Askarruttava asia johon kaipaisin vastausta ystävälliseltä naispuoliselta. (Menkoista pieni pätkä yms)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttaisiko joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttaisiko joku

Vieras
Elikkäs yritän kertoa mahdollisimman lyhyesti.

Mulla menkat alkoi 29.8 vuoti ainakin sen reilu 3 viikkoa, 7.9 kävin äippäpolilla gynelääkärillä joka määräsi mulle Teroja runsaan kuukautisvuodon takia,no terot loppui 17.9, sitten alkoi toissapäivänä aamulla tyhjennysvuoto ja nyt on jo loppumaisillaan. Äitiyspolilta nytten sitten äsken soitettiin ja käskettiin mun huomenna aamulla mennä antamaan virtsanäyte ja verikokeilla katotaan raskaustesti. Mutta minkä takia r-testi otetaan vaikka ultrattiin silloin 7.9 ja kohtu oli todella siistissä kunnossa. Ja 7.9 gynelääkäri mulle sanoi että mitään tulehduksen merkkejä ei ole eikä raskautumisen merkkejä. Ihmetyttää kyllä miks mun pitää mennä silti, enkä tiedä kun ensimmäistä kertaa söin teroja että kuuluuko terolutkuurin jälkeen rintoja nipistellä ja vasemmasta puolesta kohdun kohdalta nippailla välillä.. Googlesta tuskin mitään löytyisi niin ajattelin että voisiko joku ihana ihminen valaista vähän mulle. Sitten on ollut palelua ja nälkää kokoajan.

Raskaus on mahdollinen aina kun ei käytä ehkäisyä. Terolutit eivät ehkäise raskautta, vaan joissain tapauksissa jopa auttavat raskaaksi tulemista. Se että 7.9 ei ole näkynyt merkkejä raskaudesta ei tarkoita sitä etteikö raskaustesti nyt voisi olla positiivinen. Olettaen tietysti että olet ollut yhdynnässä =) Eli tyhjennysvuoto ei välttämättä sulje pois mahdollista raskautta.

Terolutit voivat aiheuttaa mainitsemiasi oireita, mutta yleensä oireet loppuvat tyhjennysvuotoon. Enempää en osaa autaa, kun en tiedä mikä on tilanteesi alunperin. Siis yritättekö raskautta tms.?

[QUOTE="minä";22094503]Raskaus on mahdollinen aina kun ei käytä ehkäisyä. Terolutit eivät ehkäise raskautta, vaan joissain tapauksissa jopa auttavat raskaaksi tulemista. Se että 7.9 ei ole näkynyt merkkejä raskaudesta ei tarkoita sitä etteikö raskaustesti nyt voisi olla positiivinen. Olettaen tietysti että olet ollut yhdynnässä =) Eli tyhjennysvuoto ei välttämättä sulje pois mahdollista raskautta.

Terolutit voivat aiheuttaa mainitsemiasi oireita, mutta yleensä oireet loppuvat tyhjennysvuotoon. Enempää en osaa autaa, kun en tiedä mikä on tilanteesi alunperin. Siis yritättekö raskautta tms.?[/QUOTE]

Juu kyllähän me yritämme raskautta,mulla ei ole oireet loppunut tyhjennysvuotoon. Ja emme käytä ehkäisyä mutta olimme yhdynnässä päivää ennen kuin minulla menkat alkoi. Joten ajattelin että jos olen esimerkiksi ollut niin alussa raskaudessa että sitä ei etes huomannut ultrassa, laskin että olisin ollut vasta 6pv silloin kun minulta ultrattiin ja silloin ei ollut minkäänlaisia oireita mitkä voisivat viitata esim raskauteen. Vasta joku aika sitten on alkanut nipistelemään rintoja ja nippailemaan alavatsasta. Päänsärkyä on myös ja välillä vilun tunnetta. Huomenna sen sitten ehkä jo tietää olenko vai en. Toivoisin ainakin niin paljon että olisin.

Hyvähän se raskaustesti on tehdä. Ultrassa raskaus näkuu vasta n. viikoilla 6-7 eli 4-6 viikkoa hedelmöittymisestä.

Raskaustesti on tärkeää tehdä myös siksi, että lääkäri tarvitsee sen tiedon tehdessään päätöksiä jatkosta. Joskus pelkkä Terolut ei ole riittävä apu raskautumiseen ja silloin on tarpeen miettiä muita vaihtoehtoja.

Keroo kun tiedät tuloksen!

Yhteistyössä