asuntolaina ja tulot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oon tässä miettinyt oman asunnon ostamista,olen 2 lapsen yh. takaajat on ja luottotiedot kunnossa,mutta tuloni on aika olemattomat,palkka 1300e ja elatusmaksut ja lapsilisät on 550e yhteensä. millasen lainan näillä tuloilla voi saada? ku täällä (tampereella) on aika kovan hintaset nuo asunnot ni ajattelin n.100 000 lainaa,minimi millä täältä HERVANNASTA saa edes asunnon. minkälaisia lainoja te ootte saanut millasilla tuloilla?

Kyllä asuntolainaa aika helposti säännöllisille tuloille saa
minun tilanteeni vuonna 2002 oli sellainen, että..

nettotulot 2 henkilöä 2700e/kk
omarahoitusosuutta 10 000 e
lainaa (osakkeeseen) 35 000 e helposti
pankki tarjosi otettavaksi 140 000 e

~ pohjoisessa järvisuomessa tämä :)

Me otettiin 125 000? lainaa, kaks takaajaa on ja omat (yhteiset tulot ukon kans) on kuukaudesta riippuen 2800-5000? kuukaudessa. Mutta laskettiin tulot tuolle 2800?/kk koska se on minimi. Laina-aika on muistaakseni 20 vuotta, mutta jos tasasesti sen maksamme pois, niin lyhenee varmaan 15 vuoteen. Ainahan sitä kannattaa pankista kysyä. Eihän sitä koskaan tiedä, että vaikka saiskin lainan. =)

Otin kolme vuotta sitten asuntolainaa 50 000 ? ja tulot oli tuolloin nettona n. 1400 ?/kk, lapsilisä ja elari yht. 316 ?. Kuukausieräksi sovittiin tuolloin 300 ? ja neuvottelin lainani kymmenen vuoden kiinteällä korolla. Kokonaislaina-aika oli muistaakseni 25 vuotta.