Asiaa kevyt limppareista ja turvotuksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Turvottaako jollain muullakin light-limpparit? Musta tuntuu että ne kerää nestettä ja tulee silmäpussit. Voisko olla mahdollista että johtuis noista limppareista?
Ja jos johtuu niin miksi?

Älä usko niitä kevyt-limuja, niissä on kahta kauheemmat myrkyt ku normi-limuissa. Väriaineet ja makeutusaineet jne.. en mä muista, mut onhan tosta tutkimuksia tehty et ei se ainakaan laihduta :D

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Älä usko niitä kevyt-limuja, niissä on kahta kauheemmat myrkyt ku normi-limuissa. Väriaineet ja makeutusaineet jne.. en mä muista, mut onhan tosta tutkimuksia tehty et ei se ainakaan laihduta :D

Niin tiedän, mutta jos en niitä juo niin syön vaan suklaata :(

Ainoa ero light-limujen ja normaalien välillä on se, että lighteissä on makeutusaineita ja normaaleissa sokeria. Makeutusaineet on toki myrkkyä, mutta tutkimusten mukaan myrkyn määrä on niin vähäinen ettei siitä ole mainittavaa haittaa. Tosin makeutusaineet saattavat tuottaa kropassa insuliinia yhtä lailla kuin sokerikin, joten ne SAATTAVAT teoriassa lihottaa myös.

Miulta kielsivät neuvolassa kaikki hiilihappojuomat turvotuksen takia, vissyä myöten! Nyt olo huomattavasti parempi kun pidän tuon puolen litran vesituopin koko ajan käden ulottuvilla :)

Mä juon PepsiMaxia ja ainakin mula se nopeutaa aineenvaihduntaa, saa istua pytyllä alvariinsa kun sitä juo, mutta olen kyllä kuullu että ne aiheuttais selluliittia. Elimistö luulee saavansa sokeria eikä sitten saakkaan ja siitä seuraa jotain. En ole jaksanu perehtyä kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Elimistö luulee saavansa sokeria eikä sitten saakkaan ja siitä seuraa jotain. En ole jaksanu perehtyä kunnolla.

Niin se on just tuo että elimisto luulee maun perusteella että nyt tuli sokeria ja nostaa sitten insuliinitasoa.

Juuri joku urheilijamies jossain lehdessä sanoi että juo hirveästi PepsiMaxia, sillä sen juominen kuluttaa enemmän kaloreita kuin mitä sisältää. Ja sen sisältämät makeutusaineet ovat turvallisia, vaikka vetäisi parikin litraa päivässä. Ainut mille ei ehkä niin hyvää tee, on hampaat kun on niin hapanta. Tosin omat hampaani ei ole vuosien saatossa siitä vieläkään kärsineet vaikka juon tuota tököttiä 1,5-2 litraa päivässä. Koukkuun enimmillään vaan jäänyt sen litkimiseen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
...PepsiMaxia... ...juon tuota tököttiä 1,5-2 litraa päivässä. Koukkuun enimmillään vaan jäänyt sen litkimiseen :whistle:

Apua, kuin joku voi juua limpparia päivittäin tollasii määrii :o
Hampaat tykkää huonoo jatkuvasta happohyökkäyksestä. Vaik ei limus ois sokerii, on sen pH matala ja se on hampaille ihan yhtä paha kuin sokerilla makeutettu limu.

Kandeisko vaihtaa limun litkiminen veteen... Johan tohon uppoo hervoton määrä rahaakin...

Ei voi ymmärtää :headwall:

Oon ite nyt raskaana ollessa ihan selvästi huomannu, että hiilihapollinen juoma olipa se sit laittia tai ei, turvottaa...ihan hirvee yö edessä, jos illalla juo enemmän kun lasillisen limua/vissyä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...PepsiMaxia... ...juon tuota tököttiä 1,5-2 litraa päivässä. Koukkuun enimmillään vaan jäänyt sen litkimiseen :whistle:

Hampaat tykkää huonoo jatkuvasta happohyökkäyksestä. Vaik ei limus ois sokerii, on sen pH matala ja se on hampaille ihan yhtä paha kuin sokerilla makeutettu limu.

Kandeisko vaihtaa limun litkiminen veteen... Johan tohon uppoo hervoton määrä rahaakin...

sinunko rahoja se käyttää..? :headwall: eiköhän rahojaan voi käyttää tyhjempäänkin, tosin myös viisaampaan.

Ei nyt liity kovinkaa aiheeseen,mutta ostakaa SODA STREAM!! Mä oon ollu kova kokiksen juoja aina,sit joulupukki toi tommosen,ei oo ostettu ku vieraille joskus limupullo. Ekströmsin vattu-mandariinimehusta tulee hyvää "limsaa",eikä oo niin sokereita.

sinunko rahoja se käyttää..? :headwall: eiköhän rahojaan voi käyttää tyhjempäänkin, tosin myös viisaampaan.

Toivottavasti ei käy mun rahoilla limujaan ostamassa ;)

Ei se tietty oo pois mun persuksista, jos joku tahtoo pilata hampaansa.

Paitsi jos ei ole varaa omasta pussistaan maksaa hampiden korjausta, vaan maksattaa risojen legojensa paikkaamisen sossun rahoilla tai lisää kunnallisen hammashoidon jonoja...

Yhteistyössä