Asutolainan korosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Mitä en nyt ymmärrä täsä? Meillä pitäis olla 3 kk euriboriin sidottu korko ja marginaali oli 1. Eikös silloin pitäisi olla koron jossain alle 4? Mutta pankin sivuilla lainan hoidossa lukee korko% 4.853 ja lim.korko% 0. WHAT THE FUCK tää tarkoittaa???

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Mitä en nyt ymmärrä täsä? Meillä pitäis olla 3 kk euriboriin sidottu korko ja marginaali oli 1. Eikös silloin pitäisi olla koron jossain alle 4? Mutta pankin sivuilla lainan hoidossa lukee korko% 4.853 ja lim.korko% 0. WHAT THE FUCK tää tarkoittaa???

Milloin teillä vaihtui tuo 3kk euribor? Ei se joka päivä muutu, vaan 3kk välein. Eli jos otitte sen lähes 3kk sitten, niin silloin korko oli korkeampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kapula:
Nettipankistakin näkee, ainakin meillä nordealta. sieltä kohta lainat ja siel näkyy mikä korko, koska tarkastuspäivä, yms yms

No nettipankista olen nuo katsonut. Tarkistin, että marginaali on yksi, mut en nyt tajuu mikä homma toi on. Koron tarkistusaika on helmikuun lopulla, mikä käy yksiin sen mun koron muuttoajankohdankanssa. On kai soitettava pankkiin mut ajattelin eka varmistaa jos oon vaan niin tyhmä etten nyt tajuu jotain.

Onko mitään sivua mistä voin nähdä mikä on ollut 3 kk euribor joulukuun lopulla? Mä muistelen että se oli 3,2 mut oishan se kiva tarkistaa ennenkuin soitan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
teillä on tosi korkea marginaali, kysy samalla sitä alaspäin.

Oiskohan hyvä idea, että kysyn tarjouksia nyt toisista pankeista ja sit jos niis on alhaisempi marginaali niin sillä perusteella pyytäisin laskemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
teillä on tosi korkea marginaali, kysy samalla sitä alaspäin.

Oiskohan hyvä idea, että kysyn tarjouksia nyt toisista pankeista ja sit jos niis on alhaisempi marginaali niin sillä perusteella pyytäisin laskemaan?

voithan tehdä niinkin jos haluat. mä luulen että saattaisitte saada ton marginaalin johonkin 0,6-0,7 ihan vaan pyytämälläkin. meillä on nordeassa vielä alhaisempi (0,4), mutta eivät nyt kuulemma enää anna niin alhaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja paljonko teillä muilla on marginaalit nyt sitten?

0,22

Mutta marginaalit ovat nousussa kaikissa pankeissa. Pankkien oma rahoitus on sen verran kallista (ei ole suoraan kiinnittynyt keskuspankin ohjuskorkoon). Ette välttämättä saa muualtakaan tingittyä alempaa marginaalia.

Marginaali riippuu myös lainan määrästä, arvioidusta maksukyvystä ym. Ns. hyville asiakkaille matalampi marginaali, muille tuota yhden luokkaa. Joka sekin on pitkällä aikavälillä tarkasteltuna todella alhainen. 90-luvulla 2,5 oli todella hyvin tingitty marginaali ;)

Yhteistyössä