Asunto myyntiin - mielipiteitä ulkokuvista ja palvelujen ja ympäristön kuvailuista!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan myymässä paritaloa itse ja laittamassa ilmoitusta nettiin oikotielle.

Kysymyksiä.

Kuinka tärkeää on, että asunnon ulkopuolelta, kuten autopaikoista, asunnon välittömästi läheisyydestä, taloyhtiön leikkipihasta on hyviä yleiskuvia?

Itse olen sitä mieltä, että se on tärkeää, sillä ulkopuolella olevaa ympäristöä ei voi muuttaa, toisin kuin oman asunnon voi sisältä muokata mieleisekseen. Onko tärkeää, että jo ilmoituksesta selviää ympäristö valokuvineen?

Entäpä sitten palveluiden kuvaus jo netissä? Onko se tärkeää? Vai onko se edelleen niin, että muuttoakseli on sen 5 km 95% muuttajista, joten potentiaaliset ostajat tietävät jo palvelut? Palveluilla tarkoitan julkisia liikenneyhteyksiä, päiväkotien, koulujen, leikkipuistojen, ostoskeskusten yms. sijaintia suhteessa asuntoon.

Kannattaako joka ikisestä tilasta sisällä ottaa kuva? Mistä erityisesti olisi hyvä olla useampikin kuva?

Pohajratkaisu on kaikista tärkein , kuvat pitäisi olla ehdottomasti keittiöstä saunasta , kylppäristä ja olohuoneesta. Pihalta tärkein on ns. oleskelupiha mun mielestä kuva parkkiksesta ei ole niin tärkeä. Ei liikaa kuvia sen veerran että näkee missä kunnossa kämppä on. Me valitaan ne kämpät mitä mennään katsomaan pohjaratkaisun ja pihan kuvien perusteella. Seinille ja lattioillehan voi sitten tehdä itse mitä haluaa.

Ulkoa pari kuvaa riittänee. Sisäkuvat niin, että kuvista oikeasti selviää, millaisia huoneita on, eikä kuvata vain kivoja yksityiskohtia sisustuksesta tai epämääräisiä nurkkauksia. Ja muistakaa laittaa myös pohjakuva!

Jokaista palvelua ei välttämättä tarvi alkaa erikseen luettelemaan, mutta esim. "Kauppakeskus X:n monipuoliset palvelut kiven heiton päässä. Alueella on 3 päiväkotia ja ala-aste. Bussi-pysäkille kävelet viidessä minuutissa"

Jos kouluihin jne, on useamman kilometrin matka ja bussi-pysäkki kaukana, ei niistä välttämättä kannata ilmoituksessa mainita.

Mua ärsyttää suunnattomasti makuuhuoneista otetut kuvat, joissa näkyy vain esim. vanhempien sänky hienosti aseteltuine tyynyineen. En ole ostamassa sänkyä vaan asuntoa! Tärkeää on myös se, että paikat eivät rönsyile eli kaikki ylimääräinen pois huonekuvista. Mielestäni kuvia saa olla mieluummin liikaa kuin liian vähän.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Uskon että palveluista ostajaa kiinnostaa: Julkinen liikennöinti, koulujen ja päiväkotien välimatka ja lähin ruokakauppa.

Laita ehdottomasti se pohjapiirrustus ja mahdollisimman paljon SELKEITÄ kuvia, mistä pystyy hahmottamaan asunnon ratkaisuja. Sisustuskuvat ei kiinnosta ketään, mutta muut kyllä. Ota pihapiiristä pari kuvaa ja talon julkisivusta myös. Mutta ensisijaisesti koita selventää asunnon tilaratkaisuja. Mielestäni kuvat esim. taloyhtiön leikkipihasta on vähän turhia, muista myös että kaikki asunnon ostaja ehdokkaat ei välttämättä ole lapsiperheitä.

Tää menee vähän ohi, mutta en pidä ilmoituksista joissa käytetään sanoja "ihana naapurusto", "ihastuttava puutarha" ja "kauniisti uudistettu saunarakennus". Jotenkin ovat hiukan omahyväisiä ja vievät uskottavuuttailmoituksesta. Tykkään muodostaa mielipiteeni itse siitä mikä on ihastuttavaa :)

Mä en hirveästi kiinnostu ulkokuvista. Pohjapiirustus on tärkein kuva minkä laitat ilmoitukseen. Mielellään vielä niin että sisäkuvissa olisi jokin tunniste että voi verrata pohjapiirustukseen mikä kuva on mistäkin huoneesta. Mun mielestä on plussaa jos joka huoneesta on kuva. Kuvia saa olla paljon.

Lähellä olevat palvelut on hyvä mainita.

Hyviä pointteja tullut. Itseäni kiinnostaa ilmoituksissa myös huoneiden ja ikkunoiden koko, sitä hahmottaa paremmin kuvien, kuin pohjakuvien kautta. Samoin kuvista näkee sen, onko asunnossa jokin huonosti toimiva asia, joka voi olla kynnyskysymys asunnon ostamiselle.

Pihasta (omasta) täytyy olla ainakin sen verran kuvia että sen koon ja mahdollisen piharakennukset/istutukset pystyy hyvin hahmottamaan. Mulle ainakin piha on HYVIN tärkeä osa asuntoa.

Kiitos erittäin hyvistä ideoista! Varsinkin tuo pohjakuvajuttu. Voisin laittaa kaksi pohjaa, toisen tyhjän ja toisen osalla huonekaluilla, esim. sohvan, tv-tason, parisängyn ja ruokapöydän paikat :)

Yhteistyössä