Asuminen vanhempien ka samassa talossa, PLUSSAT ja MIINUKSET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
minun vanhemmat asuvat paritalossa, nyt naapurit ehkä on myymässä oman asunnon ja nyt syntyi kysymys:ollaanko me kiinnostuneita?
mun mielestä +:t on:
-hyvä talo
-ihana piha
-"pienet" asumiskustannukset
-vanhempien läheisyys(meillä on 2 pientä lasta)

miinukset:
-vanhempien läheisyys(yksityisyys jne..)

mitä mä unohdin? kannataako olleenkaan edes ajatella muutta näin lähelle vanhempia?

Riippuu, millaiset välit teillä on. Ilmeisesti aika hyvät, kun edes harkitsette moista.

Tuossa on se hyvä puoli, että vaikka asutte lähellä, niin teillä on kuitenkin aivan oma huusholli, joten ette ihan mutsin ja faijan kanssa samassa talossa asu. Jos alkaa ottaa päähän, niin sitten vain pysyttelee jonkin omien seinien sisäpuolella, ei vieraile eikä kutsu heitä kylään.

-ei omaa päätäntävaltaa (vanhemmat sanovat asiaan kuin asiaan mielipiteensä, halusit sen kuulla tai et. Ei voi olla vaikuttamatta päätöksiin)
-yhteiset vieraat suvun suhteen
-lapset yhteisiä, kuinka kasvatat, kun lapset saavat pastilleja ja jäätelöä ennen lounasta..ai niin juu, se onkin isovanhempien oikeus, älä nipota siitä
-ihana pihamaa muuttuu työleiriksi: kasvata luomuporkkanoita, herneitä, mansikoita..kaikkea.
-pienet asumiskustannukset kumoutuu sillä, että heti vapaan tullessa on kiire pos kotoa elämään omaa elämää vanhempien vaikutuspiirin ulkopuolelle. Ja se vasta kalliiksi tulee.

+hyvä talo
+hädän hetkellä on joku joka voi auttaa välittömästi

Lapset osaavat sitten ovelasti luovia vanhempien ja isovanhempien välillä, jos näillä on erimielisyyksiä kasvatusasioista. Oletteko vanhempien kanssa yksimielisiä siitä miten taloa ja pihaa hoidetaan ( heti ja viimeisen päälle/no, katsotaan koska ehditään )

Haluavatko vanhemmat teitä seinänaapureiksi?

Itse en ainakaan ajattelisi olevani noin lähellä vanhempia. En tosiaankaan! Kiva kai jos vanhemmat asuvat suht lähellä, mutta ei ihan noin lähellä. Tulisi kyttäys olo. Ja mitä miehesi siihen sanoo? Anoppi ihan naapurissa...?

Me asuttiin samassa talossa mun vanhempien kanssa muutama vuosi. Kerrostalossa tosin.

Ei ollut huonoja puolia. Mun vanhemmat eivät ole tuppautujia, me emme ole tuppautujia, vaan me soitimme ja kysyimme sopiiko tulla kylään, jne. Meitä neuvottiin vain kun kysyimme neuvoa, ihan itse saimme päättää asioistamme. Yksityisyys siis säilyi.

Oli hienoa, kun oli apu lähellä, kun vauvalla oli kovat itkut päällä ja itse halusi pienen breikin. Tai kun illalla huomasi että pitäisi käväistä kaupassa & mies oli töissä; pirautin äitini tai isäni nukkuvan vauvan seuraksi, ja käväisin lähikaupassa.

Yhdessä oli myös kiva tehdä kävelylenkkejä, kulkea samaa matkaa keskustasta kotiin, jne.

Kai se riippuu ihan siitä, millaisia ne vanhemmat ovat. Joillain ystävilläni on vanhempia, joiden kanssa ei voisi asua edes samassa kaupungissa, koska he tuppautuvat koko ajan, ja tunkevat neuvojaan joka tuutista vaikkei kukaan niitä kaipaa. Mun vanhemmat on niin ihania että naapurina asuminen onnistuisi hyvin :). Itse asiassa olen haikaillut muuttoa samaan pihapiiriin jossa he asuvat.

+ ei asumiskustannuksia
+ ei ruokakustannuksia

- ei voi ryypätä
- ei voi polttaa
- ei voi valvoa niin pitkään kuin haluaa
- ei voi tuoda kavereita silloin kun huvittaa
- ei voi nussia silloin kuin haluaa
- joutuu tekemään kotitöitä käskystä, eikä silloin kuin huvittaa

[QUOTE="hankey";23881537]Lapset osaavat sitten ovelasti luovia vanhempien ja isovanhempien välillä, jos näillä on erimielisyyksiä kasvatusasioista. Oletteko vanhempien kanssa yksimielisiä siitä miten taloa ja pihaa hoidetaan ( heti ja viimeisen päälle/no, katsotaan koska ehditään )

Haluavatko vanhemmat teitä seinänaapureiksi?[/QUOTE]

Joo, siis todillakin haluavatmeidät sinen, heiltä tä idea on lähtöisinkin!
Pihasta en tiedä....kun jokaisella on oma piha niin ei niillä kai mitään sanottava voi olla vaikka meillä olis ruoho metrin korkea?:)

Alkuperäinen kirjoittaja mies lähempänä 30v;23881598:
+ ei asumiskustannuksia
+ ei ruokakustannuksia

- ei voi ryypätä
- ei voi polttaa
- ei voi valvoa niin pitkään kuin haluaa
- ei voi tuoda kavereita silloin kun huvittaa
- ei voi nussia silloin kuin haluaa
- joutuu tekemään kotitöitä käskystä, eikä silloin kuin huvittaa

Taisit lukea vai otsikon? Kyse on siis paritalosta, eli asumis- ja ruokakustannukset on ja siinä on erilliset ovet ja seinä välissä:)

Yhteistyössä