Asuinalue minne et muuttaisi Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No me asutaan viikissä ja ollaan tykätty..Ja mun mielestä itä-hesa ei oo mikään äly paha.paljon tulee just tässä malmilla,myllypurossa,vuosaaressa pyörittyä ja ihan hyviä neki on..vuokki ainaki paljon nyt saanu mun mielestä hyvää huomiota :)

Jos nyt jotain sanois niin Itäkeskus on aivan hirveetä aluetta (saa pelätä, kaikki ulos jäävä varastetaan tai rikotaan jne.), Kontula ja etenkin Myllypuro vähän rauhallisempia. Metroreitin varrelta jos pitäs valita, niin Kulosaari ois varmaan rauhaisin paikka?

Vuosaari esimerkiksi on Helsingin suurin lähiö, asukkaita n.30 000 eli tälläkin alueella on erilaisia asuinalueita joista meri-rastilaan ja vanhaan Vuosaareen en muuttaisi ja Kallahtikin on siinä ja siinä, Rastila ja etenkin Aurinkolahti on taas ihan huippupaikkoja. Tosin Aurinkolahden kämpistä saa maksaa itsensä kipeäksi.

Itä-Helsingissä en muuttaisi Puotinharjuun, Myllypuroon, Kurkimäkeen, Vesalaan, Kontulaan enkä Itäkeskukseen. Marjaniemi, Herttoniemi, Roihuvuori, Jollas, Kulosaari on taas kivoja paikkoja. Puotilakin on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Maunula
Oulunkylä
Veräjämäki (K)
Torpparimäki
Viikinmäki
Viikki (K)
Pihlajisto
Savela
Pihlajamäki
Pukinmäki
Ylä-Malmi
Ala-Malmi
Tapaninvainio
Tapanila
Fallkulla
Siltamäki (K)
Tapulikaupunki
Puistola
Jakomäki
Länsi-Herttoniemi
Herttoniemen satama (K)
Roihuvuori
Jollas
Laajasalo
Marjaniemi, Itäkeskus
Puotila (K)
Puotinharju
Myllypuro
Kontula
Kivikko (K)
Kurkimäki (K)
Vesala
Mellunmäki
Keski-Vuosaari
Rastila
Meri-Rastila
Kallahti (K)

sanottavaa näistä?

Tapanila
Siltamäki
Puistola

Noihin voisin muuttaa =)

ei kannata ainakaa itäkeskukseen muuttaa. siel on hirveesti kaikkia hörhöjä ja deekuja. enkä muuttais kyl jakomäkeen, mellunmäkeen, kontulaan enkä kallioon (ainakaan kaikkiin paikkoihin kuten sörnäisiin, helsinginkadulle enkä vaasankadulle, huih!)

Mikäli asunnot on VVO:n niin sitten Marjaniemi-Itäkeskus on ihan jees. Kontulaan en ikuna muuttaisi siis ainakaan Kontulankaaren puolelle. Vuosaaresta varmaan löytyy ihan kelvollisia alueita eli ei oo todellakaan pahimmasta päästä =)

Itse aikanaan kun hain asuntoa, ainoa toive oli että ei Itä-Helsingistä ja kuinkas kävikään.. Itäkeskuksesta tarjottiin asuntoa ja kävin katsomassa ja otin vastaan enkä päivääkään ole katunut. =) Mutta kaupungin asuntoon en kovin helpolla Itä-Helsinkiin muuttaisi.

Kumma kyllä, suurimmalla osalla mun tuntemista ihmisistä on aikamoisia ennakkoluuloja tiettyjä kaupunginosia kohtaan vaikka eivät ole niissä itse koskaan tai lähimpään kahteenkymmenenn vuoteen edes asuneet... kaikkiin juoruihin ei todellakaan kannata uskoa, maine on aika kamala koko itähelsingin aluella, ja se maine ei vastaa useimmissa paikoissa todellisuutta tippaakaan... :whistle:

Öky-Kulosaari tietty mutta myös Jollas, Laajasalo ja Marjaniemi ovat hienoja merellisiä paikkoja. Bussiyhteys metroasemille kannattaa varmistaa.

Muihin en muuttaisi, liian levotonta eikä luontoa tai merta lähellä.

