aurallinen migreeni ja ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piikkisiili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piikkisiili"

Vieras
minulla on aurallinen migreeni ja olen kokeillut 2 eri minipilleri merkkiä eikä kumpikaan sopinut. Microlutonista migreeni villiintyi ja Cerazetten kanssa on niin paljon muuta ongelmaa. Kierukkaa olin harkinnut mutta kuparista en todellakaan uskalla ottaa kun minulla on runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja kaikenlisäksi sain noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen kohtutulehduksen joka sitten vielä uusi kerran ja nyt lääkäri sanoi ettei minulle voi laittaa minkäänlaista kierukkaa näitten takia. Pitääkö tässä tosiaankin ruveta pelaamaan kumeilla seuraavat 10-vuotta? Ne ei kummankaan mielestä ole mukavia. Itse olisin valmis ehkä kokeilemaan jotain tyyliin "varmoja päivä" mutta mies ei suostu siihen. Ehkäisypuikkoja kokeiltiin viimeksi ja mulla alapäätä edelleenkin polttelee niitten takia. Naistenkondomia yritettiin käyttää kerran se joka tuli ä-pakkauksessa. Mutta en saanut sitä mitenkään oikein asennettua ja oli jotenkin tosi tympeä... Mitäs sitä sit keksis? :)

ps. haluamme vielä lapsia joten ei sterilisaatiota vielä. :)

vaihdoehdot taitaa olla vähissä, mut sopisiko se kapseli, joka tulee ihon alle, kun mä muistelisin, ettei se ole samaa ainetta kuin tavalliset e-pillerit, jotka ei migreenikolle sovi. Että olisi lähinnä samaa kuin minipillerit ja hormonikierukka.

Jos minipillerit ei sovi niin kapselia on turha kokeilla. Yleensä just minipillereillä kokeillaan ensin sopisiko hormonikierukka tai kapseli.
Hormonittomat vaihtoehdot ovat kuparikierukka ja kondomi, ja kuparikierukka voi tosiaan runsastuttaa kuukautisia. Eli kondomi on se sun vaihtoehto, ja sitten sterilisaatio kun lapsiluku tulee täyteen.

ikävä juttu jos näin on.. kun seksi on aina ollut niin mukava ja nautinnollinen asia... nykyään se tuo mukanaan vain pelkkiä vaivoja... kondomitkin rikkoo alapään oli sitten litran liukkaria välissä ei edes lateksitonkaan kumi sen parempi.. jotain niissä kondomeissa on mitä mun alapää ei siedä. Ilman kumia ei oo mitään ongelmaa...

Kaveri on menestyksellisesti hoitanut aurallista migreeniä vähähiilarisella ruokavaliolla, samoin sukulaismies. Tuntuu toimivan migreeniestona molemmilla henkilöillä!

Mulla ei ollut kohtutulehdusta, mutta aurallinen migreeni ja tosi kivuliaat kuukautiset. Gynekologi suositteli Mirenaa eli hormonikierukkaa kuukautiskipujen takia. Sanoi, että pillereitä ei voi käyttää aurallisen migreenin takia. En ole vielä kierukkaa laitattanut, joten kokemusta ei ole.
Kohtutulehduksetko on esteenä kierukalle?

Jos minipillerit ei sovi niin kapselia on turha kokeilla. Yleensä just minipillereillä kokeillaan ensin sopisiko hormonikierukka tai kapseli.
Hormonittomat vaihtoehdot ovat kuparikierukka ja kondomi, ja kuparikierukka voi tosiaan runsastuttaa kuukautisia. Eli kondomi on se sun vaihtoehto, ja sitten sterilisaatio kun lapsiluku tulee täyteen.

Mä lähinnä siksi ehdotin kapselia, että kun kerran kierukkaa ei voi sen takia kokeilla, jos tulee lisää kohtutulehduksia, niin kapseli voisi silti sopia. Mulle esim. ei sopinut minipillerit, mut hormonikierukka on just passeli.

Mulla ei ollut kohtutulehdusta, mutta aurallinen migreeni ja tosi kivuliaat kuukautiset. Gynekologi suositteli Mirenaa eli hormonikierukkaa kuukautiskipujen takia. Sanoi, että pillereitä ei voi käyttää aurallisen migreenin takia. En ole vielä kierukkaa laitattanut, joten kokemusta ei ole.
Kohtutulehduksetko on esteenä kierukalle?

niin gyne sanoi ettei kierukkaa laiteta jos on ollut kohtutulehdus koska kierukka altistaa niille...

Implantissa on yhtä kaikki hormonia joka ei passaa tuon migreenin kanssa, ainoa hormoniton ehkäisymuoto on kuparikierukka jos kerran minipillerit on myös kokeiltu, ne kun on oikeastaan ainoa hormonivalmiste jota nimenomaan aurallisesta migreenistä kärsiville suositellaan eikä sekään ole passanut. Tai toinen vaihtoehto on se sterilisaatio mikä ei tässä tapauksessa tullut kyseeseen. Ei se auta sitten kun sen kumin kanssa ronklata

Implantissa on yhtä kaikki hormonia joka ei passaa tuon migreenin kanssa, ainoa hormoniton ehkäisymuoto on kuparikierukka jos kerran minipillerit on myös kokeiltu, ne kun on oikeastaan ainoa hormonivalmiste jota nimenomaan aurallisesta migreenistä kärsiville suositellaan eikä sekään ole passanut. Tai toinen vaihtoehto on se sterilisaatio mikä ei tässä tapauksessa tullut kyseeseen. Ei se auta sitten kun sen kumin kanssa ronklata

Kapselissa nimenomaan on vain samaa kuin minipillereissä ja hormonikierukassa eli keltarauhashormonia.

[QUOTE="vieras";23083912]kanssa jättäisin hillarit ja lisäaineet pois, varsinkin keinotekoiset makeutusaineet. sillä pääsis migreenistä ni ois tuo ehkäisykin helpompaa.[/QUOTE]

Mulle ei annettu muuta, vaikka mun yksi ja ainoa aurallinen migreenikohtaus oli ollut vuosia aiemmin kuin ehkäisyn tarve.

[QUOTE="vieras";23083911]Kapselissa nimenomaan on vain samaa kuin minipillereissä ja hormonikierukassa eli keltarauhashormonia.[/QUOTE]

Niin, ja ap sanoi että minipillerit on kokeiltu eikä passaa? Joten miks turhaan lähteä istuttamaan itteensä jotain jota ei 'noin vaan' sitten lopetetakaan kun alkaa vanne kiristää päässä, oksu lentää ja näkö sumeta.

Yhteistyössä