Asunnottomuus ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mado
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29205240]Se, että ei pidä lasta voi myös tarkoittaa adoptiota, jos kerran aborttia ei enää voi tehdä. Mä olen ihminen, joka ajattelee sun lapsen parasta. Jos sulla ei ole edellytyksiä huolehtia lapsesta ja lapsensaantikin näyttää kiinnostavan tasan verran, että sen avulla saisi asunnon, ei sun todellakaan pitäisi pitää sitä lasta.[/QUOTE]

Noinko sä sitten itse tekisit? Mä oon ainakin kiintyny tähän lapseen ja mä aion huolehtia siitä hyvin.

Noinko sä sitten itse tekisit? Mä oon ainakin kiintyny tähän lapseen ja mä aion huolehtia siitä hyvin.

Jos en pystyisi huolehtimaan lapsesta ja abortti olisi liian myöhäistä niin kyllä. Mä rakastaisin lastani sen verran, että ymmärtäisin, että hänen täytyy saada vanhemmat, jotka voivat huolehtia hänestä. Mutta enhän mä toki tiedä pystytkö sä huolehtimaan lapsesta, voi hyvin olla, että pystyt.

Neuvolassa ei olla kertaakaan autettu asunnon hankkimisessa millään muulla tavalla ku raskaustodistuksen tulostamisella. Ja hei, miksi muuten, ja millä oikeudella syrjäytyneitä verrataan narkkariäiteihin? Niinku millä?

Neuvolassa ei olla kertaakaan autettu asunnon hankkimisessa millään muulla tavalla ku raskaustodistuksen tulostamisella. Ja hei, miksi muuten, ja millä oikeudella syrjäytyneitä verrataan narkkariäiteihin? Niinku millä?

Oletko sä sanonut niille, että sä olet asunnoton, kertokaa mulla mitä kautta voin saada asunnon? Entäs ne kaikki muut paikat: sossu, kela, työkkäri, nuorisotyö, sininauhaliitto, diakonissalaitos?

Oletko ollut yhteydessä sosiaalitoimen asumisneuvojaan?
He voivat soitella sieltä esimerkiksi kaupungille, VVO:lle jne. ja selvitellä (käytännössä hätyytellä) asiaa.

Yksi vaihtoehto on tietysti jatkaa koulua ja anoa siirtoa nykyisestä opiskelija-asunnosta opiskelijoille tarkoitettuun perheasuntoon.
Tosi hyvä, kun menit sinne kouluun, mutta suosittelisin kyllä vahvasti käymään koulun ensitilassa loppuun.
Mielestäni tuo sun kouluun hakeutuminen alunperin jo kertoo siitä, ettet ihan totaalisesti syrjäytynyt ole ja sinulla on potentiaalia vanhemmaksi.

• Tykkää
Reactions: Mado
Kyllä kannattaa kysellä ja lähetellä hakemuksia kaupungin vuokra-asuntoihin.

Meille tuli häätö edellisestä asunnosta maksamattomien vuokrien johdosta. Laitoimme VVo:lle hakemuksen jossa rehellisesti kerroimme tilanteen ja että meillä on myös lapsi. Ja ettei ole luottotietoja. Seuraavana päivänä sain puhelinsoiton jossa tarjottiin asuntoa. Sellaista mitä olimmekin hakeneet ja vuokra oli kohtuullinen josta selviämme vaikka toisella ei olisi tulojakaan.

Edellinen häätö johtui tästä. Oli pakko sanoa itsensä irti ja karenssi napsahti päälle.

Tosin tällöin vuokrasopimus on määräaikainen ja umpeutuu sitä jatketaan jos kaikki on ok. Onneksi meillä jatkuu kun ollaan saatu vuokra maksettua ja muutenkin nyt pärjätään paremmin kun kummallakin on töitä taas.

Jos kerran oot vanhempies sohvalle tervetullut niin miksei vois asua vanhempien luona kunnes saa asiat kuntoon? Pääsin ite rv 16 takas Suomeen ja muutin äitini luo asumaan siksi aikaa, että sain kämpän, avioeron vireille yms. Tuleehan siinä näkemyseroja, mutta asunnottomuus ei houkutellut, joten vajaa vuosi meni sillai hyvillä käytöstavoilla kuitenkin ihan ok.

Minäkin suosittelisin opintojen jatkamista. Voihan ne jättää paussille sitten äitiysloman ajaksi. Ja kannattaa todellakin hakea siirtoa toiseen opiskelija-asuntoon! Minulla oli yhdessä opiskelija-asunnossa todella meluisat naapurit, hain siirtoa ja sain sen samana päivänä.

Ihan vaan ottaakseni kantaa asunnottomuuteen, olin itse tilanteessa aikoinaan jolloin oli pari kk laskettuun aikaan, olin asunnoton (majailin vanhemmillani) eikä asuntoa ollut löytynyt puoleen vuoteen. Luottotiedoton olen, kaupungilla sanottiin asunnoista ei oota, yksityiset eivät huolineet kunnes onneksi eräs uskalsi minulle asuntonsa vuokrata juuri ennen synnytystä. Neuvola ja lastensuojelu olivat kyllä asiasta tietoisia mutta eivät asialle mitään voineet. Ensikotiin varmasti olisin päässyt kuitenkin.

Kyllä minä tilanteessasi hakeutuisin ensikotiin. Sieltä varmasti auttavat eteenpäin oman asunnon löytämisessä, kun perusasiat ja päivärutiinit vauvan kanssa kunnossa. Saat myös vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta. Ihmettelit, miksi narkit yms. saavat yhteiskunnan hyysäystä, eikö tuo ensikoti olisi sinulle sitä tarvitsemaasi tukea ihan samalla tavalla?

Tyttö 18vee (vai mikä se nimimerkki oli) taas vauhdissa. On itse myöntänyt tehtailevansa provoja tänne ja tää on kyllä niin selvästi kyseisen henkilön käsialaa. Siis se tapaus, joka kirjoittelee että haluaisi muuttaa kiusaajia pakoon toiselle paikkakunnalle mutta sossu ei auta yms.