Asteita +1, omalla pihalla lunta yli 30cm, välikausi-, vai toppahaalari?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Tarhan pihalla ei noin paljoa lunta ole, mut mietin tässä, et kumman sitä laittais pojulle tarhaan. Lämpötila varmaankin nousee hieman päivän aikana, mut jos välikausihaalarin laittaa, ni kannattaisko sinne villahaalari kuitenkin laittaa alle? Vai oisko toppis vielä parempi, ku lunta on vielä reilusti?

Mä meinaan laittaa toppahaalarit molemmille vaik kadut näkyy olevan sulat. Isompi ehkä pärjäisikin välikausihaalarilla ku mennään käveleen mut en mua riskiä et paleltuis ku on koko talvi sairastettu. Ja älkää nyt sanoko ettei kylmästä voi sairastua ku meillä ainaki minä ja lapset saadaan flunssa välittömästi jos liian vähissä vaatteissa hurjastellaan ulkona.

Mulla vähän sama ongelma. Täällä on kaikki lumet sulaneet, tosin eskarin pihassa saattaa ihan vähän olla. Ehkä tyttö vois laittaa villapaidan, välikausitakin ja vähän paksummat housut.

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Mä meinaan laittaa toppahaalarit molemmille vaik kadut näkyy olevan sulat. Isompi ehkä pärjäisikin välikausihaalarilla ku mennään käveleen mut en mua riskiä et paleltuis ku on koko talvi sairastettu. Ja älkää nyt sanoko ettei kylmästä voi sairastua ku meillä ainaki minä ja lapset saadaan flunssa välittömästi jos liian vähissä vaatteissa hurjastellaan ulkona.

Niin siis eihän kylmä sairastuta, mutta alentaa vastustuskykyä niin siksi sairastuu helpommin. Että ei kannatakkaan turhaan kylmettyä. Ja kun on kylmä alkaa nenä vuotaan ja pöpöt tarttuu helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Tarhan pihalla ei noin paljoa lunta ole, mut mietin tässä, et kumman sitä laittais pojulle tarhaan. Lämpötila varmaankin nousee hieman päivän aikana, mut jos välikausihaalarin laittaa, ni kannattaisko sinne villahaalari kuitenkin laittaa alle? Vai oisko toppis vielä parempi, ku lunta on vielä reilusti?

Ehdottomasti toppapuku...aamulla just huomasin lasta hoitoon viedessäni, että monella lapsella oli välikausipuku päällä ja maa jäässä ja lumessa...näin siis Oulussa...villapuku toki auttaa asiaa, mutta miksei voi pitää sitä toppapukua kunnes lumi on sulanut?!

Tätä ei tarvitse yhtään miettiä. Ilman muuta toppapuku. Oma poika meni hoitoon kevyttoppapuvussa. Täällä etelässä ei ole lunta yhtään ja päiväksi on luvattu 8 astetta lämmintä. Silti vk-puku tuntuu vielä liian ohuelta.

Yhteistyössä