Asiakas rikkoo kaupassa tavaran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mut mitä sitten jos lapsi esim.leikkii kaupassa lelulla ja sit "vahingossa" rikkoo sen(Joku osa esim.lähtee irti) niin maksatteko kiltisti sen vai jätattekö piiloon sen rikkinäisen lelun? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
mut mitä sitten jos lapsi esim.leikkii kaupassa lelulla ja sit "vahingossa" rikkoo sen(Joku osa esim.lähtee irti) niin maksatteko kiltisti sen vai jätattekö piiloon sen rikkinäisen lelun? :xmas:

En kyllä anna lapseni leikkiä kaupan leluilla. Katsoa saa muttei koskea.

Mun pahin painajainen kaupassa on että pudottaisin jotain... Mulla kun ei oo tuloja, niin ei oo kyllä varaa korvatakkaan... Ja olis pikkasen noloa jos mies joutuis maksamaan jonkun mun tiputtaman jutun :ashamed:
Lapsille hermoheikkona joudun sanomaan koko ajan jos kävelevät lähelläkään mitään, mikä voi mennä rikki.
En tiedä mikä kaupoilla on käytäntö, mut voin hyvin kuvitella,että tuplana pyytäisivät maksun jos jotain hajottaisin... (se nyt vaan on mun tuuri)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:

En kyllä anna lapseni leikkiä kaupan leluilla. Katsoa saa muttei koskea.

Totta! Mut aika moni lapsi kuitenkin leikkii :whistle:

Olen töissä myös lahjatavaraa myyvässä pienessä liikkeessä. Tässä tilanteessa asiakas tiputti tuotteen takinhelmallaan tai laukullaan hyllystä. Tuote ei ollut mitenkään halpa, myyntihinta n. 120e. Reaktioni oli luonnollisesti sanoa, että "ei se mitään, sattuuhan näitä"-tyylinen. Heti sen perään jäi harmittamaan kun oli suunnilleen liikkeen kallein, uniikki, esine ja ennenkaikkea se, ettei asiakas MITENKÄÄN pahoitellut asiaa. Ei mitenkään ilmaissut pahoitteluaan vahingosta.... Kierteli vielä hetken ja lähti ulos, luonnollisesti ostamatta mitään.

Mieheni töissä stereoita ym myyvässä liikkeessä, jossa "joutuvat" antamaan laitteita myös asiakkaille kotiin koekäyttöön, ja eivät asiakkaat silloinkaan aiheuttamistaan naarmuista ym joudu maksamaan, mutta jos asiakas laitteen ostaa, niin taatusti saa sen jo naarmuttamansa laitteen! Ja juuri kertoi asiakkaasta, joka toi uuden laitteen koekäytöstä takaisin, naarmun kera, eikä ollut sanonut mitään! Vaikka laite pakasta vedetty, että kyllä on myös tyhmiä asiakkaita jotka eivät mokiansa kerro! Itsellä palaisi taatusti pinna tuollaisten kanssa, vähän eri kuitenkin kuin kaupassa yksi pieni lasitavara tms..

Mutta joo itsekin kaupassa työskentelevänä kaikkea on tullut nähtyä, vahinko on tietysti aina vahinko ja sen mukaan toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammukka:
Olen joutunut joskus vuosia sitten Tiimarissa maksamaan puolet vahingossa rikkomani tavaran arvosta, enkä saanut tavaraa itselleni - kiitettiin kyllä rehellisyydestä :o)

sama juttu käynyt mulle penskana. Viimeisillä rahoillani sen just ja just sain maksettua, ja pelotti kamalasti, mitä äiti nyt sanoo kun rahat meni siihen :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulle kävi kerran eräässä pienessä sisustusliikkeessä niin, että 2v. lapsi huitaisi alas yhden tuhottoman kalliin ruman kynttiläjutskan. Minun piti se maksaa :( yli 30e yhdestä rumasta pikku tuikkukupista!
Ei olla siinä liikkeessä käyty sen jälkeen, tiedetään vielä tämä putiikinpitäjä, on perijätär ja rikas mies niin että ei tod. tarvitsisi pienistä nipottaa....

