Asuntokauppa-apua kaipailen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Rakenteilla on ihastuttava rivitalokoti ja se kiinnostaisi kovasti.

Vanhojen asuntojen ostamisesta olen selvittänyt asioita, mutta ihan uunituoreen asunnon ostossa on kyllä kysymysmerkkejä.

Kaksplus auttaa aina, eikö?

Mitä kannattaa huomioida ostaessa asuntoa, jota ei vielä edes ole? Mitä kysymyksiä kannattaa kysyä välittäjältä? Miten vastuut menevät, jos rakentajat tekevätkin huonoa työtä? Kuinka paljon saa itse päättää asunnon materiaaleista?

Onko uunituoreen asunnon ostossa jotain, mitä pitäisi tietää liittyen esimerkiksi veroasioihin verrattuna ns. vanhan asunto-osakkeen ostoon?

Ihan ekana siis kannattaa kysyä välittäjältä noi vastuuasiat. Sekä häneltä saat tietoosi sen, onko ostajalla mahdollisuus vaikuttaa materiaaleihin sekä siihen tuleeko kauheesti kustannusta siitä lisää.
Mulla itsellä on tietysti ne samat kysymykset kuin vanhojenkin asuntojen suhteen...eristykset, ilmanvaihto, lämmitys, vesi, rakenteet...ja nimenomaan tossa eristyksessä se, että onko riittävästi äänierisyksen kannalta. Millainen alue kyseessä? Onko rakennettu täyttömaalle, kalliolle, soralle jne...Mikä on vastikeosuus ja mitä kattaa? Onko velattoman hinnan ja myyntihinnan välillä jotain merkittäviä eroja?
Verotusjutuissa ei mun tietääkseni ole mitään eroa uuden ja vanhan asunnon välillä...

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Ihan ekana siis kannattaa kysyä välittäjältä noi vastuuasiat. Sekä häneltä saat tietoosi sen, onko ostajalla mahdollisuus vaikuttaa materiaaleihin sekä siihen tuleeko kauheesti kustannusta siitä lisää.
Mulla itsellä on tietysti ne samat kysymykset kuin vanhojenkin asuntojen suhteen...eristykset, ilmanvaihto, lämmitys, vesi, rakenteet...ja nimenomaan tossa eristyksessä se, että onko riittävästi äänierisyksen kannalta. Millainen alue kyseessä? Onko rakennettu täyttömaalle, kalliolle, soralle jne...Mikä on vastikeosuus ja mitä kattaa? Onko velattoman hinnan ja myyntihinnan välillä jotain merkittäviä eroja?
Verotusjutuissa ei mun tietääkseni ole mitään eroa uuden ja vanhan asunnon välillä...

Kiitos sulle paljon, kirjoitin ylös mainitsemiasi asioita ja aion kysyä välittäjältä!

Tuntuu, että tähän asunnonostoasiaan hukkuu ja pitäisi olla vähintään rakennusinsinööri ja veroasiantuntija, että ymmärtäisi asioista...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:

Kiitos sulle paljon, kirjoitin ylös mainitsemiasi asioita ja aion kysyä välittäjältä!

Tuntuu, että tähän asunnonostoasiaan hukkuu ja pitäisi olla vähintään rakennusinsinööri ja veroasiantuntija, että ymmärtäisi asioista...

Niin tai sitten pitää ostaa se asunto kuten sadat tuhannet muutkin ovat tehneet, tekemättä asiasta noin suurta numeroa.

Yhteistyössä