asunnon hakeminen ja jos siihen muuttaakin enempi ku ilmoitettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
hain hiljattain asuntoa pelkästään itselleni ja lapsille, kun olemme miehen kanssa hakeneet eroa..

sain vastikään viestin, että minulle ja lapsille on löytynyt asunto. olemme kuitenkin päättäneet miehen kanssa jatkaa yhteiseloa, mutta voiko tästä tulla ongelmaa vuokranantajan tahdolta. kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto..

Mä tekisin niin, että muuttaisin sinne itse ensin ja sit vähän ajan päästä ilmoittaisin, että sinne on muuttanut joku muukin. Vaikka tuskin sinällään mitään merkitystä. Kämpän vaan saa yhärinä huomattavasti helpommin...

siis ku ensin haettiin pari vuotta asuntoa, sit monta kk sitte laitoin et tartteen asunnon itelle ja lapsille ja nyt vähä aikaa sitten laitoin taas uuden hakemuksen, mut miehen kanssa ollaan paremmissa väleissä nyt.. ja yhteiselon jatkuminenki mahollista..

[QUOTE="aloittaja";22972732]täh? tarvitaanpas.. mut jos ei muuten ni muutan sit eka lasten kans ja mies perästä..[/QUOTE]

Miksi ette voi asua siinä missä nytkin?

[QUOTE="eve";22972739]Miksi ette voi asua siinä missä nytkin?[/QUOTE]

tahdon n.100 kilsan päähän sukuni luo, jossa on tukiverkkoa, täällä kun sitä ei ole ikinä ollut. ja ollaan siis monen monta vuotta haettu sitä asuntoa koko ajan sieltä 100 kilsan päästä..

mun kaveri asu eka yksinään lasten kans ja sit löysi uuden miehen joka muutti sin,mut eivät ilmottaneet...nyt maksaa sit viel 1 ylimääräsest vesimaksun,mut ei oo kirjoil siin kämpäs!

ku mietin et ku tässä on kuitenni kk aikaa muuttoon ni asiathan voi muuttuu suuntaan jos toiseen et mitäköhän ne siellä vuokranvälityksessä tuumaa tästä..

[QUOTE="aloittaja";22973349]ku mietin et ku tässä on kuitenni kk aikaa muuttoon ni asiathan voi muuttuu suuntaan jos toiseen et mitäköhän ne siellä vuokranvälityksessä tuumaa tästä..[/QUOTE]

Otat nyt vaan sen asunnon vastaan. Muutat siihen lasten kanssa ja jos siltä tuntuu mies muuttaa sinne sitten vähän myöhemmin.

[QUOTE="aloittaja";22973963]mulla on kamalat tunnontuskat jo nyt.. vaikka siis se asunto on mulle tärkee, ihan oman jaksamiseni kannalta.. ja jos miehen kanssa ei elämä onnistukkaan, niin tiedän, etten ole yksin..[/QUOTE]

Ei sinun tarvitse tuntea mitään tunnontuskia. Nyt on tärkeää, että tuossa tilanteessa pääset lähelle tukiverkkoasi. Muut asiat kyllä sitten järjestyvät ajan kanssa.

Tsemppiä :)

ja tuota asuntoa haettaessa asiat oli oikeasti tosi pahasti solmussa. kun tässä oon yrittäny ymmärtää ja anteeksi antaa asioita. päällimmäisenä tässä on nyt oma terveys, aika aivojen magneettikuvaukseen ja syömishäiriöö on pukannu.. tahtoisin vaan hitusen helpotusta elämääni.. ja kun meillä oli siis koko perheenäkin asunto hakusessa..

[QUOTE="aloittaja";22972749]tahdon n.100 kilsan päähän sukuni luo, jossa on tukiverkkoa, täällä kun sitä ei ole ikinä ollut. ja ollaan siis monen monta vuotta haettu sitä asuntoa koko ajan sieltä 100 kilsan päästä..[/QUOTE]
Eli siis... onko ainut este muuttamisellenne sukusi lähelle ollut se, että ette ole saaneet sieltä asuntoa? Ja tätä on jatkunut monta vuotta. Onko oikeasti mahdollista, että joku ei pysty hankkimaan itselleen muutamassa vuodessakaan asuntoa toiselta paikkakunnalta? Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22974182:
Eli siis... onko ainut este muuttamisellenne sukusi lähelle ollut se, että ette ole saaneet sieltä asuntoa? Ja tätä on jatkunut monta vuotta. Onko oikeasti mahdollista, että joku ei pysty hankkimaan itselleen muutamassa vuodessakaan asuntoa toiselta paikkakunnalta? Miksi?

siis useampi vuosi on haettu tuolta paikkakunnalta asuntoa. ei sieltä niin vaan isompaa vuokra-asuntoa irtoa, etenkin kun monta kymmentä vuokra-asuntoa on purettu/puretaan homeen vuoksi..

Mulla menee kyllä aivan yli hilseen! Minkä helvetin takia asioista pitää tehdä vaikeita, vaikka ne ei sitä ole??? Sinä muutat lasten kanssa sinne tukiverkkojesi luo ja sillä sipuli! Tulee ukkoperässä tai ei. Ja onko sillä sitten merkitystä, jos kerran olette jo hakeneet eroa? Jos ukkos on terve, niin 100km ei pitäs olla ongelma hakea lapsia itselleen, jos sulle jotain pahempaa sattuu ja jos sulla kerran on ne tukiverkot siellä uudella paikkakunnalla, niin sekään ei ensimmäiseksi ole välttämätöntä, eli mä en nyt tajua, mitä sä rupesit jarruttelemaan? :O

Yhteistyössä