Asuntolainasta.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Hei,

kertokaapa millaisia summia teillä on lainaa, ja minkälaisilla tuloilla ja vakuuksilla.
tässä pähkäillään lainanottoa, kun ei viittis vuokraa enään turhaan maksella.....

5v sitten ostettiin asunto 125 tuhannella. Maksettiin säästöistä n 18 000, loput lainaa valtiontakauksella. Yhteenlasketut tulot oli silloin reilu 6000 kuussa(brutto). Lainaa ois saatu varmaan kaksinkertainen määrä, mutta pienestä lainasta on etua nyt kun olen hoitovapaalla ja yhteenlasketut tulot vain himpan yli 3000 kuussa.

Mutta asuntoon pitää laskea aika paljon muutakin kulua kuin pelkkä lainanmaksu. Vakuutukset, sähkö ja lämmitys, vesi, jätemaksu, kiinteistömaksu. Vaikka meillä lainaa maksetaan alle 1000e/kk, niin nämä kaikki yhteenlaskettuna onkin pitkästi päälle 1000e.

2009 otettu lainaa 190t, omatakaus, ei vakuuksia. Br-tulot n. 6500e/kk. Lainaa oltais saatu (tyrkytettiin) 300t, mutta ei haluttu, mitään järkeä. Lainanmaksuun kuussa sovittu vähintään 800e, maksetaan 900e. Muut asumiseen menevät kk-menot (sähkö, vesi, lietekaivo, vakuutus) noin kolmisen sataa.

Yhteistyössä