Asuntolainaisille kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nana

Vieras
Miten menee se taitekohta, kun lainasummaa on jo nostettu talon rakentamiseksi, mutta ollaan vielä vuokralla, sehän kestää puolesta vuodesta vuoteen riippuen rakentamisen kestosta? Itse olen siinä vaiheessa vielä juuri siirtymässä äitiyslomalta hoitovapaalle, joten tulot putoaa rajusti muutenkin. Pystytään ehkä sinnittelemään pienen vararahan turvin, jota nyt kerätty, mutta vuokraa ja lainanlyhennystä ei kyllä pystytä maksamaan samaan aikaan.
Onnistuisi tosin tuokin, jos olisin töissä, vaikka silloinkin menisi aikasta tiukille...

Maksoitteko nostetusta lainasta lyhennystä, vai miten sen pankki suosittelee tuon ajan järjestettäväksi? Toki sovitaan itse sitten pankin kanssa se asia, mutta kiinnostaisi vain tietää mahdollisuuksista.

Ymmärsinkö oikein, että ette ole vielä neuvotelleet lyhennytvapaata? Ihan yleistä on, että lainan alussa syystä tai toisesta on lyhennysvapaata, ts. maksetaan vaan korot. Tämä on nykykorkotasolla tosi hyvä juttu, korothan on varsin alhaalla... Meillä oli lyhennysvapaata kaksi lainan ekaa vuotta, tuona aikana peruskorjattiin meidän taloa ja asuttiin muualla ja laina nostettiin pikkuhiljaa ton 2 vuoden aikana.

Yhteistyössä