Aurallinen migreeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla noin kerran kuussa välillä pitempiä taukoja. aina on se puolen tunnin auraoire, voimistuu, voimistuu ja voimistuu kunnes taas huomaa näkevänsä. lääkkeen otan heti auraoireen ilmettyä, joskus auttaa joskus kipu on kamalaa. on myös ollut ilman kipua. laukasijaksi riittää esim. miehen dödö.

Aurallinen migreeni tulee noin kerran viikossa, pahimmillaan kaksikin. Päätä särkee sen yhteydessä useita päiviä, eli joskus koko viikon. Toisinaan pääsen parikin viikkoa ilman särkyä, mutta on erittäin harvinaista! :(

Menkkojen aikana , aktivoituu jos verensokeri laskee tai jos kirkkaita valoja tai voimakkaita tuoksuja joissa piparminttua. Myös tölkkikokis aktivoi. Menee aika pian ohi jos pääsee hämärään huoneeseen. Pahoinvointia voi olla auran aikana ja joskus särkyä, mutta useimmiten ei päänsärkyä lainkaan, vain näkökentän aura häiritsee.

Pahimmillaan kohtauksia oli 5-6 päivänä viikossa. Nyt mulla on ollut estolääkitys noin kuukauden ajan, ja migreeni muistuttaa olemassaolostaan kerran viikossa: tulee auraoireet (eli sahalaitaa vilisee silmissä ) mutta kipua ei tule, näköhäiriöt kestävät ehkä puoli tuntia ja sitten olo on ihan jees. Ennen estolääkitystä oli lähes joka kerta rajua oksentelua ja kovaa tuntikausia kestävää kipua.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Pahimmillaan kohtauksia oli 5-6 päivänä viikossa. Nyt mulla on ollut estolääkitys noin kuukauden ajan, ja migreeni muistuttaa olemassaolostaan kerran viikossa: tulee auraoireet (eli sahalaitaa vilisee silmissä ) mutta kipua ei tule, näköhäiriöt kestävät ehkä puoli tuntia ja sitten olo on ihan jees. Ennen estolääkitystä oli lähes joka kerta rajua oksentelua ja kovaa tuntikausia kestävää kipua.

Mikä sinulla estolääkityksenä?