Asumisoikeusasunnon näyttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ankka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ankka"

Vieras
Olen harkitsemassa asumioikeusasunnon ostoa ja kyselin yhdestä kohteesta. Virkailija sanoi että asunnon näyttö on jo tarjous? Mulla ei siis ollut hakemusta kyseiseen taloon mutta kysyin vaan voisinko käydä asuntoa katsomassa kun se vastaa aikalailla mitä etsitään. Eihän asuntoa tietty ole pakko ottaa vaikka sitä käy katsomassa. Oletteko muuten vastanneet kaikkiin asuntotarjouksiin mitä teille on tullut esim. aso asunnoista tai vuokra kämpistä?

En ymmärrä kysymystä.

Kun asunto vapautuu ja siitä järjestetään näyttö, asunnosta saavat tarjouksen ne, jotka ovat jonossa ko. asuntoon pienimmillä järjestysnumeroilla. He pääsevät katsomaan asuntoa. Yleensä tarjous (ja mahdollisuus näyttöön) lähetetään 5-10 ensimmäiselle jonosijalla olevalle.

Ilmeisesti virkailija siis tarkoitti että mulla pitää olla hakemus kyseiseen kämppään tällä "asunnon näyttö on jo tarjous". Onko muuten millaisia kokemuksia teillä asumisoikeusasunnoista? Nykyisessä asunnossa on aika korkea vuokra ja saisin isomman aso asunnon 60e. halvemmalla kuukausi vastikkeella.

Jos on Asoon rahaa, on usein rahaa ostaa omakin. Pitää sulla olla kuitenkin se asumisoikeusmaksu.

Mutta jos ei halua vielä omaa niin on hyvä vaihtoehto kaupungin vuokra-asunnoille joissa saattaa olla kaikenlaista vipeltäjää. Oli erittäin rauhallinen asua ja kivat naapurit. Ed. asunnossani joka kaupungin vuokra-asunto oli yläkerrassa kova bilettäjä ja huumeiden käyttäjä yms. ihmeporukkaa ja sai pelätä.

Yhteistyössä