Atooppinen iho ja parhaaksi kokemanne perusrasva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäily atopiasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäily atopiasta

Vieras
Minkä perusrasvan olette kokeneet parhaimmaksi jos lapsellanne on atooppistyyppinen iho. Milloin laitatte sitä? Joka päivä vaan reilummin esimerkiksi kylvyn tai suihkun jälkeen?

meillä käytetään aqualan plus:saa.oon aina suihkussa/saunomisen yhteyessä "pessy" ihot sillä rasvalla eli kastellu ihon veellä ja siihen levittäny kunnolla rasvaa koko keholle ja hiukset vaan pesssy samppoolla.suihkuttanu lopuksi enimmät rasvat pois,mutta iho jää ihanan pehmeeksi! lääkäri tuon niksin opetti.ei taho muuten muistaa rasvata niitä :ashamed: oon iteltäki pessy ensin saippualla ihon ja lopux rasvalla.itellä ei atopiaa mut kuivaa herkästä.suosittelen!!!!

Testattuani kaikki apteekin rasvat (siis esim. Aqualan, Apobase, Essex, Lipolan, Ceralan..) ainut joka passasi, oli Ceridalin lipogeeli. Noista kaikista muista tuli nokkosihottuma viimeistään kolmantena käyttöpäivänä. Mutta yksilöllistähän tämä on. Esim. Ceralania suosittelevat monet lääkärit, mutta meille se teki erityisen pahan ihottuman.

Mä rasvaan joka ilta koko pojan suihkun jälkeen ja aamulla vain ne paikat, jotka rasvaa näyttävät vaativan. Kovien pakkasten aikaan piti turvautua myös kortisoniin ja nyt myös valohoitoon, kun iho ei enää palautunut tarpeeksi hyväksi, mutta siihen asti pärjättiin siis tuollaisella rasvaustyylillä. Pojulla ikää 1.5v ja reilu vuosi on tämän ihon kanssa taisteltu..

Meidän tapaus on aika erikoinen. Eli koko tämän kolmen vuoden ajan olemme etsineet ja kokeilleet perusrasvoja,tuloksetta. Käytiin siis läpi ihan kaikki mahdolliset apteekin rasvat ja aina sama juttu eli kutinaa ja ihottumaa. Kunnes sitten päätin ostaa ihan tavallista marketin LV rasvaa ja kas kummaa se sopi :whistle: Käsittämätöntä siis,että ollaan etsitty apua apteekin rasvoista,mutta apu löytyikin tollasesta ihan "tavis" rasvasta,mutta hyvä tietysti näin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 09:55 Duuri kirjoitti:
Testattuani kaikki apteekin rasvat (siis esim. Aqualan, Apobase, Essex, Lipolan, Ceralan..) ainut joka passasi, oli Ceridalin lipogeeli. Noista kaikista muista tuli nokkosihottuma viimeistään kolmantena käyttöpäivänä. Mutta yksilöllistähän tämä on. Esim. Ceralania suosittelevat monet lääkärit, mutta meille se teki erityisen pahan ihottuman.

Mä rasvaan joka ilta koko pojan suihkun jälkeen ja aamulla vain ne paikat, jotka rasvaa näyttävät vaativan. Kovien pakkasten aikaan piti turvautua myös kortisoniin ja nyt myös valohoitoon, kun iho ei enää palautunut tarpeeksi hyväksi, mutta siihen asti pärjättiin siis tuollaisella rasvaustyylillä. Pojulla ikää 1.5v ja reilu vuosi on tämän ihon kanssa taisteltu..

Ai sorrey. Tässähän olikin yksi kokemus Ceridal-lipogeelistä. :flower:

Meillä parhain rasva ollut aloe vera probolis =) vaikka jalat ollut suht auki on tämä rasva auttanu/passannu, seuraavana päivänä iho jo parempi. aiemmin käytettiin agualan l:ää + muita mut ne ei auttanu kuiviin kohtiin hyvin.... rasva imeyty hyvin vaan muihin ns "terveisiin" kohtiin ja rasvaa tarvitsevat jäivät ennalleen... lapsella + mulla atoppinen iho.

:flower: -Anselmiina2-<br><br>

Lipolan ja Novalan. Ennen rasvattiin 3 kertaa päivässä ja öljy päähän kerran päivässä. Nykyään joka ilta pestään ja rasvataan ja aamulla myös rasvaus. Hyvänä on pysynyt. Ruoka-allergiatkin helpottaneet.

Me rasvailemme (poika 6 kk) aamuin ja illoin. Nyt käytössä apobase oily creme. Tukena sitten hydrocortison essex pahoille paikoille...joita onneksi ei pitkään aikaan ole ollutkaan =)
N. kolmen kk väleinhän kuulemma olisi hyvä vaihtaa rasva.
Oman pojan rasvaan siis kokonaan 2 kertaa päivässä. Posket (jotka siis useammin näppyläiset) rasvaan joka ruuan jälkeen kun niitä on pitänyt pestä.

mä vasta epäilen atoppista ihoa. poika 4,5kk raapii itseään aina vaipanvaihdon yhteydessä ja nyt parina päivänä ollut polvitaipeet näpyillä,nilkkamakkaroitten välit kuivat ja kaula,korvien ympärykset ja naama näppyä ja kuivia kohtia vuorotellen..

niin oon sekalaisesti kokeillut ainun hoitovoidetta ja aqualan plussaa ja sellasta venäläistä lastenrasvaa joka on kyllä toiminut hyvin.nimee en tiedä kun se lukee venäjäksi purkin kyljessä..

mä rasvaan pojan kylvyn jälkeen yltäpäältä agualan plussalla, sit kuivat kohdat hoitovoiteella ja ne näppysimmät venäläisellä.lisäksi aamuisin niihin kohtiin mihin kaipaa ja joka pyllyn- tai naaman pesun jälkeen paikkausrasvausta..
ja pään vedän tuolla ainun hoitovoiteella..ihan lumiukkorasvauksella..
olen kyllä ajatellut ostaa apteekista muita rasvoja kokeeksi..

sain tuota venäläistä rasvaa aiheesta puhuessani ystävältäni jolla 2 pientä tyttöä joitten ihottumat ystäväni oli hoitanut kyseisellä rasvalla.
purkin kyljessä kuitenkin on sisältö englanniksi niin samoja aineita on mm. bepanthenessa..

unikuu ja pikkurääpis teo

Yhteistyössä