Aurinkolasit 1,5v taaperolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Janika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa kokeilla lapsen päähän. Meidän esikoisella ei pysynyt päässä sangattomat "kuminauhalasit" ollenkaan, putosivat vaan. Tosin sangalliset se repii päästä vieläkin, että ei pysy nekään (mutta se ei ole lasien syy :))

Julbot ovat kalliita (45-50 €), mutta ovat ainakin meillä olleet todella hyvät. Laseja ei voi pistää väärin päähän (mieskin selviää noista), eivätkä sangat irtoile, kun eivät taitu ollenkaan.

Minä ihmettelen sitä, kun niin vähän näkee aurinkolaseja pienillä lapsilla. Viime kesänä meidän 1,5-vuotias oli yleensä ainut, jolla oli lasit päässä, vaikka puisto oli täynnä lapsia. En minä ajattele edes niin paljon terveysjuttuja, mutta jos on niin kirkasta että minua häikäisee, niin varmasti häikäisee lastakin. Poika on jo aloittanut aurinkolasien käytön tänä keväänä. Alku oli taas semmoinen, että laseja ei saanut pistää sisällä päälle, mutta ulkona hän hoksasi, että on kivempi kun ei häikäise ja nyt lasit voi pukea jo kotona valmiiksi lakin alle:)

Julbot on olleet hyvät. Voi pitää ilman takana olevaa kumilenksua tai sen kanssa. Viime kesänä yksivuotiaan kanssa oli aika taistelua saada pysyyn lasit päässä, mutta nyt hän haluaisi olla sisälläkin aurinkolasit päässä. :D

mun mielestä kesällä hyvä lierihattu on parempi ku aurinkolasit. kesällä kuitenkin sitä heijastuvaa säteilyä on vähempi, kuin tähän aikaan vuodesta. meillä käytetään aurinkolaseja vain keväthangilla ja esim meren rannalla. itsekään en kesällä käytä laseja vaan hattua.
julbot tai vastaavat särkymättömät on hyvät senkin takia että kun nuo kaatuilee ja muksahtelee niin ei ei särkyvät lasit riko naamaa.
niin kauan kuin on hanskat käsissä niin aurinkolasit pysyy suht koht hyvin, riippumatta siitä onko sitä takalenkkiä vai ei. julboissakin semmoinen on, mutta meillä se on vaan haittoina, olen ottanut sen pois.

Instrussa taitaa just olla ne tarjouksessa plussakortilla. Julbot on hyvät, meidän pojalla jo toiset menossa ja hyvin pysyy päässä ja tykkää niitä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja herkkäsilmäinen äiti;25866502:
Julbot ovat kalliita (45-50 €), mutta ovat ainakin meillä olleet todella hyvät. Laseja ei voi pistää väärin päähän (mieskin selviää noista), eivätkä sangat irtoile, kun eivät taitu ollenkaan.

Minä ihmettelen sitä, kun niin vähän näkee aurinkolaseja pienillä lapsilla. Viime kesänä meidän 1,5-vuotias oli yleensä ainut, jolla oli lasit päässä, vaikka puisto oli täynnä lapsia. En minä ajattele edes niin paljon terveysjuttuja, mutta jos on niin kirkasta että minua häikäisee, niin varmasti häikäisee lastakin. Poika on jo aloittanut aurinkolasien käytön tänä keväänä. Alku oli taas semmoinen, että laseja ei saanut pistää sisällä päälle, mutta ulkona hän hoksasi, että on kivempi kun ei häikäise ja nyt lasit voi pukea jo kotona valmiiksi lakin alle:)

Tää nyt ei varsinaisesti liity alotukseen, mut siitähän on julkastu tutkimuksia et liiallinen aurinkolasien käyttö erityisesti pienillä lapsilla on jotenkin haitallista silmän kehitykselle. Eli siis jos suojaa liikaa ni tulee herkkäsilmäsempiä tms. En nyt tähän hätään löytäny tota tutkimust mut ei siit oo ku vajaa puole vuot ku luin.

Ite ostin oman kaupungin instrusta Julbot 29 eurolla, käy kurkkaamassa sieltä. Julboja on koko 1,2 ja 3, otettiin omalle 1 veelle ne kolmoskokoset.

Mä kans niitä koitin, mutta päädyin kakkosiin, kun totesin, et ne pysyy kuitenkin vielä paremmin päässä, jos esim. nojaa vaunuissa/autossa selkänojaan (ei ota tapit takaa vastaan) + sivuiltakin olivat sopivammat.

[QUOTE="Ninni";25866682]Tää nyt ei varsinaisesti liity alotukseen, mut siitähän on julkastu tutkimuksia et liiallinen aurinkolasien käyttö erityisesti pienillä lapsilla on jotenkin haitallista silmän kehitykselle. Eli siis jos suojaa liikaa ni tulee herkkäsilmäsempiä tms. En nyt tähän hätään löytäny tota tutkimust mut ei siit oo ku vajaa puole vuot ku luin.[/QUOTE]

Ja siitä vasta onkin julkastu tutkimuksia, että liiallinen ilman laseja olo on haitallista silmille. Kaikkien.

p.s. ja varsinkin kevätaurinko + lumihanki on yhdistelmänä silmille todella haitallinen.

Viimeksi muokattu:
Jos niitä käyttää vaan sillontällön niin eiköhän markettien muutaman egen lasit aja saman asian, tai niin ainakin meillä..Mä en itsekkään käytä aurinkolaseja niin ei niitä tuu muksullekkaan laitettua oikeastaan koskaan.

[QUOTE="ancela";25938301]moikka! ostit julbo 2.paljonko on lapsesi päänympäryys?[/QUOTE]

Eipä taida enää lukea tätä ketjua. Minä kyllä ihmettelin tuota kokoasiaa. Ostin omalle tasan kaksivuotiaalleni (päänympärys 48 cm) kokoa 2 olevat lasit, mutta totesin etteivät ne oikein pysy päässä, joten palasimme toistaiseksi käyttämään viimekesäisiä 1-koon laseja.

Yhteistyössä