Asiatonta palvelua Linnanmäellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympiintynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me emme tienneet tuota, minusta nuo asiat pitäisi olla paremmin esillä. Kaikilla ei ole internettiä. Hurjempiin laitteisiin olisi halunnut mennä, mutta isänsä ei uskaltanut lähteä seuraksi.

no miten sä nyt kirjoitat tänne jos teillä ei ole internettiä?

Pahoitteluni, että lapsellanne on tuollainen liikuntavamman aiheuttava sairaus, mutta todellakin silloin kannattaa muistaa, että täytyy kysellä.. Oli sitten kyse teatterista, kaupasta, huvipuistosta jne niin voi mennessään kysyä, että anteeksi, onko teillä jotain apuja/erikoistukea liikuntavammaisille. Ei vaan voi olettaa että toiset niitä automaattisesti tarjoavat. Ei ne kelan tuetkaan jne tule automaattisesti vaan täytyy ottaa selvää ja hakea niitä.

• Tykkää
Reactions: Vanna ja Tepadj
Vekkulassa ei ikävä kyllä pärjää oikein, jos ei kepeittä pääse kulkemaan. On portaita, liikkuvia liuskoja, pyöriviä putkia ja se lopun liukumäki. Sitä vastoin kepeillä pääsee moniin varmasti istumaan ja kepit voi jäädä asemalle, mm pikajuna, vuoristorata, lohikäärme, 4D leffa, kahvikuppikaruselli... Mutta olisivat tosiaan voineet sanoa, että avustaja pääsee ilmaiseksi, kun hakee oikeat paperit.

Ai näkevätkö ne sen jotenkin jälkikäteen? Sitten en taida kehdata tehdä valitusta, sillä leikkasin sitten tytöltä rannekkeen pois ja teippasin itselleni, jotta olisi tullut edes vähän vastinetta rahoille.

No tämäpä paljasti että on ihan provoa tämä. Jos teippaat rannekkeen itsellesi, niin ei se missään kelpaa. Ne näkee kyllä, että on teipattu... Ja jos sanot että meni rikki,näkee ne missä laitteissa on käyty. Ja sanoit, että isä ei halunnut hurjempiin, mutta sä olisit mennyt joten miksikäs et sitten sä mennyt tytön kanssa? Jep jep.

[QUOTE="Eepeli";26182649]Miten musta tuntuu, että sulla ois internetti...[/QUOTE]

ja mahdollisus ystävälä olla yötä jolla netti jolla kritisoida, on pois suljettu?

En lukenut koko ketjua läpi eli pahoittelen jos kysyn samaa mitä jo ehkä kysytty.
Mutta millainen sairaus lapsellanne on? Miksi ei päässyt muihin laitteisiin? Onko lapsenne älyllisesti ihan terve? Luulisi ainakin silloin että pääsisi yksinkin laitteisiin jos pystyy keppien kanssa yksin liikkumaan. Minkä pituinen lapsenne on?
Itse työskentelen kehitys ja liikuntavammaisten lasten kanssa ja kyllä he ovat aina linnanmäellä päässeet kaikkiin mahdollisiin laitteisiin vaikka ovat vaikeasti vammaisia eivätkä moni heistä pysty yhtään kävelemään. Heidät on aina kannettu laitteisiin, vuoristoratoihin, jarusselleihin jne.
Mutta ymmärrän teitä hyvin, tietenklin tuollainen harmittaa :(

Taas tällainen ihminen, kun kaikki pitäisi tarjota tarjottimella, ettei vaan tarvitse itse nähdä vaivaa. Olen varmaan erittäin tylsä insinööri, mutta itse suunnittelen kaiken etukäteen. Meillä alle kouluikäiset terveet lapset, mutta silti kun mennään huvipuistoon olen ETUKÄTEEN netistä tutkinut mitä tarjolla näin pienille ja mitä maksaa. Sen mukaan arvioinut oman lapseni mielenkiinnot huomioon ottaen kannattaako ostaa sille ranneke vai kertaliput. Näin ei siellä huvipuiston kassalla tarvitse ihmetellä ja hidastaa jonoa, että ottaako ny jessicalle ja nico-petterille se ranneke vai ei.

Ja ei, et voi vedota ettei kaikilla ole nettiä jos vappupäivänä palstailet tähän aikaan illasta. Muutenkin varmasti puhelin kaikilta löytyy jolla voi ETUKÄTEEN soittaa ja kysyä mites meidän kannattaa toimia ja miten toimitte avustajien kanssa

• Tykkää
Reactions: Vanna
Aika asiatonta on myös tällanen omien virheiden laittaminen "hucvipuiston syyksi". Oliko lipunmyyjällä tieto että ranneke tulee liikuntarjoitteiselle? Kysyitkö kassalla mitään keppien mahdollisesti asettamista rajoitteista laitteiden suhteen? Jos ei isänsä uskaltanut hurjempiin laitteisiin avustajaksi,mikset sinä alunperin ollut avustajana/saattajana? Luulisi että jos 13v lapsella kepit käytössä niin vanhemmat olisivat tottuneita ottamaan selvää asioista. Eikö oikeasti tullut mieleen edes ton Vekkulan kohdalla,että siellä ei keppien kanssa liikkuminen onnistu?

Vaikka (huono) provohan tämä on..

Te keillä ei ole sairasta lasta tai ette ole IKINÄ ollut vammaisten kanssa tekemisissä niin ette todellakaan voi ymmärtää näitä asioita.JOTEN ÄLKÄÄ KIRJOITELKO IDIOOTTIMAISIA KOMMENTTEJANNE ASIASTA MISTÄ ETTE TAJUA YHTÄÄN MITÄÄN!!!!! Terveiden lasten vanhemmat ellävät kummallisessa pumpulissa.

