Asuntojen ja perheiden koosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jups

Vieras
Miten tilavasti ihmiset nykyään asuu?

Meillä on 4h+k+s 88neliötä, 2 aikuista ja 4 lasta. Todella ahtaalta tuntuu! Tällä hetkellä yksi huoneista työhuone, kaksi isompaa lasta 6 ja 3 v. samassa huoneessa ja kaksoset 5kk meidän huoneessa.

Muistan että kun olin lapsi, niin ei oikeastaan kenelläkään kavereillani ollut omia huoneita ja ihmiset asuivat jopa ahtaammin kuin me nyt. Paras ystävänikin jakoi huoneen 3 veljen kanssa, eikä ikinä valittanut, eikä me kaverit ikinä ihmetelty.

Nyt tuntuu että on niin väärin kun tuolla kouluun menevällä ei ole omaa huonetta. :(

Kaikilla tuntuu olevan nykyään hurjasti tilaa ja vielä vierashuone, työhuone tms ylimääräinen tila.. Eipä vaan täällä, 5hlöä + elukat asutaa kolmiossa sulassa sovussa :D Jotenkin kuvittelisin että harvemmalla monilapsisella perheellä on jokaiselle muksulle omat huoneet?

Meillä on viisi (pian kuusi) lasta ja 5h+k asunto 127m2.
Mulla on ollut aina oma huone (olen ainokainen) ja harmittaa ettei se omille lapsille ole mahdollista. Me ei kuitenkaan haluta omakotitaloon ja tämän isompia rivareita/kerrostalokämppiä ei ainakaan kohtuuhintaan ole tarjolla täällä missä halutaan asua.
Meillä aika usein vaihtuu huonekaverit ja nyt just on muutosruljanssi menossa: 14v ja 11v pojilla on omat huoneet, 10v tyttö muuttaa vaatehuoneesta tehtyyn pikkuhuoneeseen ja 5v poika ja 2v tyttö jakavat huoneen, vauva tulee meidän makkariin.

Ap:na siirtäisin työpisteen vaikka olkkariin ja laittaisin kouluun menevälle oman huoneen.

Meillä on asuinneliöitä 115. Omakotitalo, jossa kolme makkaria. Kolmas makkari on oikeestaan käyttämättömänä, esikoinen on 3v ja vauva tulossa. En ymmärrä miten jotkut naapurustossa saa käytettyä yli 200m2 talonsa neliöt yhden lapsen kanssa.. :)

44m2 kaksio ja kolme ihmistä asuu... Ei tunnu nyt ahtaalta mutta sitten kun vauva syntyy niin aivan varmasti ahdasta tulee ja silloinkin joudumme ensimmäiset puolivuotta asua. Noh, sopu sijaa antaa :)

[QUOTE="Vieras";26060411]Meillä on asuinneliöitä 115. Omakotitalo, jossa kolme makkaria. Kolmas makkari on oikeestaan käyttämättömänä, esikoinen on 3v ja vauva tulossa. En ymmärrä miten jotkut naapurustossa saa käytettyä yli 200m2 talonsa neliöt yhden lapsen kanssa.. :)[/QUOTE]

Mulla ei ois ongelmaa. Oispa ihanaa kun ois huoneita joista tehdä kirjasto, ompelu/askarteluhuone, kuntoiluhuone yms yms yms :D

Meillä on viisi (pian kuusi) lasta ja 5h+k asunto 127m2.
Mulla on ollut aina oma huone (olen ainokainen) ja harmittaa ettei se omille lapsille ole mahdollista. Me ei kuitenkaan haluta omakotitaloon ja tämän isompia rivareita/kerrostalokämppiä ei ainakaan kohtuuhintaan ole tarjolla täällä missä halutaan asua.
Meillä aika usein vaihtuu huonekaverit ja nyt just on muutosruljanssi menossa: 14v ja 11v pojilla on omat huoneet, 10v tyttö muuttaa vaatehuoneesta tehtyyn pikkuhuoneeseen ja 5v poika ja 2v tyttö jakavat huoneen, vauva tulee meidän makkariin.

Ap:na siirtäisin työpisteen vaikka olkkariin ja laittaisin kouluun menevälle oman huoneen.

juu siis sitä ollaan mietitty, mutta tuli sellainen onkelma vastaan ettei olkkariin mahdu edes työpiste! argg! Tai sit täytyy tunkee toi kohta koululainen työpisteen kanssa samaan huoneeseen :/
Kohta nuo kaksoset ei mahdu enään samaan sänkyyn ja sit tulee taas lisää ongelmia! :D Voiskohan ne siirtää jo sit vaikka kuukauden päästä 3 vuotiaan kanssa samaan huoneeseen med itkuhälytin? hmm...

Meillä on 69,5 neliön kolmio ja 3 lasta. Ollaan kyllä koko ajan etsimässä isompaa eli 4h+k asuntoa tästä läheltä. Meillä on sama juttu kuin tuossa joku kirjotti että sijainti kaupungin keskustan läheisyydessä merkkaa enempi kuin tila. Jos muutettas tonne takahikiälle landelle nii voitas sillä rahalla ostaa 250 neliön ok talo mitä tässä alueella maksaa 4h+k rivitalo/kerrostaloasunto.

Me asutaan ulkomailla, joten neliöitä riittävästi: 160 m2 kahdelle aikuiselle ja yhdelle taaperolle (4h+k+3kph). Suomessa (Helsingissä) asuisimme korkeintaan pienessä kolmiossa.

Meillä on 130 m2, 2 aikuista ja 3 lasta. Vain kolme makkaria. Mutta nuorin lapsi on vasta reilun vuoden ja kunhan tarvitsee oman huoneen niin vanhin (16v) on varmaan lähtenyt jo kotoa :)

Meillä on 68m2,3h+k mutta toinen makkari on oikeastaan osa olohuonetta. 2 aikuista,2,5v lapsi ja vauva tulossa. Toinen makkari on olohuoneen jatke,puhutaan siitä leikkihuoneena. Kaikki 3 (kohta 4) nukumme siis samassa huoneessa. Ei ole ahdasta+musta on ihan luonnollista että lapset nukkuu samassa huoneessa vanhempien kanssa. Ja mitä vähemmän neliöitä,sitä vähemmän siivottavaa!

90 m2 4h+k,4 lapsi syntyy kesällä,8v:llä tytöllä oma huone,6v ja 1,5v pojilla toinen ja meidän makkari jossa 1,5 nukkuu vielä ja vauvakin luonnollisesti sitten kun syntyy.Olisihan muuatma lisäneliö kiva,mutta tässäkin pärjätään.

meillä on 94m2 4h+k+s asunto ja täällä asustaa 2 aikuista ja 1 lapsi, eli sinänsä tilaa on mutta haaveilen isommasta..
lapsuudessa olen kouluikään asti jakanut huoneen siskoni kanssa, sen jälkeen meillä kaikilla 4 lapsella oli oma huone, lisäksi vanhemmilla oma ja mummolla oma.. joten olen ehkä tottunut suht "väljään" asumiseen, siis sellaiseen että kaikilla on oma huone (ei sen iso tarvitse olla mutta..) ja näin ollen kaikki ahtaampi asuminen tuntuu musta todella ahdistavalta