Jos joku kalliimpi tavara menee rikki, niin niiden pitäisi laittaa se omaan vakuutukseensa.
Ei todellakaan olisi tarvinnut maksaa.

Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu tähän, mutta kerran pudotin Prisman kassalla jo maksetut ostokseni pusseineen, pussista hajosi 10kpl Piltti-purkkeja ja 1½litran maitopurkki. En mitenkään siinä vinkunut kassalle mitään, kunhan mielessäni sadattelin tyhmyyttäni, kun jätin pussin siihen kassalaarin päähän pakkaus"telineelle" ottaakseni loppuja ostoksiani kassalaarin "yläpäästä" ja otteeni irrotettuani pussi putosi pakkauspöydältä lattialle. Ja Prisma antoi uudet tilalle :) .

Miksi ei pitäisi asiakkaan maksaa rikkomaansa tavaraa????nekin muuten maksatetaan muilla!!!!onko teillä sama asenne jos joku vieras teillä rikkoo vaikka aalto-vaasin.ei semitään....

Meillä lapsi 3v. alkoi laittamaan suklaamunaa lähikaupassa kassahihnalle, mutta se vahingossa tipahti ja meni rikki. Kauppias täti katsoi ja peri siitä maksun, eikä sanonut mitään. Ollaan sinne tuhansia ja tuhansia euroja kannettu rahaa niin mun mielestä ois voinut kyllä sanoo vaan että ottakaa uus. Mutta enpä enää siellä paljon asioi. Kahen euron takia on menettänyt ainakin 1000.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Miksi ei pitäisi asiakkaan maksaa rikkomaansa tavaraa????nekin muuten maksatetaan muilla!!!!onko teillä sama asenne jos joku vieras teillä rikkoo vaikka aalto-vaasin.ei semitään....

no en tosiaan laita vierastani maksamaan jos vahinko sattuu! Ei tulis mieleenkään!

Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Meillä kans vanhin koittaa värkätä niitä leluja ja se on tympeintä et kieltää niin se sanoo isoon ääneen,mutta äiti nuokin saa leikkiä.

Meillä ihan sama juttu!! Siinä sitten ohjailen lapsia pois jotain mutisten perheiden erilaisista säännöistä..... ja muksu julistaa kuinka epäreilua se on ja miksi kaupan säännöt ei koske kaikkia perheitä!!! |O

Siis kuka maksattaa vieraallaan vahingossa rikki menneen aalto-vaasin??? :o Vakuutukset on sitä varten....

Ei kai kukaan ole niin pökö, että vahingon satuttua on ensimmäisenä ojentamassa laskua vieraalleen? Fiksu vieras sen sijaan tarjoutuu korvaamaan aiheuttamansa vahingon.

Eikös kaupoilla ole vakuutukset sitä varten. Kerran olin jopa yllättynyt, kun lapselta tipahti jo pakkaamis vaiheessa limupullo lattialle ja se räjähti rikki. Myyjä vain käski siivoojan paikalle ja kävi meille hakemassa uuden pullon. Mutta ystävällisestä palvelustahan saa asiakkaat palaamaan seuraavankin kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsi 3v. alkoi laittamaan suklaamunaa lähikaupassa kassahihnalle, mutta se vahingossa tipahti ja meni rikki. Kauppias täti katsoi ja peri siitä maksun, eikä sanonut mitään. Ollaan sinne tuhansia ja tuhansia euroja kannettu rahaa niin mun mielestä ois voinut kyllä sanoo vaan että ottakaa uus. Mutta enpä enää siellä paljon asioi. Kahen euron takia on menettänyt ainakin 1000.

no eikö ne lapset voi pitää niissä kärryissään tai ohjata pois siitä kassalta säätämästä?

entäs kirpparit? kuinka moni tunnustaa rikkoneensa jotain ja jättäneensä hyllyyn? entäs kuinka moni on tunnustanut kassalla ja tarjoutunut hyvittään? kirpparikamat on kuiteskin yksityisten ihmisten omaisuutta ja liian usein siellä rikotaam ja varastetaan kamaa

Yhteistyössä