Te keillä ei ole sairasta lasta tai ette ole IKINÄ ollut vammaisten kanssa tekemisissä niin ette todellakaan voi ymmärtää näitä asioita.JOTEN ÄLKÄÄ KIRJOITELKO IDIOOTTIMAISIA KOMMENTTEJANNE ASIASTA MISTÄ ETTE TAJUA YHTÄÄN MITÄÄN!!!!! Terveiden lasten vanhemmat ellävät kummallisessa pumpulissa.

Mitä idioottimaista on olla eri mieltä siinä kohtaa, kun tilittäjä on väärässä?

6,50 on sellainen kiskurihinta kertalipusta, että kenenkään ei pitäisi maksaa sitä. Voitot menevät lastenpäivän säätiölle, mutta ei se oikeuta riistoa, eikä liikuntarajoitteisten syrjimistä.

Jo vuosia sitten puhersin Vekkulassa. Ei olisi tytär varmaan siinä pärjännyt, vaikka omaan tahtiinsa olisi sinnitellyt. Oli se niin hankala vehje. Harmi, jos kuitenkin olisi ollut halukas kilvoittelemaan. Reklamoikaa.

Siis miten tuolla muka syrjitään ??? Sillä rannekkeella ja avustajan kanssahan pääsee joka paikkaan melkeinpä. Paitsi tietty vekkula on vaikeampi homma. Sitä paitsi auttaavat nostamisessa jne. Ei tässä ole mitään muuta, kun että aloittaja ei ole ottanut asioista selvää !

Itse tykkään ottaa selvää etukäteen asioista. Jo sinkkuna matkustaessa otin etukäteen selvää hinnoista yms. Nyt lasten myötä minusta on selvää, että edelleen etukäteen otan selvää miten esim. matkakohde soveltuu lapsille, mitä heitä kiinnostavaa tekemistä siellä mahdollisesti on. Itselläni ei vakavasti sairaita lapsia ole, mutta pikkuvaivana ruoka-allergiat. Ja kyllä olen etukäteen ottanut selvää, miten satavarmasti ilmaisen itseni esim. ravintolassa, jotta saan lapselleni sopivaa ruokaa. Joten uskon, jos minulla olisi erityisapua tarvitseva lapsi ottavani myös silloin etukäteen selvää, miten hänen kanssaan sujuu huvipuistokäynti sujuvasti. Eikä niin, että mennään nyt paikalle ja kait meille tarjotaan meille kuuluvat edut. Ja varsinkin jos lapsi on jo kouluikäinen luulisi vanhemmille olevan tämä selvää.

Bla bla bla me ollaan erikoisia säälikää meitä. Kai sitä nyt saa kommentoida vai rajaako jonkun vammaisuus senkin pois.

Siis jos mulla ei ole sairasta/vammaista lasta tai en ole ollut tekemisissä vammaisten kanssa,en saa ihmetellä sitä että lapsen vanhemmat eivät ole tottuneet ottamaan selvää asioista?? Luulisi että juuri tällaisessa tilanteessa vanhemmat olisivat tottuneet siihen että AINA pitää itse selvittää miten asiat kannattaa hoitaa. Omalla lapsellani on vain pari ruoka-aine-allergiaa,mutta joka ikinen kerta kun on tarkoitus että lapsi jotain syö,otan selvää tuotteesta. Eli kaupasta en osta mitään tarkistamatta tuoteselostetta,kylässä varmistan aina isäntäväeltä tarjoilujen sisällön,ravintolassa kysyn aina tarjoilijalta yksityiskohtaiset tiedot mitä annos sisältää jne. En todellakaan oleta että vaikka laittasin lapselle paidan jossa lukisi isolla ALLERGINEN XX JA XX (xx=ruoka-aine jolle lapsi allerginen),ravintolassa tarjoilija oma-alotteisesti selvittäisi mitä lapselle voi listalta turvallisesti tilata.

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;26182695:
Taas tällainen ihminen, kun kaikki pitäisi tarjota tarjottimella, ettei vaan tarvitse itse nähdä vaivaa. Olen varmaan erittäin tylsä insinööri, mutta itse suunnittelen kaiken etukäteen. Meillä alle kouluikäiset terveet lapset, mutta silti kun mennään huvipuistoon olen ETUKÄTEEN netistä tutkinut mitä tarjolla näin pienille ja mitä maksaa. Sen mukaan arvioinut oman lapseni mielenkiinnot huomioon ottaen kannattaako ostaa sille ranneke vai kertaliput. Näin ei siellä huvipuiston kassalla tarvitse ihmetellä ja hidastaa jonoa, että ottaako ny jessicalle ja nico-petterille se ranneke vai ei.

Ja ei, et voi vedota ettei kaikilla ole nettiä jos vappupäivänä palstailet tähän aikaan illasta. Muutenkin varmasti puhelin kaikilta löytyy jolla voi ETUKÄTEEN soittaa ja kysyä mites meidän kannattaa toimia ja miten toimitte avustajien kanssa

Näin minäkin teen ja ostan ne rannekkeetkin etukäteen, saa kaupan bonuskortilla jopa halvemmalla, eikä tarvitse jonotella.
Aikaisemmin en ole kyllä huomannut, että dysfaatikotkin saisivat ilmaisen avustajan, olen siis vuosia maksellut turhaan rannekkeesta kuopuksen kanssa. Tosin on tullut käytyä laitteissa ilman kuopusta isompien lasten kanssa.

Yhteistyössä