Asuntoautoa edullisesti vuokralle mistään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuokrata halutaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuokrata halutaan!

Vieras
Onko ketään, kuka haluaisi vuokrata kesäkuussa 1-2vkoa asuntoautoa? Nuo isot firmat, jotka vuokraa on niin törkeän hintaisia, että sillä rahalla meidän perhe lähtis ulkomaille, mutta nyt täytyis päästä ihan kotimaassa reissuun välille Helsinki- Oulu... Oltaisiin siis menossa äitiäni katsomaan (on vähän huonossa kunnossa, eikä itse jaksa matkustaa tänne ja piristäisi kovasti jos näkisi ainoata lapsenlastaan) mutta hän asuu yksiössä, eikä me sinne mitenkään mahduta majoittumaan. Hotellikin kahdeksi viikoksi kustantaa jo vähän liikaa.. Lisäksi saataisiin vähän kesälomareissua ja voitaisiin meno/paluumatkalla olla yötä jossain välissä niin ei tarvisi tuolla pienellä niin kauaa kerrallaan istua turvaistuimessa...

päin itse asutte ? Meidän asuntoautoon juuri tein suursiivouksen,ja olisi tarkoitus sitä vuokralle laittaa muutenkin,tosin ei asiaa isännän kanssa loppuun asti vielä puhuttu,mutta se saattaisi joutaa...ja taatusti ainakin halvemmalla kuin mitä vuokrafirmoista.kirjaudun,kunhan kerkiän,ja laita vaikka Yytä jos asia teillä vielä ajankohtainen?

me päädyttiin toissa kesänä hotellimajoitukseen, kun asuntoauto oli turhan kallis. ja hotelleilla on kesällä hyviä tarjouksia ja aamiainen sisältyy hintaan. Oletko ajatellut vuokrata vaikka mökkiä lähistöltä? nekin on edullisempia kuin asuntoauto. Mun mielestä asuntoauto kannattaa vuokrata vain jos määränpäässä ei ole muuta majoitusvaihtoehtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Me tarttettas myös heinäkuun vikaksi viikoksi. Nummelassa asutaan.

auto olisi silloin varmasti vapaana,koska itsellä ei ole sillon lomaa.Asumme järvenpäässä,joten auton noutomatkakaan ei teillä ihan hirvittävän pitkä olisi.laitelkaa y-viestejä mulle päin,jotka kiinnostuneita olette,ja mä palaan asiaan heti kun olemme isännän kanssa päättäneet sen vuokraamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja atta:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Me tarttettas myös heinäkuun vikaksi viikoksi. Nummelassa asutaan.

auto olisi silloin varmasti vapaana,koska itsellä ei ole sillon lomaa.Asumme järvenpäässä,joten auton noutomatkakaan ei teillä ihan hirvittävän pitkä olisi.laitelkaa y-viestejä mulle päin,jotka kiinnostuneita olette,ja mä palaan asiaan heti kun olemme isännän kanssa päättäneet sen vuokraamisesta.

Hei kuulostaa hyvältä!! Laitan sulle yvtä
:wave:

kun joku kysyi näistä vakuutusasioista,eli kun yksityinen vuokraa, niin autoon haetaan vakuutukset jotka suunnattu vuokrakäyttöön.

Otetaanko siis siksi vuokra-ajaksi erilainen vakuutus ja se summa lisätään vuokraan ja kun auto on omassa käytössä, on "tavallinen" vakuutus? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
kun joku kysyi näistä vakuutusasioista,eli kun yksityinen vuokraa, niin autoon haetaan vakuutukset jotka suunnattu vuokrakäyttöön.