Oon asunut Myllypurossa yli 17 vuotta ja viihdyn hyvin. Luonto tässäkin lähellä, ja esim. Viikkiin kivenheittämä. Eipä siellä Viikissäkään kerrostaloissa asuessaan sitä luontoa kauheasti näy. Narkkeja ja pultsareita on ihan joka puolella, just oli yks päivä jossain paikallislehdessä kuinka Kulosaaressakin diilataan ihan avoimesti keskellä päivää. Se kuinka jossakin viihtyy riippuu tosi paljon millaisessa talossa ja millaiset naapurit sattuu olemaan. Ennakkoluuloja minullakin on monia alueita kohtaan, mutta kummasti vaan niissäkin ihan normaalit ihmiset asuvat ja viihtyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja love:
Öky-Kulosaari tietty mutta myös Jollas, Laajasalo ja Marjaniemi ovat hienoja merellisiä paikkoja. Bussiyhteys metroasemille kannattaa varmistaa.

Muihin en muuttaisi, liian levotonta eikä luontoa tai merta lähellä.

Meillä tuo luonto tunkee melkein ikkunoista sisään, kesäisin voi katsella pihalla rusakkoperheen eloa, joita kettu käy toisinaan verottamassa. Hirviä ja peurojakin silloin tällöin tänne eksyy. Eli tänne kamalaan itä-Helsingin Myllypuron betonilähiöön.

Kontulassakin on ihan ok paikkoja ja sitten semmoisia minne en muuttaisi. Vesalan pientalo alue on todella rauhallinen, mutta kerrostalo alue levotonta. Mellunmäessa metroaseman seutu rauhatonta, mutta vanhamellunmäki on aikas rauhallista aluetta. Myllypurossa on myös levottomia kohtia, mutta myös ok alueita. Itse asun vuosaaressa ja viihdyn uusi alue missä asun. Vuosaaressakin on paikkoja mihin en muuttaisi.
Jos haluat niin laita yv:tä niin voin sanoa jos tiedän millaista aluetta se asunnon ympäristö on.

Itse en muutaisi malminkartanoon, keskustaan, malmille...
Mä pidän metrosta se on nopea ja luotettava. Ei jäädy talvella niin kuin junat.

Kontula, Itis, Mellunmäki, Malmi, Jakomäki ainakin tulee mieleen. Itse olen Kalliossa asunut ja tykkäsin tosi paljon, tosin moni on taas Kalliostakin niin eri mieltä.....linjoilla asuttiin. Diggasin ihan älyttömästi...haikeana muistelen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Kumma kyllä, suurimmalla osalla mun tuntemista ihmisistä on aikamoisia ennakkoluuloja tiettyjä kaupunginosia kohtaan vaikka eivät ole niissä itse koskaan tai lähimpään kahteenkymmenenn vuoteen edes asuneet... kaikkiin juoruihin ei todellakaan kannata uskoa, maine on aika kamala koko itähelsingin aluella, ja se maine ei vastaa useimmissa paikoissa todellisuutta tippaakaan... :whistle:

Mä asuin Vesalassa yhteen aikaan ok talo alueella ja ystävän mies kun tuli sinne ekaa kertaa (ei ole helsingistä) niin sen opiskelukaverit oli pelotellut siitä alueesta. Oli se mies aika äimänä kun se sitten näki millainen alue se on. Rauhallista, todella rauhallista.

Mä en muuttais Kontulaan, Mellunmäkeen, Jakomäkeen enkä Myllypuroon. Enkä Malmille enkä Pasilaan, enkä ihan keskustaankaan näin lapsellisena.

Ookko sä tänne päin tulossa??? =) :D

Alkuperäinen kirjoittaja AugustMoon:
Kontula, Itis, Mellunmäki, Malmi, Jakomäki ainakin tulee mieleen. Itse olen Kalliossa asunut ja tykkäsin tosi paljon, tosin moni on taas Kalliostakin niin eri mieltä.....linjoilla asuttiin. Diggasin ihan älyttömästi...haikeana muistelen :)

Mä en taas ikinä muuttaisi kallioon. Ja hesarille en ikinä muuttaisi, mutta mun työkaveri taas viihtyy siellä todella hyvin ja hänestä siellä ei ole mitään pelottavaa.

Yhteistyössä