Asiat solmussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuusessa ollaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuusessa ollaan

Vieras
Mistä apua, kun kaikki kusee? Tää on pitkä tarina, mutta koitan tiivistää. Mies oli kevättalven työttömänä (ei siis edes päivärahoilla vaan täysin tuloitta) ja jouduin yksin vastaamaan koko 6-henkisen perheen taloudesta. Rahat ei riittäny -> pikavippejä -> vippikierre -> ulosotto ja ihan siis normielämiseen, ei mihinkään humpuukiin nuo vipitkin.

Nyt mies on kyllä töissä, mutta yllättäen hän ei ole valmis auttamaan mua rahallisesti, vaikka mä pidin meitä pystyssä useamman kk hänen "sapattivapaansa" aikana, ilmeisen tuhoisin seurauksin.

Erota nyt tietty pitää ihan ekaks, sais ees yh-lisät + elarit, eikä tarvii ukon kuluista murehtia sen koommin. Sit pitäs kai johonkin velkajärjestelyyn päästä tai jtn. Mutta en tiedä pääseekö siihenkään jollain pikavippilaskuilla, ku kumminki kuvitellaan, että ne on otettu huvitteluun ja se on ns. kevytmielistä velkaantumista.

Ja mistä mä asunnonkin nyt saan, ku luottotiedot on menny?? Voi huokaus! Narun jatkoksi joutaisin, olisinkin varmaan jo, ellei olis lapsia.

Jos kykenet maksamaan nykyistä asuntoasi kannattaa pysyä siellä ja ehdottaa miehelle poismuuttoa. Jos ero tulee joutuu mies maksamaan elatustukea ja saat yhlisät ja asunnosta mahd lisää asumistukea(jos asutte vuokralla). Sosiaalitoimistossa kannaataapi käydä kysymässä. Ulosottovirastossa ei peritä maksuja takaisin juuri sillä siunaamalla jos sinut katsotaan varattomaksi, eli pienet tulot.Velat joutuu kyllä maksamaan takaisin ja korkojen kanssa Mutta jotta mitään noista asiosta voisi tehdä, olisi erottava ensin. Itse koettaisin soittaa ensin velkojille ja saada velkoja järjesteltyä itsenäisesti!

Niin tosiaan. Mieshän tässä on se joka kärsii! Sossusta tuskin saa työtä tekevät yhtään mitään. Veloista en ole tiennyt enää hetkeen paljonko niitä on ja minne. Eikä voimat riitä nyt mihinkään selvittelyyn. Yöunet ja ruokahalu on jo menneet. Ei taida olla ulos pääsyä tästä tunnelista. Talo on miehen, tähän en voi jäädä. Mä olen se joka lähtee.

Tee ulosoton kanssa sopimus maksuista. Niin tein minäkin. Hetken aikaa tuntui että olen ihan upoksissa mutta kun sain maksusuunnitelman tehtyä, alkoi asiat rullata ja kohta olen kuivilla.

Jos talo on miehen, niin sun kannattaa olla siinä kun et oliskaan. Et maksa mitään laskuja, mitä sen nimissä tulee vaan keskityt niihin pikavippien maksamisiin. Kun olet ne hoitanut, keräät kamasi ja häivyt.

Mun mielestä on kyllä outoa, että sä olet ottanut pikavippejä elämiseen. Miksei mies itse tehnyt sitä? Miten te voitte olla noin omissa rahoissanne neljän lapsen jälkeen? Talo on miehen jne.?

Älä turhaan mene narun jatkoksi. Suomi pitää huolen kansalaisistaan. Asunnon saatte ja sen evrran rahaa, että pääsette elämään normaalielämää. Kun hoidat laskusi pois, niin luottotiedotkin palaavat. Oppirahat vaan tuli nyt maksettua. Vaikka raha-asiasi ovat kaaoottiset, niin huolehdi kaikista UUSISTA laskuista ja älä päästä niitä ulosottoon. Jätä selalsiet kokonaan maksamatta, joiille et voi mitään. Jos pystyt, niin maksa pikavippejä, mutta ei muita ulosotoon menneitä laskuja. Näin velka ei paisu järkyttäväksi.

Yhteistyössä