Asiaa muuttamisesta, kertokaa mielipiteenne 2 eri vaihtoehdosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudet tuulet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudet tuulet

Vieras
Eli, ollaan joka tapauksessa muuttamassa, mutta nyt olis kaks vaihtoehtoa. Molemmat ovat suunnilleen samankuntoisia ok-taloja, suunnilleen samankokoinen piha ym. No toisessa ei ole saunaa, mutta pihalle vois tehdä pihasaunan (joka mua itseasiassa miellyttääkin enemmän kuin sähkösauna).

Lähinnä kyse on siis paikasta.

Vaihtoehto A) pieni kylä, kirkonkylälle noin 5km, koululle ja päiväkotiin saman verran, enimmäkseen kesämökkejä, yksi ainoa tie kylän läpi jossa rajoitus 80km/h. Tässä vaihtoehdossa lapset sais jatkaa samassa päiväkodissa. Lähistöllä ei leikkipuistoja, eikä juuri mitään muutakaan

Vaihtoehto B) pieni kylä tämäkin, mutta isolle kaupalle yms. palveluille noin 2km, päiväkotiin, kouluun saman verran. Pieniä hiekkateitä, naapureita on mutta silti suojaisa tontti. Lasten vaari asuu n.1,5km:n matkan päässä.Tässä vaihtoehdossa lapset vaihtais päiväkotia, kun kuntakin vaihtuis.

Kertokaahan nyt mielipiteenne, niin kerron sen jälkeen mitä itse oon ajatellut... :)

B-vaihtoehto. On helpompi kun palvelut ovat kävelyetäisyydellä. Jos koulumatka jää alle 5 km vaihtoehdossa A, niin lapset eivät saa kyyditystä kouluun (ainakaan ensimmäisten luokkien jälkeen) ja 5 km on pitkä matka kulkea talviaikaan. Myös harrastuksiin kulkeminen on hankalampaa.

Ok, samaa mieltä olette kuin itsekin, eli mäkin oon ton B:n kannalla myös. Sitä vaan oon miettinyt että onko se lapsille kauheen rankkaa vaihtaa asuinpaikkaa ja päiväkotia kerralla, varsinkin kun ovat jo suht isoja (5 ja 4), ja kavereitakin jo on täällä... Ja tuo B on just se missä ei oo saunaa, mutta tosiaan ens kesänä rakennettais sinne se pihasauna, ja siihen asti voitais käydä mun isällä saunomassa.

Itse samantapaisia pohdiskeluja vuoden verran tehneenä ja jo koululaisten (+pienempien) äitinä yhdyn edellisiin eli ehdottomasti B-vaihtoehto. Arjessa se peruspyöritys on kaikki kaikessa ja mietippä erityisesti aikaa, kun lapset ovat koululaisia jne. Tällöin se, että palvelut ovat kohtuullisella etäisyydellä on kaikki kaikessa - ellei sitten aivan erityisesti tykkää täydellisestä omasta rauhasta ja eestaas suhaaminen ei haittaa. Entä omat lenkkeillysi, virkistäytymiset ym. Kummassa helpompaa saavuttaa?

Lapsesi ovat melkoisen pieniä noin kaverimielessä - meillä 10 v. löysi lennosta monta uutta hyvää kaveria, vaikka kesällä jätettiin haikeat hyvästi satojen kilometrien päässä asuville tärkeille kavereille. Lapset ovat aika taipuisia uusiin tilanteisiin.

[QUOTE="Kuula";24834554]Itse samantapaisia pohdiskeluja vuoden verran tehneenä ja jo koululaisten (+pienempien) äitinä yhdyn edellisiin eli ehdottomasti B-vaihtoehto. Arjessa se peruspyöritys on kaikki kaikessa ja mietippä erityisesti aikaa, kun lapset ovat koululaisia jne. Tällöin se, että palvelut ovat kohtuullisella etäisyydellä on kaikki kaikessa - ellei sitten aivan erityisesti tykkää täydellisestä omasta rauhasta ja eestaas suhaaminen ei haittaa. Entä omat lenkkeillysi, virkistäytymiset ym. Kummassa helpompaa saavuttaa?[/QUOTE]

Joo tuokin kävi mielessä, että koiran kanssa olis kyllä aika ikävää käydä aina lenkillä sen ison tien vartta, missä autot ajaa kovaa ohi...