Asuuko kukaan Hyvinkäällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamiini

Jäsen
09.08.2010
201
0
16
Ollaan ostamassa asuntoa ja nyt mietteenä on millainen paikka Hyvinkää on asua? Jonkinverran paikkaa tiedän, mutta viihtyykö lapsiperhe siellä? Ja miten pääsette kulkemaan töihin ja minne?

Minä asun... Oon asunu melkein koko ikäni, pari vuotta muualla, mutta kun lapsia aloin tehä niin takasin halusin. Minusta ihanteellinen lapsi perheelle. Juna kulkee tosi hyvin 2 kertaa tunnissa ja tampereen motaria sit autolla pääsee. Omasta mielestäni kuhan ei pohjois hyvinkäälle muuta ni on hyvä.. Eli paavola ja kulomäki ovat vähän huonompaa seutua... Itse asun tällähetkellä hakalassa ja on ihana lasten kanssa.

200e on kuntalisä.. haku-aika 2kk... Nurmijärvessä vaan se ongelma et pitää olla auto.. Perhe-kerhoja useampikin löytyy..
http://hyvinkaa.fi/Perhe--ja-sosiaalipalvelut/Varhaiskasvatuspalvelut/Perhekeskus-Pikku-Veturi/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muuttakaa mielummin nurmijärvelle,se on parempi lapsiperheille!

Niin kai, mutta ainoastaan jos tienaa tarpeeksi eikä "aio" menettää työpaikkaansa, sairastua vakavasti, lapsilla ei ole erityistarpeita tmv. Nurmijärvi on yksi epäinhimillisimmistä kunnista sos.- ja terv.palveluiden suhteen. Siellä vastuu on vain ja ainoastaan ihmisellä itsellä tilanteesta riippumatta. Siinä on varmaan Suomen pahin kunta "luokkajaon" suhteen. Surullista mitkä arvot kun kunnan talous ei lähelläkään huonoa moneen muuhun verattuna...

Niin lisäys vielä tuohon Nurmijärvi juttuun, että tosiaan vaaltuustosta n. kaksikolmasosaa on oikeiston (lähinnä kokoomus ja keskusta) hallussa ja rahanjako onkin sitten sen mukaista...köyhiä tai muuten hankalaan tilanteeseen joutuneita kyykytetäänkin sitten sen mukaan...mutta jos on varaa ja varma tilanteestaan (kuka edes nykyään voi olla mutta...) niin tervemenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Muuttaisin vain jos saa töitä sieltä. Liian kaukana Helsingistä että kannattaisi pendelöidä.

Töitä on huonosti tarjolla paitsi hoitoalalta.

Tääkin on vähä mielipide... itse olen jo monta vuotta käyny hyvinkäält helsingissä töissä.. Aijemmin asuin helsingissä ja sama aika meni työmatkaan helsingin sisäisissä ruuhkissa kun tota moottori tietä ajaessa...

Alkuperäinen kirjoittaja sanon vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Muuttaisin vain jos saa töitä sieltä. Liian kaukana Helsingistä että kannattaisi pendelöidä.

Töitä on huonosti tarjolla paitsi hoitoalalta.

Tääkin on vähä mielipide... itse olen jo monta vuotta käyny hyvinkäält helsingissä töissä.. Aijemmin asuin helsingissä ja sama aika meni työmatkaan helsingin sisäisissä ruuhkissa kun tota moottori tietä ajaessa...

Tätä mä oon paljon miettiny, ja siihen sitte vielä hoitoon viemiset päälle..

henk koht musta hyvinkää on kauhean ankea lähiökaupunki josta kasvaa narkkareita ja rikollisia ja ihmisiä joista ei tuu muutenkaan koskaan yhtään mitään. yksinhuoltajat saa kyllä ainakin vertaistukea tuolla........

Itse olen Hyvinkäältä kotoisin,välillä muualle poikennut ja sittemmin palannut perustamaan perheen tänne. Mukavan kokoinen paikka,luonto lähellä, harrastusmahdollisuuksia on, kuntalisä kahden pienen lapsen kanssa ok, perhekerhoja löytyy, työpaikkojakin tarjolla jonkin verran. Uutta ostoskeskusta rakennetaan keskustaan, eli sitten täältä voi ehkä jotain ostettavaakin löytää,jos shoppailusta tykkää. :)

Yhteistyössä