillään, meillä on sekä merkkituotetta että merkitöntä ja paljon kirppishankintoja :D

No kyllähän tuo vähän suutahtamaan laitto kun vietiin tuttavalle tupaantuliaislahjaksi 4 isoa mukia, mun mielestä tosi hienoja sellaisia.. Heti kun annettiin ne mukit tälle ystävälle niin totesi jotta "En mä näitä ota, meillä on vaan Arabian astioita..". Kyllä siinä vähän leuat loksahti niin minulta kun mieheltäkin..

Mun mielestä älytöntä, Aabanin sanoin ellei ehkä jopa naurettavaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä ostaisin juuri sitä mikä silmää miellyttää jos talous antaisi periksi, nyt pitää aika tarkkaan miettiä hinta-laatusuhdetta.

Minusta jokainen saa toimia tyylillään, meillä on sekä merkkituotetta että merkitöntä ja paljon kirppishankintoja :D

Näin myös meillä (jaitseasiassa en edes pidä monista marimekko-hömpötyksistä...)

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkaa-:
No kyllähän tuo vähän suutahtamaan laitto kun vietiin tuttavalle tupaantuliaislahjaksi 4 isoa mukia, mun mielestä tosi hienoja sellaisia.. Heti kun annettiin ne mukit tälle ystävälle niin totesi jotta "En mä näitä ota, meillä on vaan Arabian astioita..". Kyllä siinä vähän leuat loksahti niin minulta kun mieheltäkin..

|O Käytöstapojen puutetta sanon minä. Jos ei pidä, pitäköön mölyt mahassaan ja jättää käyttämättä, mutta tyhmäkin on fiksu kun pitää leipäläpensä kiinni.

Mä oisin varmaan kääntynyt mukien kanssa kannoiltani ja sanonu, että pidä Arabias...

No tuommoinen käytös on jo aika...Hmm epäkohteliasta ainakin... :o

onpas sulla kohteliaita sukulaisia... :laugh:

En mäkään olis ottanu, ku meil on vaan pentikkiä (eiks se oo kalliimpaa?)

No, ei vaan kunpa oliskin.
Mut tosi loukkaavaa, ois ollu ihan hiljaa vaan, kuuluu käytöstapoihin kiittää lahjoista (vaikka täälläkin on aina joulun jälkeen pitkät pinot niistä epämiellyttävistä joululahjoista. Tuskin kukaan on silti lahjan antajalle itselleen menny valittamaan kun ei tykkää esim. sinisistä tyynyliinoista)

Taidan itse mieheni kanssa kuulua tähän ns. merkkitietoiseen porukkaan. En osta kaikkea pikkukrääsää viimeisen päälle, mutta vähänkin isommissa asioissa (vaatteet, kodinkoneet, koriste-esineet, lahjat muille jne..) merkki (ja hinta) kyllä vaikuttaa. Syy on yksinkertainen: silloin USKON VOIVANI luottaa laatuun. :) Se on jokin tiukasti juurtunut ajatusmalli päässäni: halvalla ei saa hyvää...

Miulla on tuolla kaapissa vähän arabiaa, vähän iittalaa, jotain halpista ja kermansavea.. Ostan sitä mikä sattuu silmää miellyttämään, enkä tuijottele merkkiä =)
Joskus kun haluan jotain tiettyä merkkiä, niin sen sitten ostan. Kuten gracon matkarattaat ja emmaljungan yhdistelmät, vaikka kavensivat kukkaroakin sitten sen edestä =)
Ja todellakaan rupea monta kymppiä mistää marimekon pyyhkeistä maksaamaan, sama kai mihin rättiin ne kätensä pyyhkäsöö :D

uskomatonta! kyllä olis leuat loksahtanu multakin!

minä ainakin olen valitettavan usein joutunut huomaamaan ettei kallis hinta välttämättä tarkoita laatua. Hinnalla on niin helppo huijata kuluttajaa. Nykyisin pyrin ottamaan selvää millaisia kokemuksia muilla on joistain tietyistä tuotteista/tavaroista erityisesti silloin jos olen jotain suurempaa asiaa hankkimassa.

Ihmetyttää siinä tapauksessa, kun sama henkilö seuraavassa lauseessa valittelee, kun ei ole rahaa mihinkään. Kummasti on varaa ostaa jotain Gantin ja Hilfigerin vaatteita, mut sit ei jotain muuta perustarvetta viitsisi millään maksaa tai valittaa, kun se on niin kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:

onpas sulla kohteliaita sukulaisia... :laugh:

Ei oo sukulainen, ystävä, mutta kuitenki :D

Samainen tyyppi yrittää työntää meille jotain halpismerkkisiä vauvanvaatteita kun ei itelle kelpaa, liekkö jostain nekin saanut. Pitäs vissiin todeta vaan jotta "Ku noi ei oo sitä Marimekkoo.."

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Taidan itse mieheni kanssa kuulua tähän ns. merkkitietoiseen porukkaan. En osta kaikkea pikkukrääsää viimeisen päälle, mutta vähänkin isommissa asioissa (vaatteet, kodinkoneet, koriste-esineet, lahjat muille jne..) merkki (ja hinta) kyllä vaikuttaa. Syy on yksinkertainen: silloin USKON VOIVANI luottaa laatuun. :) Se on jokin tiukasti juurtunut ajatusmalli päässäni: halvalla ei saa hyvää...

Voisin kyllä peesailla tätä. Toisaalta tällä tavoin pääsee myös helpolla, kun en jaksa suuremmin shoppailla eli tiettyä merkkiä löytyy tietyistä liikkeistä ja kun olen esimerkiksi aiemmin todennut jonkun tietyn merkin soivan kotimme tyyliin tai miellyttävän silmääni, niin on helppo mennä ostamaan sitä. Eli mukavuuden halua myös =)

Mä ostan sitä, mikä miellyttää mun silmää.
Eli meillä ei oo mitään marimekkoo eikä muumiastioita :D
Arabian 24h-astiasto miellyttää mun silmää niin kerään sitä, mutta on meillä suurin osa astioistakin halpista.
Ainut missä en tingi on veitset. Niitten pitää olla laadukkaat. Itse olen hyväksi havainnut hackmannin ja niistä en luovu.

Yhteistyössä