asennemuutoksen paikka, minullako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenna1983
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenna1983

Vieras
Tuli tuosta kirpputorikeskustelusta toisaalla mieleen että minä en halua ostaa, myydä, vaihtaa mitään lapsilta tulevaa, menevää, annettavaa...kirpputoreilta. Ostan kaikki lastenvaatteet, lelut/muut pelit ja vehkeet uutena. Ekologisinta olisi ostaa ehkä joskus käytettynä mutta minua kavahduttaa ajatus että entä jos koti ei olekaan kunnossa, minkälaisista kodeista vaatteet ovat tulleet...onko siististä kodista vai lojuuko kaikki sikin sokin lian keskellä? Onko eläimiä? Miten vaatteita on säilytetty...kysymyksiä on vaikka kuinka paljon mutta ei yhtäkään vastausta. Sain itse pentuna kaiken kirppikseltä/vanhemmilta sisaruksiltani...johtuukin ehkä tuosta että haluan kaiken omille lapsilleni uutena? Vai olenko vain liian nirso? Minulla on oma tyylini pukea lapset, sävy sävyyn jne. ja kirppisvaatteiden kautta tulisi ehkä vähän liian sekava vaatevarasto..
Nyt saa haukkua :D Olenko nipo???

No ethän sinä voi tietää millaisesta tehtaasta ne uudetkaan vaatteet ja lelut tulevat, voihan sielläkin olla sotkuista, kaikki sikin sokin, lapset ompelevat vaatteita likaisissa vaatteissa.

-Minulla on oma tyylini pukea lapset, sävy sävyyn jne. ja kirppisvaatteiden kautta tulisi ehkä vähän liian sekava vaatevarasto..-

Ihan kuin et voisi siellä kirppiksellä valikoida mitä ostat :D

[QUOTE="vieras";23200838]No ethän sinä voi tietää millaisesta tehtaasta ne uudetkaan vaatteet ja lelut tulevat, voihan sielläkin olla sotkuista, kaikki sikin sokin, lapset ompelevat vaatteita likaisissa vaatteissa.[/QUOTE]

samaa olin sanomassa.likaisissa tehtaissa köyhien nälkäisen käsien kautta tulee sinun lastesi vaatteet.

[QUOTE="heh";23200843]-Minulla on oma tyylini pukea lapset, sävy sävyyn jne. ja kirppisvaatteiden kautta tulisi ehkä vähän liian sekava vaatevarasto..-

Ihan kuin et voisi siellä kirppiksellä valikoida mitä ostat :D[/QUOTE]

Mutta eikös kirppiksellä ole periaate, jos löydät halvalla, ota äkkiä! Viis siitä minkänäköinen se vaate on :D

neuroottisensorttinen pöpökammo? Et aitoneurootikko sitten ole kuitenkaan kun tykkäät että mekastaakin saa.

Kyllä mä luulen, että tuo lapsuuskokemus tässä kummittelee. Että meinaat ettei sua rakastettu koska ei ostettu uutta. Saattaa olla että oli tottakin, tai sitten ei.

Entäs se näkökulma, että mä nimenomaan rakkaudesta ostan lapselle käytettyä, koska tykkään ajatuksesta että ihmiskunta ehkä välttyy hallitsemattomalta romahdukselta lapseni elinaikana siksi jos opimme riittävän äkkiä pois tästä tavaranpalvonnan meiningistä?

Mutta eikös kirppiksellä ole periaate, jos löydät halvalla, ota äkkiä! Viis siitä minkänäköinen se vaate on :D

ää höpöhöpö. taidat olla humoristi kyllä?

Ei ne heitä ulos, jos et syöksyloikkaa halvan saaliin perään. Saa sinne mennä täsmäsaalistamaankin. Ite löydän ihmeesti just mitä olen etsimässä, kunhan maltan jättää tuon hintalappujen mulkkaamisen vähemälle.

Tuli tuosta kirpputorikeskustelusta toisaalla mieleen että minä en halua ostaa, myydä, vaihtaa mitään lapsilta tulevaa, menevää, annettavaa...kirpputoreilta. Ostan kaikki lastenvaatteet, lelut/muut pelit ja vehkeet uutena. Ekologisinta olisi ostaa ehkä joskus käytettynä mutta minua kavahduttaa ajatus että entä jos koti ei olekaan kunnossa, minkälaisista kodeista vaatteet ovat tulleet...onko siististä kodista vai lojuuko kaikki sikin sokin lian keskellä? Onko eläimiä? Miten vaatteita on säilytetty...kysymyksiä on vaikka kuinka paljon mutta ei yhtäkään vastausta. Sain itse pentuna kaiken kirppikseltä/vanhemmilta sisaruksiltani...johtuukin ehkä tuosta että haluan kaiken omille lapsilleni uutena? Vai olenko vain liian nirso? Minulla on oma tyylini pukea lapset, sävy sävyyn jne. ja kirppisvaatteiden kautta tulisi ehkä vähän liian sekava vaatevarasto..
Nyt saa haukkua :D Olenko nipo???

Wtf? 0.o

on mullakin tyyli pukea lapsi siisteihin, puhtaisii, ehjiin ja värit toisiinsa sopiviin vaatteisiin, MUTTA ei se estä mua kirpparilta ostamasta:DDD

Ei herranjestas mitä yksinkertaisuutta..

Mäki ostan pääosin kaikki uutena ( ku vaatekaupas on duunissa niin sieltä tulee raahattua ) mutta nyttekki löysin ihan tuliterän toppaliivin 4e:lla tytölle.

EI ne kaikki oo siellä mitää kulahtanutta ja tiukkaa 90-lukua..

[QUOTE="hmm";23200947]ää höpöhöpö. taidat olla humoristi kyllä?

Ei ne heitä ulos, jos et syöksyloikkaa halvan saaliin perään. Saa sinne mennä täsmäsaalistamaankin. Ite löydän ihmeesti just mitä olen etsimässä, kunhan maltan jättää tuon hintalappujen mulkkaamisen vähemälle.[/QUOTE]

Repesin tämän kommentin myötä nauramaan niin että poikani tuli kyselemään että: - Äiti, mikä nyt noin hauskaa on? :)

Lapseton siskoni kävi kerran ostamassa joululahjaksi kirpputori-juttuja lapsilleni...Loukkaannuin vähän varsinkin kun näin mitä ne oli: - Valas-käsinukke joka oli jo parhaat päivänsä nähnyt, tyttöjen risainen tyynyliina (sisko osti kun aatteli että reiät voin sitten itse korjata, olivat niin hienot prinsessat kuosina että ajatteli että tyttöni tykkäisi). Täytyy myöntää...lapseni eivät koskaan nähneet näitä "lahjoja"...heitin pois sillä jo näiden myyjän olisi pitänyt se tehdä.

samaa olin sanomassa.likaisissa tehtaissa köyhien nälkäisen käsien kautta tulee sinun lastesi vaatteet.

Mutta jos ostaa uutena kaupasta, niin ovat olleet vain kerran likaisessa ympäristössä. Vittu näitä idiootteja kierrättäjiä kerjäläisiä. Eipä olisi heilläkään mitään käytettyä tarjolla, jollei joku ostaisi uutena ja maksaisi niistä uuden hintaa, Minä heitän kaikki käytetyn roskiin periaatteesta.

Yhteistyössä