Asiaa nukkumisesta. Ja minä taasen kysyn, että voiko eskari-ikäinen nukkua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
samassa huoneessa vanhempiensa kanssa, tosin omassa sängyssään?

Meillä siis melkein 6v nukkuu samassa huoneessa kanssamme, tosin omassa sängyssään.

Minä koen, että tämmöinen yhdessä nukkuminen luo ja tuo turvallisuuden tunnetta lapselle.
Lapsi on ollut koko pienen ikänsä hyvä nukkuja eikä ole painajaisia nähnyt.

Itse taas muistan, että kun alle kouluikäisenä jouduin nukkumaan yksin omassa huoneessa, niin ai että pimeä pelotti ja näin pimeässä jos jonkinmoisia otuksia. Heräilin myös yöllä pimeässä, kun niin kovin pelotti. Aamuyöstä sain vasta mennä vanhempieni viereen ja silloin sain kunnolla unenpäästä kiinni.

Tuon kokemuksen myötä päätin, että jos joskus oman lapsen saan, niin en kyllä samaa herkkua hänelle tarjoa, vaan hän saa nukkua kanssamme.

Hän siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan, sitten kun sitä itse haluaa.

Miksei, jos kaikki nukkuvat hyvin?

Kun vanhin oli eskarissa, me nukuimme kaikki viisi samassa huoneessa. Pohjaratkaisu silloisessa kodissa oli sellainen, että vaihtoehtoina oli me tai yksi lapsista nukkumassa eri kerroksessa kuin muut. Nukuimme sitten kaikki samassa, kun makuuhuonekin oli lähes 40 neliöinen. Ihan hyvin silti lapsi nukkui sitten, kun siirtyi omaan huoneeseen muuton yhteydessä, samalla kun kaksi nuorempaa siirtyivät omaan yhteiseen huoneeseensa.

no saa, jos se on kaikille hyvä ratkaisu :D
mein eskarilainen nukkuu eri kerroksessa ku me vanhemmat.. ja nukkuu erittäin hyvin, eikä heräile koskaan öisin mihinkään.. äidin unenlahjat perityneet =)

Tottakai voi jos se sopii sekä lapselle että vanhemmille. Me siirrettiin vähän ennen eskari-ikää omaan huoneeseen (ja omaan kerrokseen) koska mies kuorsaa kauhiasti ja lapsi heräili ilmeisesti siihen. Nyt nukkuu hyvin omassa huoneessaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja åpq;22122277:
mites vanhempien seksielämä? kohta on eroperheen muksu. Ja ainokainenkin vissiin??? nyhverölellipentu siitä tulee.

Kekseliäät vanhemmat ehkä voivat keksiä jonkun muunkin paikan harrastaa seksiä kuin makuuhuoneen sänky.. :whistle:

Itse nukuin yli 10-vuotiaaksi asti vanhempien kanssa samassa huoneessa :xmas: Edelleen ovat naimisissa. :D

mites vanhempien seksielämä? kohta on eroperheen muksu. Ja ainokainenkin vissiin??? nyhverölellipentu siitä tulee.

Seksiä voi harrastaa muuallakin kuin makuuhuoneessa. Meillä nukkuu muksut 3v-14v samassa huoneessa kuin minä ja mies nukkuu eri huoneessa. Silti meillä avioliitto kukoistaa ja lapset ovat itsenäisiä ja tasapainoisia. Kukin elää tyylillään eikä se ole keltään pois jos joku haluaa luoda lapsille turvallisen nukkumisympäristön=)

Justiinsakin näin, heh! Seksiähän ei voi harrastaa koskaan muuten, kuin pimeällä peiton alla omassa sängyssä!!! Kantsiiko avata silmät ja antaa vähän mielikuvituksellekin tilaa..Mutta ehkäpä Porvoossa on noita ero-perheitä juuri sen takia, ettei iskä saa pimppiä, kun lapsi nukkuu samassa huoneessa,,huhhuh!

Yhteistyössä