asunnon myymisestä ym

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli miten se erotilanteessa meneekään...
meillä siis yhteinen asunto ja laina siis...jos erotaan ja mies jää tähän taloon niin maksaa minulle puolet tämän nykyisestä arvosta?niinkö?ja miehelle jää velka?
jos taas minä haluan jäädä tähän niin otan vielä lisää lainaa,puolen asunnon verran? eli jos tämä olis maksanu vaikka 100 000,niin sitten mun velkani olis 150 000e? hui..
jos taas kumpikaan ei halua/voi jäädä tähän niin asunto myyntiin ja sillä maksetaan se velka ja voitot puoleksi?

eikai se näin voi olla?munhan olis sitten tosi kannattavaa muuttaa pois ja antaa ukon jäädä tähän,saisin sen 50 000e eikä velkoja...

:o

eikö kukaan tiedä?

vai onko se jotenki niin että jos me oltais ostettu tämä 50 000eurolla ja tämän arvo olis nyt 100 000e niin saisin tuosta voitosta puolet? eli 25 000e... vai miten se menee? :/

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no tottakai sun osuudestas vähennetään myös sun osuus velasta.

ai niinku miten? voisitko selittää vähän tarkemmin?
mitä siis saisin vai joutuisinko ite ottamaan lainaa ja maksamaan? vai mistä mun osuudesta?

no jos teillä nyt vaikka on miehen kanssa puoliksi asunto josta teillä on velkaa 80 000e ja eroatte ja arvioitutatte aunnon ja arvoksi saatte 130 000e. mies jää asumaan asuntoon eli hänelle jää velka ja asunto sinä saat puolet asunnon hinnasta eli 65 000e MIINUS puolet tän hetkisestä velasta eli 65 000 - 40 000 = 25 000e miehes pitäis sulle pulittaa tuon esimerkin mukaan....

kiitos sinulle :)
entäs sellasessa tapauksessa,että yhteisiä velkoja on enemmän kuin talon arvo? joudunko minä sillon maksamaan miehelle jotain jos mies jää taloon asumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä:
kiitos sinulle :)
entäs sellasessa tapauksessa,että yhteisiä velkoja on enemmän kuin talon arvo? joudunko minä sillon maksamaan miehelle jotain jos mies jää taloon asumaan?

no luulisin et joudut silloin maksamaan velakaosuutesi mikä siis ylittää talon arvon.... tai sitten voit varmaan myös antaa miehen pitää enemmän vaikka irtaimistoa tms. kantsii varmaan kysästä ihan lakimieheltä

Yhteistyössä