Otetaanko siis siksi vuokra-ajaksi erilainen vakuutus ja se summa lisätään vuokraan ja kun auto on omassa käytössä, on "tavallinen" vakuutus? :)

voi niinkin tehdä,mutta kuten meillä olisi tarkoituksena laittaa auto vuokralle koko kesäksi, niin muutamme siihen sellaiset vakuutukset,jotka kattaa vuokrakäytön ja sen, jos vuokralaisilla auton kanssa jotakin sattuu.ja samoilla vakuutuksilla voimme siis autoa käyttää itsekkin.

voi niinkin tehdä,mutta kuten meillä olisi tarkoituksena laittaa auto vuokralle koko kesäksi, niin muutamme siihen sellaiset vakuutukset,jotka kattaa vuokrakäytön ja sen, jos vuokralaisilla auton kanssa jotakin sattuu.ja samoilla vakuutuksilla voimme siis autoa käyttää itsekkin.

Okei :)

vuokrahinta on se mitä vuokranantaja ja vuokraaja sopivat,vakuutukset sisältyvät hintaan.

Mutta varmaan käytännössä se vakuutuksen osuus lisätään sellaisenaan vuokraan? Eli jos ei vakuutuksia maailmassa olisi (kauhea ajatus :) ) vuokrahinta olisi alempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
vuokrahinta on se mitä vuokranantaja ja vuokraaja sopivat,vakuutukset sisältyvät hintaan.

Mutta varmaan käytännössä se vakuutuksen osuus lisätään sellaisenaan vuokraan? Eli jos ei vakuutuksia maailmassa olisi (kauhea ajatus :) ) vuokrahinta olisi alempi.

ehkäpä sen voisi niinkin ajatella,mutta ei se meillä ainakaan käytännössä niin mene,koska joudumme siis auton vakuutuksissa pitämään jokatapauksessa,siitä huolimatta käyttääkö sitä vieras vai me itse.Olemme tietoisia autojen vuokrahinnoista ja omaamme meinasimme vuokrata reilusti halvemmalla,koska se on kuitenkin autollekkin parempi,että sitä käytetään,kuin että se seisoo käyttämättä :)

ehkäpä sen voisi niinkin ajatella,mutta ei se meillä ainakaan käytännössä niin mene,koska joudumme siis auton vakuutuksissa pitämään jokatapauksessa,siitä huolimatta käyttääkö sitä vieras vai me itse.Olemme tietoisia autojen vuokrahinnoista ja omaamme meinasimme vuokrata reilusti halvemmalla,koska se on kuitenkin autollekkin parempi,että sitä käytetään,kuin että se seisoo käyttämättä :)

Siitä vakuutuksesta varmaan puhutaan vuokraajan kanssa, niin että tietää asian olevan kunnossa, ainakin kun autoa noin muuten vuokraa, on vakuutus merkittävä asia :) Onko muuten teillä koskaan käynyt mitään vahinkoa auton ollessa vieraalla vuokralla?

vuokraajan kanssa käydään vakuutusasiat läpi,että kaikki on kunnossa.Tottakai vuokraaja on sitten vastuussa,jos jotain oman käytöksen takia hajoaa,ja niistä korvauksista sovitaan aina tapauskohtaisesti.Meillä ei tämä auto ole vielä koskaan ollut ns.virallisesti vuokralla ihan vierailla,mutta on sitä lainailtu,ja vielä ei ole mitään sattunut :)

Minäkin kiinnostuin =)
Kiva ap kun olet ottanut vakuutuksista noin hyvin selvää. Me harkitaan kanssa asuntoautoa tälle kesää, mutta olin vuorenvarma että jos yksityiseltä yritetään saada niin riita tulee jos auto hajoaa tien päälle/käy kolari tms.
Mukava kaikille kun asiat on etukäteen selvät. saanko minäkin sulta kysellä jos tuo meidän isäntä on mun kanssa samaa mieltä? =)

kysellä saa.Minäkin olen vasta alkanut näistä vakuutuksista selvää ottamaan,ja jos kerran meinaamme omaa autoa vieraille vuokrata, niin kyllä se on kaikkien osapuolien etu,että hommat järjestyksessä.Jos vakuutuksasiat ei kunnossa,niin saattaa tulla äkkiä kalliiks molemmille osapuolille.Pistähän vaan y:ytä tulemaan,jos tarkemmin haluut kysellä :)

Yhteistyössä